نوشته شده توسط : ميلاد

هیپنوتیزم چیست ؟ و انواع هیپنوتیزم و...

با توجه به متدهاي جديد متنوعي كه در دسترس قرار گرفته اند , تصور مي شود در اكثريت عظيمي از افراد بشر قابليت هيپنوتيزم شدن وجود داشته باشد تقریبا درصد95
در هيپنوتيزم از روشهاي بدون كلامي مي توان استفاده كرد و به اين ترتيب حتي افراد كر و لال هم هيپنوتيزم شده اند .اين مسئله اين اهميت را دارد كه براي مقاصد درماني لزوماًنيازي به خلسه هاي عميق هيپنوتيزمي نيست و با درجاتي از آرميدگي كه براي تمام افراد به سادگي قابل دسترسي است, امكان درك و قبول تلقينهاي درماني در رفتار و اعمال آنها امكان پذير است.

انواع هیپنوتیزم:

هیپنوتیزم( انسانی) دونوع است:

در یکی شخص خود را هیپنوتیزم میکند که خود هیپنوتیزم نامیده میشود

در دیگری فرد شخص یا اشخاص دیگر را هیپنوتیزم میکند که دگر هیپنوتیزم گفته میشود.

با هیپنوتیزم از خواب بیدار شوید:

هیپنوتیزم یک حالت فوق طبیعی مغزی است که به طریق مصنوعی ایجاد می گردد. سلول های مغز در این حالت آمادگی بیشتری جهت یادگیری چیزهای جدید خلق تجربیات جدید خلاقیت و نوآوری دارد.

هر چقدر عمق هیپنوتیزم بیشتر شود تعداد سلولهایی که می توانند روی یک موضوع تمرکز داشته با شند بیشتر خواهد شد و میزان یادگیری به همان مقدار بیشتر خواهد شد.

در هیپنوتیزم ما با قدرت اعجاز انگیز تصویر ذهن یا باور روبرو می شویم. گاهی از اینکه تنها تصویر ذهنی یا باور می تواند چه تغییرات شگرفی در مغز انسان ایجاد کند دچار شگفتی می شویم. تصویر ذهنی در تمام مراحل زندگی اثراتی بر روی انسان می گذارد. ما با تلقینات منفی محیط هیپنوتیزم شده ایم برای اینکه بتوانیم حداکثر توان خود را نشان دهیم باید با هیپنوتیزم از خواب بیدار شویم و محدودیت هایی که برای ما ایجاد شده اند را از بین ببریم.

اغراق آمیز نیست اگر بگوییم همه انساها هر کدام تا اندازه ای تحت تاثیر عقایدی که از دیگران گرفته اند و عقایدی که برای خودشان تکرار شده است و بر حقیقی بودنش صحه گذاشته اند هیپنوتیزم شده اند . اندیشه های منفی روی افکار ما درست همان اثر اندیشه های منفی را دارند که توسط متخصص هیپنوتیزم ایجاد می شود.

اجازه دهید درباره نمایش هایی که توسط برخی از استادان هیپنوتیزم انجام می شود صحبت کنیم.

هیبنوتیزور(هیپنوتیزم کننده) به بازیکن فوتبال می گوید دستش روی میز چسبیده و او نمی تواند دستش را بلند کند.بازیکن با همه تقلایی که می کند نمی تواند دستش را از روی میز بلند کند. عضلات دست و شانه از زور فشار چون طناب کشیده می شود . اما دست همچنان از روی میز تکان نمی خورد.

هیبنوتیزور به قهرمان وزنه برداری می گوید توانایی بلند کردن مدادی را ندارد وزنه برداری که در حالت عادی 300کیلوگرم را بلند می کند از بلند کردن یک مداد عاجز می ماند.

شگفتی مسئله جایی نمایان می شود که هیپنوتیزم ورزشکار را ضعیف نمی کند. به صورت بالقوه قدرت همیشگی اش را حفظ می کند اما بدون اینکه بداند در جهت خلاف خود تقلا می کند. از یک سو سعی می کند مداد را بلاند کند و از سوی دیگر هم عضلاتش منقبض می شود.

آیا هیپنوتیزم قدرت واقعی اش را زیاد کرده است؟

در آزمایشی قدرت ورزشکار را روی دستگاه قدرت سنج اندازه گرفتند و عدد 100 پوند به دست آمد . هر چه ورزشکار فشار بیشتری آورد عقربه از عدد 100 پوند جلوتر نرفت. در هیپنوتیزم به او تلقین شد که فرد بسیار بسیار قوی است مجددا قدرت بازوی وی اندازه گیری شد این بار عقربه قدرت سنج روی 125 متوقف شد.

آیا می توان این کار را از روش علمی توجیه کرد ؟

ورزشکار در شرایط چون فکر می کرد قدرتش از 100 پوند بیشتر نیست محدودیتی برای قدرت خود ایجاد کرده بود . هیپنوتیزور با برداشتن این مانع ذهنی به او امکان داد تا تمامی نیروی حقیقی اش را به کار گیرد.

هیپنوتیزم شما را از خواب باور های منفی و غلط بیدار می کند. موانع را از سر راه شما برمیدارد . با هیپنوتیزم از خواب بیدار می شوید و خود حقیقی که بسیار قدرتمند و سودمند می باشد را به نمایش می گذارید .


چگونه هیپنوتیزم دارای چنین قدرتی است؟

همانگونه که می دانید کامپیوتر برنامه ریزی می شود. کامپیوتر طبق برنامه جواب های مناسب را پیدا می کند . مغز انسان شبیه به یک کامپیوتر بسیار قوی پر قدرت است . اگر شما آن را جهت موفقیت برنامه ریزی کنید بدون انحراف و بی راهه رفتن شما را به موفقیت می رساند اگر اطلاعات غلط به آن بدهید یا هدفتان مشخص نباشد یا به طور کلی خوب برنامه ریزی نشود و به علائم هشدار دهنده این کامپیوتر عظیم توجه نکنید به جای آن که شما را موفق کند دچار سردر گمی می کند و حتی با تلاش زیاد هم موفقیت چندانی نسیبتان نمی کند.

ما تنها از 5/. یا کمتر از ظرفیت کلی مغزمان استفاده می کنیم . هیپنوتیزم این قدرت را دارد که نیروی نهفته مغز ما را بیدار کند .

قرار گرفتن در حالت خود هیپنوتیزمی بدین معنا نمی باشد که از جسمتان به کلی دور شوید و آن را فراموش کنید . بر عکس تجربه خود هیپنوتیزم این امکان و قدرت را در اختیار شما قرار می دهد که شما بیشتر از قبل با خودتان ارتباط برقرار کنید . و این وسیله نقلیه (ماشین ذهن)که سالها باید با آن همراه و همگام باشید را بیشتر بشناسید .

بهتر بتوانید آن را برنامه ریزی کنید و از آن بهتر استفاده کنید.

تحقیقات نشان می دهد که بیش از 90/. از بیماریها و مشکلات انسان بهدنبال وجود استرس در بدن ایجاد می شود . برای اینکه بتوانیم استرس را از بین ببریم لازم است بدنمان در یک وضعیت آرامی قرار گیرد . در واقع هر قدر که شما از لحاظ جسمی و روانی در وضعیت ریلاکس تر و آرامتری قرار بگیرد سرعت درک سلامتی تمرکز فکر بهتر می گردد.

و بهترین راه استفاده از هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم است .

 

کاربردهای درمانی

به تدریج کارایی فراوان هیپنوتیزم در امور درمانی بیشتر ثابت می شود . بندرت هفته ای می گذرد که گزارش تازه از درمانهای موفق با استفاده از کاربرد هیپنوتیزم ارائه نگردد.واضح است که برای استفاده ازآن دراموردرمانی مقداری اطلاعات در زمینه روانشناسی و پزشکی مورد نیاز است . این بدان علت است که برخی از علائم بیماری (روان تنی ) یک فرد عصبی چنان به علائم اولیه یک بیماری جدی تر شبیه است که قدرت تشخیص علائم مشکوک ضروری می باشد .

اگر بیمار برای راهنمایی در مورد احتمال وجود یک بیماری خطرناک به هیپنوتیزور مراجعه نماید حتما باید توسط یک پزشک هم معاینه شود .

و مشخص شود که بیماری مزبور بخاطر مشکل فیزیکی حادث شده یا روانی . و بیمار نسبت به درمان معمول چه واکنشی نشان داده است.

از تلقین هیپنوتیزمی در مورد بیماری های زیادی می توان کمک گرفت .

هیپنوتیزور حتی قادر است بر روی بسیاری از بیماری هایی که روند معمول درمان تاثیری بر روی آن ها نداشته اند اثر گذارد .

اگر چه دانستن اینکه هیپنوتیزم قادر است بسیاری از ناراحتی ها را درمان کند و نیز تنها روش بیهوشی و بی حسی است که مرگ و میر و عوارضی به دنبال ندارد .

باعث خوشحالی ما می شود اما باید متوجه باشیم که نباید از آن به طور بی رویه برای از بین بردن درد استفاده کرد . نباید فراموش کرد که درد و ناراحتی علائمی طبیعی هستند که نشان می دهند موضوع خاصی از بدن نیاز به توجه بیشتری دارد .بدون راهنمایی یا نظارت پزشکی هیچ درمانی نباید انجام گیرد.

هیپنو آنالیز
هیپنو آنالیز شیوه ای عملی و در حقیقت یک روانکاوی فشرده است . همانطور که روانکاوی در نتیجه آزمایشهای هیپنوتیزمی بوجود آمده و مدتی بعنوان وسیله ای برای اکتشاف چیزهایی با صورت مخفی و کارکردهای پنهان در ذهن ناخودآگاه مورد استفاده قرار گرفت
در سالهای اخیر روانکاوی یک مبنای تجربی وعملی صحیح را ایجاد نمود و همراه با دیگر شاخه های علوم پزشکی هر چه بیشتر از هیپنوتیزم به عنوان ابزاری عملی سود جست .

به دلیل جابه جا گرفتن هدف با وسیله در میان روانکاوی اولیه توقعات نادرستی از هیپنوتیزم و قدرت درمانی آن بوجود آمد.
هیپنوتیزم به خودی خود یک ابزار بود وسیله ای برای رسیدن به هدف و درک آن نیازمند بینش بود .
در پنجاه سال گذشته این بینش تا حد زیادی حاصل گردید . یعنی با دانش مهارت و درک هیپنوتراپیست ها.توانایی هیپنوتیزم در اصلاح رفتار غیر عادی و کمک به انطباق بسته به این که تا چه میزان مقاومت ها و صدمات درونی شناسایی شوند و چه اقدام موثری بر غلبه بر آنها صورت گیرد مشخص می شود
كاربردهاي باليني هيپنوتيزم

به طور كلي كاربردهاي هيپنوتيزم به دوبخش باليني وغير باليني تقسيم ميشود.حيطه باليني هيپنوتيزم يا هيپنوتراپي باليني با قدمتي ديرينه درجهت تشخيص وكمك درمان وحتي درماني به كار گرفته شده است .طب نوين پزشكي هنوز در بسياري از موارد در شناسايي مكانيسم و نحوه درمان بيماريها ناتوان است. بهره گيري از توانائي هاي شخصي انسان حتي بااينكه هنوز فرايندي ناشناخته داردبسيار قابل توجه وكارآمد مي باشد.

هيچگاه نبايد از هيپنوتراپي انتظار معجزه داشت هر چند گاهي اوقات نيز بدون اغراق معجزه مي كند.در مواردي مانند تروماها واورژانسها كه پروسه هاي روتين پزشكي قابليت ارزيابي وكارايي دقيق وبا سرعتي را دارا است ديگر استفاده از روشهايي مانند هيپنوتراپي نبايد به كار برده شود.

آشنايي با فيزيوپاتولوژي بيماريها موارد احتياط تداخلات دارويي وغيره در مورد بيماري مورد نظر تنها توسط كادر پزشكي مورد نظر امكان پذير است واز دخالت افراد سودجو در اين زمينه بايدجلوگيري شودامروزه كاربردها ي هيپنوتيزم در حيطه پزشكي ودندانپزشكي بسيار گسترده است وردپاي آن تقريباً در تمام بخشهامانند روانپزشكي ،طب اطفال، ايمني ، پوست ،سرطان ، اندوكرين، راديولوژي پرستاري ،جراحي و... ديده مي شود ازطرف ديگر آشنايي وتخصص درمانگر در زمان بكارگيري هيپنوتيزم بسيار لازم وضروري ميباشد.كه اين روش در كنار دانش پزشكي نوين ميتوانند به عنوان مكملهاي يكديگر در جهت سلامت و بهداشت مورد استفاده قرار گيرد.

پديده هاي هيپنوتيزمي

با مطالعه دقيق پديده هاي هيپنوتيزمي مي توان به ماهيت ترانس يا خلسه پي برد.

در هيپنوز تغييراتي در فيزيولوژي بدن ايجاد مي شود ازجمله اين تغييرات:تغيير ريتم قلب،كاهش فشار خون و كاهش مقاومت عروق محيطي و نيز كاهش متابوليسم پايه است . درجه حرارت بدن، مقاومت الكتريكي پوست، تعداد و عمق تنفس كاهش مييابد . تلقينات هيپنوتيزمي در تون عضلات و ترشحات غدد درون ريز تغييراتي ايجاد مي كنند اين تغييرات اساس بعضي از پديده هاي جالب هيپنوتيزمي هستند كه باعث جذابيت هيپنوتيزم شده است و نيز پديده هايي كه باعث اثرات درماني مي شوند .

برخي از پديده هاي هيپنوتيزمي عبارتند از : حالت كاتالپسي يا جمود عضلاني ، تغييرات در حواس پنجگانه، بي حسي هيپنوتيزمي ، سومنامبوليسم، تغييرات قدرت حافظه و رجعت سني و قدرت تلقين پذيري فوق العاده و غير

 

 

چکیده مطلب
تکامل و درخشش هیپنوتیزم در عصر حاضر بر پایه نظریات دانشمندانی چون مسمر با نظریه مغناطیس حیوانی ، برید با نظریه چشم دوختن به نقطه نورانی و کوئه با نظرئه اثرات تلقین به نفس قرار دارد. از سال 1950 به بعد هیپنوتیزم در محافل علمی و دانشگاهی با گستردگی وسیعی دنبال می‌شود که کاربردهای ویژه‌ای را در درمان بیماریها دارد. برخی کشورهای جهان از جمله آمریکا ، روسیه ، کانادا و ... علم هیپنوتیزم را با فیزیولوژی ، روانشناسی ، روانکاوی و پزشکی همردیف می‌دانند.


روش های مسمری:

این اصطلاح را برای تمام روش هایی به کار می رود که در آنها از انواع پاس ها ((به حرکت آرام دست ها بر روی بدن سوژه که با تشریفات . ظارفت خاصی صورت می گیرد پاس دادن می گویند. این عمل در گذشته نوعی انتقال انرژی مغناطی حیوانی تلقی می گردید ,)) با یا بدون تماس استفاده می شود. این حرکات برای اولین بار توسط دکتر فرانتس آنتوان مسمر مورد استفاده قرار گرفت و این پزشک کاشف مضمون مغناطیس خیوانی یا مسمریسم به حساب می آید .

برای استفاده از پایهای غیر تماسی , با کمی فاصله دستها بر روی سر سوژه قرار گرفته و در حالی که کف دستها و انگشتان باز شده و صحفاتی را تشکیل داده اند , به طرف پایین آمده و پس از گذر بر روی صورت و بدن سوژه , بدون تماس با این قسمت ها , به سمت پایین می آیند. این پاسها بایستی خیلی آهسته صورت بگیرند و همیشه از بالا به پایین از روی صورت و سینه سوژه عبور کنند و بندرت تا ناحیه لگن و یا حتی ساق پا {در بیمارانی که به پشت دراز کشیده اند} می رسند . این حرکات موزون و متین بارها تکرار می شوند و همراه با آنها در مورد خوابیدن تلقینات لازم به سوژه داده می شود. در بسیاری از موارد این پاسها زمانی به کار می روند که چشمان سوژه بسته شده باشند.

پاس های تماسی معمولا فقط بر روی صورت انجام می گیرند. در این شرایط سر انگشتان هیپنوتیزور پس از حرکت از رستنگاه موهای سوژه به طرف پایین و تا ریشه بینی او حرکت می کنند. گاهی این حرکتها از سر شروع شده و از طریق استخوان های شقیقه به طرفین و پایین سر ادامه پیدا می کنند. استفاده از پاسهای تماسی مشکل تر بوده و نیاز به کسب تجربه دارند. کسانی که به تازگی با هیپنوتیزم آشنا شده اند , بهتر است از تلقینات لفظی و پاس های غیر تماسی استفاده کنند.

متد دکتر لیبو:

در این روش نوک انگشتان اشاره و میانی دست راست تقریبا در فاصله شصت سانتیمتری در مقابل چهره سوژه قرار می گیرند و همگام با ارائه تلقینات لفظی , بتدریج به چشمان سوژه نزدیک می شوند . زمانی که این انگشتان به چشمان سوژه برخورد پیدا کنند پلک های او به هم نزدیک شده و چشمان او بسته میشوند. معمولا چند فرمان (( بخواب )) کافی است تا او را تحت کنترل در آوریم.


متد دکتر برنهایم :

پروفسور برنهایم استاد دانشکده پزشکی نانسی و از لحاظ هیپنوتیزم شاگرد دکتر لیبو بود . هرچند برنهایم هم از دو انگشت نشانه و میانی دست راست خود برای هیپنوتیزم کردن سوژه ها استفاده می کرد , ولی این کار فقط به خاطر جلب توجه یا تمرکز بود . روش او عمدتا بر ارائه تلقینات لفظی تکیه داشت.


متد دکتر برید :

دکتر جیمز برید جراح بیماریهای جشم که واژه (( هیپنوتیزم )) را اختراع کرد , برای ثابت کردن نگاه سوژه , نور یک منبع نورانی قوی را از طیقه تیغه چاقوی جراحی یا اسکالپل بر روی چشمان سوژه منعکس می کرد. به نظر او ثابت شدن نگاه از اهمیت خارق العاده ای برخوردار بود , ولی با این وجود وی از تلقینات لفظی هم استفاده می کرد.


متد شمع :

در این روش از سوژه درخواست می شود که به شعله های لرزان یاز قصان شمع جشم بدوزد و در همین حال هیپنوتیزور به بیان تلقینات لفظی می پردازد . هرچند این تکنیک موثر است , ولی کاربرد آن مناسب و دلخواه نیست , زیرا پس از استفاده از این روش , سوژه در زمان بیدار شدن از خواب ممکن است احساس سردرد داشته باشد.


متد دکتر لویی :

دکتر لویی به طراحی و ارائه روشی برای هیپنوتیزم کردن پرداخته که به آن آیینه چرخان اطلاق می گردد و از آن به عنوان نقطه ای برای تمرکز استفاده میشود . برای ساختن این وسیله دو آیینه کوچک بر روی دو انتهای میله کوچک نصب شده و وسط این میله به انتهای یک میله دیگر متصل می گردد تا در مجموع شکلی شبیه به T را به وجود بیاورند . انتهای آزاد این وسیله به یک موتور کوچک وصل میشود و در جهت عقربه های ساعت , این دستگاه به حرکت در می آید. این عقیده در ساخت وسائل متعددی مورد استفاده قرار گرفته که با عنوان وسایل کمکی هیپنوتیزم به فروش می رسند. برخی از هیپنوتیزور ها این آیینه های کوچک را به روی لبه های مترونوم نصب کرده و همراه به نوسان یکنواخت نور , به صدای یکنواخت و دلنواز مترونوم هم دسترسی پیدا می کنند. در برخی از این وسایل در کنار مترونوم نورافشان یا آیینه چرخان یک دستگاه ضبت صوت هم تعبیه شده که متن کامل تلقینات لفظی در آن ضبط شده است . به این ترتیب برای مطب پزشکان , دندان پزشکان و ماماها وسیله ای به وجود آمده که ختی بدون حضور دائمی آنان بر بالین سوژه یا بیمار , می توانند بخوبی در مطب های شلوغ برای صرفه جویی در وقت از آنها استفاده کنند. ضریب موفقیت در زمان استفاده از نوار صوتی خیلی زیاد نیست , زیرا همان طور که می دانید , در پیدایش خلسه هیپنوتیزمی پرستیز و اعتبار هیپنوتیزود ارزش و لزوم فوق العاده ای دارد.


دکتر ویلمتد ک :

هر چند این روش به صورت های مختلف در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می گرفته و می گیرد , ولی این تکنیک به نام دکتر ادوارد ویلک نامیده شده است و می توان آن را ((متد مذهبی )) هم نامید . این روش بر روی افراد با ایمان با نتایج بسیار زیادی همراه است . برای استفاده از آن هم به یک نقطه تمرکز مانند شمع نیاز هست و هم به تلقینات لفظی هیپنوتیزور . تنها تفاوتی که در اینجا وجود دارد , آن است که هیپنوتیزور یک سیمای روحانی و پرهیزکارانه ای داشته باشد و در بیانات خود از جملاتی استفاده می کند که شباهت زیادی به عباراتی دارد که معمولا در ادعیه و اذکار مذهبی مورد استفاده قرار می گیردند.

دکتر برید و هیپنوتیزم
کلمه هیپنوتیزم را در سال 1842 جراح و چشم پزشک انگلیسی ، دکتر جیمز برید بکار گرفت. وی افراد زیادی را به روش پویسکور مانیه‌تیسم می‌کرد. بدین ترتیب که آنها را روی صندلی می‌نشاند و به چشمانشان خیره می‌شد، سپس دستهای خود را مقابل صورت او حرکت می‌داد و در عین حال به معمول تلقین می‌کرد که بخوابد. که در نهایت او را به خواب می‌برد. برید در اول تصورش بر این بود که عامل اصلی در هیپنوتیزم نگاه است، بعدها به این نتیجه رسید که عامل اصلی هیپنوتیزم تلقین شفاهی هیپنوتیزم کننده و تلقین پذیری هیپنوتیزم شونده می‌باشد.

دکتر اسدیل و هیپنوتیزم
دکتر جیمز اسدیل از جمله پزشکانی بود که از فن هیپنوتیزم در اعمال پزشکی بهره فراوان گرفت. ایشان برای انجام جراحی‌ها از این فن به جای داروی بیهوشی استفاده می‌کرد. وی 300 جراحی بزرگ و کوچک را به کمک هیپنوتیزم انجام داد.

شارکو و هیپنوتیزم
دوران شارکو عصر طلایی هیپنوتیزم در فرانسه نامیده می‌شود، زیرا در این دوران کلیه پزشکان فرانسه در بیمارستانها شیفته علم هیپنوتیزم بوده و از آن در معالجه بیماران عصبی استفاده می‌کردند و کاربرد آن را در امور درمانی به رسمیت شناخته بودند.

امیل کویه و هیپنوتیزم
امیل کویه داروساز فرانسوی بود که می‌گفت :«هر روز ، در هر زمینه و به هر صورت من بهتر و بهتر می‌شوم.» وی معتقد بود که عامل موفقیت در زمینه هیپنوتیزم جملات و کلماتی که هیپنوتیزور بیان می‌کند نیست، بلکه مساله اصلی در این زمینه پذیرش این مطالب و قبول آنها توسط ذهن خود سوژه است. به عقیده وی هیپنوتیزم و تلقین به نفس تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

فروید و هیپنوتیزم
دکتر زیگموند فروید پایه‌گذار مکتب روانکاوی در دنیا بر این باور است که : به یاد آوردن ، گفتن خاطرات پرهیجان گذشته ، فاش کردن اسرار نگفتنی ، با رنج و نگرانی بیمار را سبک می‌سازد، بنابراین ارزش درمانی دارد و همه بیماریها را نمی‌توان با چاقو ، میکروسکوپ و سایر وسایل جراحی معالجه نمود.

کارلو مارچزی و هیپنوتیزم
دکتر مارچزی اولین شخصی بود که تله‌پاتی (انتقال فکر) را از فاصله ششصد مایلی مورد آزمایش قرار داد وی از هیپنوتیزم در خلال جنگ جهانی دوم ، برای مداوای بیماران استفاده می‌کرد. وی معتقد است که : «هیپنوتیزم بر خلاف تصور عموم ، خواب نیست، بلکه تمرکز فکر است که همراه با افزایش ادراک خارق‌العاده حواس می‌باشد و چون ادراک خارق‌العاده حواس مربوط به دنیای ناخودآگاهی است، پس هیپنوتیزم نیز مربوط به دنیای ناخودآگاهی است و خواب یکی از حالاتی است مانند سایر حالات که در حال تمرکز به معمول تلقین می‌شود.»

ایوان پاولوف و هیپنوتیزم
ایوان پاولوف فیزیولوژیست و پزشک روسی در سال 1904 در زمینه فیزیولوژی و پزشکی موفق به دریافت جایزه نوبل شد. وی در مطالعاتش به روانشناسی و روانکاوی روی حیوانات می‌پرداخت. وی قانون بازتاب شرطی را مورد عادات و رفتار انسان ارائه داد. البته بشر عقل و تفکر را در طول زمان جانشین بازتاب شرطی و تجربه‌های ناشی از واکنشهای افراد کرده است.

هیپنوتیزم در آمریکا
در سال 1958 پدیده‌های هیپنوتیزم در انجمن روانپزشکی آمریکا رسمیت یافت و روانپزشکان شرایط و موارد استفاده آنرا تعیین کردند. مجلات تخصصی مختلفی در آمریکا اخبار و تازه‌های هیپنوتیزم را دنبال می‌کنند. استقبال و علاقه‌مندی پزشکان سبب گسترش این علم در آمریکا شده تا جایی که دو انجمن ملی تخصصی با کادر تخصصی خود تحقیقات و فناوریهای جدید این علم را پی‌گیری می‌کنند.

 

 

نکات آموزنده از حالت هیپنوز


در حالت هیپنوز قابلیت تمرکز و هدایت بسیار زیادی پدیدار می‌شود.


هر چه حالت هیپنوز عمیق‌تر ایجاد شود، القا پذیری سوژه بیشتر خواهد بود. برای همین برای درمان بیماریهای عمیق روحی، عامل باید بتواند با بهره گیری از مهارت‌های خود ، بیمار را به خواب خیلی عمیق برده و بیماری وی را کشف و درمان نماید.


توجه و تمرکز سوژه به اعمال و تلقینات عامل ، موجب کرختی تدریجی اعصاب سوژه شده و او را به خوابی عمیق می‌برد.


ایمان و اعتقاد به فن هیپنوتیزم و همچنین اشتیاق سوژه برای خواب رفتن ، باعث تسریع در خواب رفتن سوژه می‌شود.


هرگاه میل شخص برای هیپنوتیزم شدن از طریق ضمیر ناخودآگاه او سر چشمه گرفته باشد، زودتر و بهتر به خواب خواهد رفت ولی اگر از ضمیر خودآگاه سوژه ناشی شود، تشویق و اضطراب در وی بیشتر می‌شود. برای همین ، هیپنوتیزم کردن افراد تحصیل کرده ، مشکل‌تر از افراد کم سواد است.

 

حالات جسمانی سوژه در حالت هیپنوز

حالات جسمانی سوژه در حالت هیپنوز
در حالت هیپنوز قبل از همه چشم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. پس تمام عضلات شکل بی‌حال شده و موج سستی و بی‌حالی تمام وجود سوژه را فرا می‌گیرد. این سستی گاهی به حدی است که بازوها مانند سرب سنگین می‌شوند و وقتی آنها را بلند کنیم هیچ مقاومتی از خود نشان نمی‌دهند و اگر رها کنیم، چون قطعه‌ای چوب به طرف پایین سقوط می‌کند. در این حالت عامل باید محیط را برای احتمال و افتادن سوژه آماده کرده باشد.

در حالت هیپنوز تمام بدن به حالت سستی و خواب رفتگی قرار گرفته و بیهوشی و بی‌حسی تمام قسمت‌های بدن را کلی یا جزیی در بر می‌گیرد. در حالت خواب عمیق ، انسان به بازگشت کامل سن ذهنی می‌رسد. ضمن اینکه حالتهای دیگری همچون بیهوشی ، بی‌حسی کامل ، فراموشی جزئی و موقت ، درگیری با توهم و خیالات مثبت و منفی همچنین انتقال کامل احساس به مکانی دور (تخلیه قالب) در او پیدا می‌شود.

 


قیاس خواب هیپنوز و خواب طبیعی

خواب هیپنوتیزم اگر چه به خواب عادی شباهت دارد، با این حال بسیار از آن متفاوت است. در خواب هیپنوز ، معمول هم خواب است و هم بیدار ، هم بطور مستقل فکر می‌کند و هم تحت تاثیر تلقینات عامل قرار دارد. حال آنکه در خواب معمولی چنین نیست. اما بدانید که برخی از سوژه‌ها که به راحتی بیدار نمی‌شوند، احتمال دارد خوابشان عمیق شده و از مرحله خواب مصنوعی به خواب طبیعی وارد شده‌اند و لذا از بیدار نشدن سوژه نگران نباشید.

 

آیا حالت هیپنوز تمرین پذیر است؟
هرگاه فردی را چند بار برای مدت طولانی به خواب هیپنوز برده شود، اعصاب او به این خواب عادت کرده و در دفعات بعد زودتر به خواب خواهد رفت. ولی تلقینات عامل کمتر در او اثر می‌گذارد. برای همین اگر خواب کردن برای درمان باشد، باید بیمار را دیرتر و با فاصله زمانی زیاد خواب هیپنوز قرار داد.


هیپنوتراپیت کیست؟

هیپنوتراپیت فردی است که از روش هیپنوتیزم برای درمان بیماریها استفاده می‌کند. اما باید توجه داشت هیپنوتراپی یا درمان با هیپنوتیزم زمانی مطمئن خواهد بود که توسط سازمانهای معتبر و افراد متخصص انجام بگیرد. این افراد متخصصین علوم پزشکی ، روان شناسان ، روانپزشکان را در بر می‌گیرد. و همچنین افرادی که از منابع و سازمانهای معتبر آموزش لازم را دیده و دارای گواهی تخصص در هیپنوتراپی هستند.

درمانگر بایستی تجربه کافی کاربرد هیپنوتیزم را در افراد طبیعی و بیمار داشته باشد تا از واکنشهای بیمار در جریان هیپنوتیزم نه در شگفت شده و نه به سرعت خشنود شود. درمانگر در شروع کار باید بداند ممکن است بیمار پاسخ درمانی مناسبی به هیپنوز ندهد. همچنین انتخاب بیمار را به درستی انجام دهد و از انتخاب افرادی که مناسب برای هیپنوتراپی نیستند، خودداری نماید.

 

سیر تحولی و رشد
بر طبق شواهد و مدارک ، علم هپنوتیزم توسط یوناینان ، آشوریان ، کلدانیان ، بابلیها ، عبری‌ها ، چینی‌ها ، رومیان ، هندوها نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است.


کتب مذهبی زیادی مطالبی را بیان کرده که بیانگر استفاده از هیپنوتیزم است. مانند ، شفا یافتن بیماران بوسیله نگاه ، تکلم ، لمس و ...


در قرون وسطی مجالسی تشکیل می‌شده که پزشکان و ستاره شناسانی چون پاراسلس بوسیله آهنربا معالجاتی انجام می‌دادند. پاراسلس می‌گفت : «آهنربا دارای یک قطب منفی و یک قطب مثبت است و اگر آن را روی موضعی که درد می‌کند ببندیم، درد را بهبود می‌بخشد.» وی آهنربا را برای درمان آبریزی چشم ، اختلال قاعدگی در زنان و حتی سرطان مفید می‌دانست.


یافته‌های پاراسلس در نهایت به پیدایش فرضیه مغناطیس حیوانی شد که به توسط آنتوان مسمر ارائه گردید.


بعد از مسمر ، کنت پویسکور اولین کسی بود که نشان داد یک شخص می‌تواند بر دیگری اثر کند. آن هم بصورت جدی که سبب تغییرات زیادی در آن شخص گردد.

 

هیپنوتیزم و روان درمانی


هیپنوتیزوم فرآیندی مفید در روان درمانی است. در سالهای اخیر با توجه به رویکرد همه جانبه در درمان بیماریها و استفاده بالینی از هیپنوتیزم در برخی اختلالات روانپزشکی این تکنیک به عنوان یک روش مهم کمک کننده در درمان مورد توجه قرار گرفته است. اما در صورتی که درمانگر از چگونگی ایجاد رابطه درمانی در فرآیند هیپنوتیزم آگاهی کافی نداشته باشد هرگز نباید از این روش در درمان بیمار خود استفاده نماید.

درمان کمبود اعتماد به نفس و عقده حقارت ، زود رنجی ، در مکان بی‌خوابی و بدخوابی ، ایجاد نشاط و شادابی ، تقویت حافظه و قدرت تمرکز فکر و ... با هیپنوز امکان پذیر است هیپنوز در نفس خود همراه با تن آرامی و احساس آرامش است، بنابراین در مقابل اضطراب یا در حالت آرامش احساس می‌کند حتی می‌تواند ایجاد نماید، چنین آموختنی موجب افزایش اعتماد به نفس بیمار می‌شود به نحوی که در موقعیتهای اضطراب آفرین قادر می‌شود واکنشهای کنترل شده‌ای از خود نشان می‌دهد.

افرادی که ترسهای مختلف دارند مثل اضطراب امتحان ، وسواس ، ترس از بلندی ، ترس از تاریکی ، ترس از حیوانات و ... می‌تواند با استفاده از تلقینات خاصی که در طی جریان هیپنوز به آنها داده می‌شود، درمان شوند. همچنین برای ترک سیگار ، تغییر عادات غلط چون پرخوری می‌توان از این روش استفاده کرد

 

 

تاریخ هیپنوتیزم
هیپنوتیزم اولین بار توسط دکتر برید در حدود 160 سال پیش ابداع شد. اما این فن از قدیم به گونه‌های مختلف در جوامع بشری مطرح بوده و مورد استفاده قرار می‌گرفته است. عده زیادی این علم را در گذشته غیرعادی دانسته و تنها معدودی افراد به واقعیت آن پی برده ‌بودند. از زمان دکتر مسمر این علم تحت عنوان «مغناطیس» و سپس «مانیه تسیم» در جهان دانش راه یافت و اکنون نیز با نام «هیپنوتیزم» مورد استفاده روانپزشکان و روانشناسان قرار می‌گیرد.

از تمدن سه‌هزار ساله مصر باستان سنگ‌نوشته‌هایی بر جای مانده که از هیپنوتیزم و روشهای مربوط به آن بحث شده است. از پدیده‌های تاریخی هیپنوتیزم می‌توان به خیره‌شدن به بلور ، معالجه بوسیله پاسهای دست ، عبور از دیوار ، غلبه بر جاذبه زمین و ... نام برد.

 

نظریه مغناطیس حیوانی
دکتر آنتوان مسمر کاشف این نظریه و پیراوانش معتقدند که ، دلیل خواب هیپنوز ، پیدایش این حالت در شخص ، اثر نیرویی است که از دست‌ها و چشم‌های هیپنوتیزور خارج می‌شود. به عقیده مسمر کائنات را امواجی فرا گرفته که این امواج در انسان نیز به وفور یافت می‌شود و اگر این امواج از جسم انسانی به جسم انسانی دیگر وارد شود، می‌تواند بسیاری از امراض را درمان کند. وی که این امواج را مغناطیس حیوانی نامیده معتقد بود که وجود این امواج در همگان یکسان نیست و همه کس قادر نخواهد بود آن را مهار کرده و از آن استفاده نماید.

نظریه چشم دوختن به نقطه نورانی
دکتر برید ، وین هولت و پیروانشان کاشف این نظریه بودند، آنها معتقد بودند که نگاه مستمر و یکنواخت بر شیی نورانی ، اعصاب چشم را خسته می‌کند و این عمل موجب کاهش فعالیت اعصاب مرکزی می‌گردد و در نتیجه شخص در حالت هیپنوز قرار می‌گیرد. برید بر این باور بود که در حالت هیپنوز ، مغز آدمی مجذوب یک فکر می‌گردد طوری که سایر افکار و محرکها روی آن تاثیر ندارد بنابراین وقتی یک فکر تقویت شد، سایر افکار را تحت‌الشعاع قرار داده و موجب توقف سایر فعالیت‌ها خواهد شد.

 

 

نظریه تلقین
پیشگامان این نظریه می‌گویند که هیپنوتیزم مجموعه‌ای از تلقین و تلقین به نفس می‌باشد. تلقین القای فکری است که بطور ناخودآگاه از قوه به فعل در می‌آید. تلقین ، ایجاد یک حالت روانی خاصی در فرد است که اثرات تصوری را به عنوان واقعیت قبول می‌کند. تلقینات ناشی از القای افکار در افراد و تمایل درونی با اعمال حرکتی که باعث عکس العمل‌های تحریکی در افراد شود، ماهیت این نظریه را تشکیل می‌دهد.

راه‌های ایجاد تلقین می‌تواند، محرک‌های یکنواخت مانند نوازش بدن و یا محرک‌های قوی مانند نور شدید و یا صداهای ناگهانی باشد، که روی اعصاب تاثیر می‌گذارند. در این نظریه ، هیپنوتیزم یک حالت تمرکز شدید مغزی است، یعنی در حال عادی که مغز افکار زیادی را در خود دارد ولی در حالت تمرکز هیپنوز ، مغز از هیچ چیز اطلاعی ندارد مگر اینکه اطلاعات و مطالبی را در آن تلقین کنیم. در چنین حالتی (خواب هیپنوز عمیق) هیپنوتیزم شونده ممکن است شدیدترین دردها را نیز احساس نکند.

نظریه پاولوف در هیپنوتیزم
این نظریه ، یکی از علمی‌ترین نظریات در زمینه هیپنوتیزم است. براساس این نظریه حالت خواب در سراسر نیم کره‌های مغز منتشر می‌شود. این پدیده بطور ناگهانی صورت نمی‌گیرد و کانونهای فعال و بیدار در مغز باقی می‌مانند که باعث ایجاد حالتی بین خواب و بیداری می‌شود و همین نقاط بیدار است که ارتباطی بین فرد و هیپنوتیزم کننده ایجاد می‌کند. در این نظریه شخص هیپنوتیزم شونده مانند کسی است که بطور طبیعی به خواب رفته ولی به دلیل وجود نقاط بیدار در مغز ، سخنان عامل را می‌فهمد و نسبت به تحریکات و جریانات خارجی ، بی توجه است.

نظریات نوین در ارتباط با هیپنوتیزم
نظریات یاد شده هر کدام بخشی از واقعیات خواب هیپنوز را بیان می‌کند و به تنهایی ماهیت آنرا نمی‌توانند مشخص نمایند.


با تلفیق چند روش باهم می‌توان افراد را به خوابهای عمیق هیپنوز برد تا جایی که روح از تن جدا شود. (فرافکنی)


برخی سوژه‌ها حتی به کمک تلفیق نظریاتی هم به خواب هیپنوز نمی‌روند. اما بعد از چند جلسه ، مقاومت سوژه شکسته شده و حالت خواب عمیق در سوژه ایجاد می‌شود

 

 

متد پروفسور کوک

این روش که توسط پروفسور ویلیام کوک طراحی شده , یک تفاوت اساسی با متدهای قبلی دارد , زیرا در آن از سوژه در خواست می شود که خودش یک صفحه به نام هیپنودیسک را در مقابل چشمان خود نگه دارد. برای این منظور در پشت این صفحه دستگیره ای تعبیه شده که سوژه آن را در دست میگیرد. پس از گذشت چند دقیقه که در طی آنها چشمان سوژه بشدت خسته می شود , هیپنوتیزور مطابق آنچه که با آن آشنا شده اید , به بیان تلقینات لفظی می پردازد .

 

 

روش های مسمری:

این اصطلاح را برای تمام روش هایی به کار می رود که در آنها از انواع پاس ها ((به حرکت آرام دست ها بر روی بدن سوژه که با تشریفات . ظارفت خاصی صورت می گیرد پاس دادن می گویند. این عمل در گذشته نوعی انتقال انرژی مغناطی حیوانی تلقی می گردید ,)) با یا بدون تماس استفاده می شود. این حرکات برای اولین بار توسط دکتر فرانتس آنتوان مسمر مورد استفاده قرار گرفت و این پزشک کاشف مضمون مغناطیس خیوانی یا مسمریسم به حساب می آید .

برای استفاده از پایهای غیر تماسی , با کمی فاصله دستها بر روی سر سوژه قرار گرفته و در حالی که کف دستها و انگشتان باز شده و صحفاتی را تشکیل داده اند , به طرف پایین آمده و پس از گذر بر روی صورت و بدن سوژه , بدون تماس با این قسمت ها , به سمت پایین می آیند. این پاسها بایستی خیلی آهسته صورت بگیرند و همیشه از بالا به پایین از روی صورت و سینه سوژه عبور کنند و بندرت تا ناحیه لگن و یا حتی ساق پا {در بیمارانی که به پشت دراز کشیده اند} می رسند . این حرکات موزون و متین بارها تکرار می شوند و همراه با آنها در مورد خوابیدن تلقینات لازم به سوژه داده می شود. در بسیاری از موارد این پاسها زمانی به کار می روند که چشمان سوژه بسته شده باشند.

پاس های تماسی معمولا فقط بر روی صورت انجام می گیرند. در این شرایط سر انگشتان هیپنوتیزور پس از حرکت از رستنگاه موهای سوژه به طرف پایین و تا ریشه بینی او حرکت می کنند. گاهی این حرکتها از سر شروع شده و از طریق استخوان های شقیقه به طرفین و پایین سر ادامه پیدا می کنند. استفاده از پاسهای تماسی مشکل تر بوده و نیاز به کسب تجربه دارند. کسانی که به تازگی با هیپنوتیزم آشنا شده اند , بهتر است از تلقینات لفظی و پاس های غیر تماسی استفاده کنند.

متد دکتر لیبو:

در این روش نوک انگشتان اشاره و میانی دست راست تقریبا در فاصله شصت سانتیمتری در مقابل چهره سوژه قرار می گیرند و همگام با ارائه تلقینات لفظی , بتدریج به چشمان سوژه نزدیک می شوند . زمانی که این انگشتان به چشمان سوژه برخورد پیدا کنند پلک های او به هم نزدیک شده و چشمان او بسته میشوند. معمولا چند فرمان (( بخواب )) کافی است تا او را تحت کنترل در آوریم.


متد دکتر برنهایم :

پروفسور برنهایم استاد دانشکده پزشکی نانسی و از لحاظ هیپنوتیزم شاگرد دکتر لیبو بود . هرچند برنهایم هم از دو انگشت نشانه و میانی دست راست خود برای هیپنوتیزم کردن سوژه ها استفاده می کرد , ولی این کار فقط به خاطر جلب توجه یا تمرکز بود . روش او عمدتا بر ارائه تلقینات لفظی تکیه داشت.


متد دکتر برید :

دکتر جیمز برید جراح بیماریهای جشم که واژه (( هیپنوتیزم )) را اختراع کرد , برای ثابت کردن نگاه سوژه , نور یک منبع نورانی قوی را از طیقه تیغه چاقوی جراحی یا اسکالپل بر روی چشمان سوژه منعکس می کرد. به نظر او ثابت شدن نگاه از اهمیت خارق العاده ای برخوردار بود , ولی با این وجود وی از تلقینات لفظی هم استفاده می کرد.


متد شمع :

در این روش از سوژه درخواست می شود که به شعله های لرزان یاز قصان شمع جشم بدوزد و در همین حال هیپنوتیزور به بیان تلقینات لفظی می پردازد . هرچند این تکنیک موثر است , ولی کاربرد آن مناسب و دلخواه نیست , زیرا پس از استفاده از این روش , سوژه در زمان بیدار شدن از خواب ممکن است احساس سردرد داشته باشد.


متد دکتر لویی :

دکتر لویی به طراحی و ارائه روشی برای هیپنوتیزم کردن پرداخته که به آن آیینه چرخان اطلاق می گردد و از آن به عنوان نقطه ای برای تمرکز استفاده میشود . برای ساختن این وسیله دو آیینه کوچک بر روی دو انتهای میله کوچک نصب شده و وسط این میله به انتهای یک میله دیگر متصل می گردد تا در مجموع شکلی شبیه به T را به وجود بیاورند . انتهای آزاد این وسیله به یک موتور کوچک وصل میشود و در جهت عقربه های ساعت , این دستگاه به حرکت در می آید. این عقیده در ساخت وسائل متعددی مورد استفاده قرار گرفته که با عنوان وسایل کمکی هیپنوتیزم به فروش می رسند. برخی از هیپنوتیزور ها این آیینه های کوچک را به روی لبه های مترونوم نصب کرده و همراه به نوسان یکنواخت نور , به صدای یکنواخت و دلنواز مترونوم هم دسترسی پیدا می کنند. در برخی از این وسایل در کنار مترونوم نورافشان یا آیینه چرخان یک دستگاه ضبت صوت هم تعبیه شده که متن کامل تلقینات لفظی در آن ضبط شده است . به این ترتیب برای مطب پزشکان , دندان پزشکان و ماماها وسیله ای به وجود آمده که ختی بدون حضور دائمی آنان بر بالین سوژه یا بیمار , می توانند بخوبی در مطب های شلوغ برای صرفه جویی در وقت از آنها استفاده کنند. ضریب موفقیت در زمان استفاده از نوار صوتی خیلی زیاد نیست , زیرا همان طور که می دانید , در پیدایش خلسه هیپنوتیزمی پرستیز و اعتبار هیپنوتیزود ارزش و لزوم فوق العاده ای دارد.


دکتر ویلمتد ک :

هر چند این روش به صورت های مختلف در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می گرفته و می گیرد , ولی این تکنیک به نام دکتر ادوارد ویلک نامیده شده است و می توان آن را ((متد مذهبی )) هم نامید . این روش بر روی افراد با ایمان با نتایج بسیار زیادی همراه است . برای استفاده از آن هم به یک نقطه تمرکز مانند شمع نیاز هست و هم به تلقینات لفظی هیپنوتیزور . تنها تفاوتی که در اینجا وجود دارد , آن است که هیپنوتیزور یک سیمای روحانی و پرهیزکارانه ای داشته باشد و در بیانات خود از جملاتی استفاده می کند که شباهت زیادی به عباراتی دارد که معمولا در ادعیه و اذکار مذهبی مورد استفاده قرار می گیردند.

 


آموزش خود هيپنوتيزم ساده Relaxation

 

مقدمه:

تعلق و وابستگي به جسمانيت وعادت کردن به آن ، دليل بسياري از مشکلات روحي يا حتي از دست دادن لذتهاي بي نهايتي است که خداوند امکان تجربه آن را به بشر داده است ...لذا اولين مرحله و گام در رسيدن به عالم آرامش و در واقع رسيدن به او ، رها شدن از جسم و قطع تعلقات است .
مقاله زير آموزش ساده ترين نوع خود هيپنوتيزم به عنوان Relaxation ، مقدمه اي براي کنترل ذهن ، راز اصلي تمرکز قوا و حذف تنشهاي غير ضروري و زيانبار بدن است .

 

 


مراحل يازده گانه:

1>شروع خواب مصنوعي> مکاني ساکت و دنج پيدا کنيد ، آرام روي صندلي اي راحت بنشينيد و يا در جايي نرم دراز بکشيد (گذاشتن موسيقي اي آرام يا صداي طبيعت مي تواند کيفيت کار را بهتر کند). سپس چشمها را بسته و از 10 تا 1 به صورت معکوس بشماريد به طوريکه شماره ها يک در ميان با دم و بازدم تنظيم شوند ، مثلا با شماره 10 ،نفسي عميق بکشيد و 15 ثانيه نگهداريد سپس با شماره 9 بيرون دهيد و همينطور الي آخر. . . در ضمن تصور کنيد لحظه به لحظه و با هر شماره بدن شما سنگينتر مي شود.

2>رها سازي پاها> ابتدا پاي راست خود را از انگشتانش تا کمر(يا تا زانو)در ذهن مجسم کنيد . آن را احساس کنيد و در ذهن خود تصور کنيد که تمام اجزاي آن مثل خمير شل ، گرم و سنگين شود ؛ سنگين سنگين ،اين کلمه را 5 بار تکرار کنيد ؛ وارد جزئيات شويد و سعي کنيد به ترتيب عمل کنيد يعني به خود القا کنيد که پاي راستتان تا کمر از نوک انگشتان ، پاشنه پا ، کف پا، ساق پا، ران و... همه و همه شل ، سنگين و گرم شده اند بعد همينطور پاي چپ(براي اينکار مي توانيد در ذهن خود 5 بار به پاهايتان دستور بدهيد که آرام سنگين و گرم شو و بگوييد لحظه به لحظه پاهايم گرمتر و سنگينتر و شل تر مي شوند . احساس سه کلمهً گرم ، سنگين و شل را مدام در ذهن خود تکرار کنيد .)

3>رها سازي تنه> يک نفس نيمه عميق و آرام بکشيد و همه بدنتان را رها کنيد.حالا عضلات شکم ، سينه ، سرسينه ها و پهلوها را رها کنيد ؛ تصور کنيد تمام قسمتهاي بدنتان شل شده اند لذا اين قسمتها را ، راحت ، آسوده ، شل ، سنگين و گرم شده باور کنيد ، مي توانيد 5 بار ذهني بگوييد از کمر تا کتفم شل و سنگين شده و لحظه به لحظه گرمتر و شل تر و روانتر مي شود .(به تصوير کشيدن اجزاء بدن در ذهن به صورت ماده اي مثل خمير يا هر ماده اي که در حال وارفتن و روان شدن باشد بسيار کمکتان مي کند)

4>رها سازي دستها> منظور ، قسمت مچ دست تا انگشتان مي باشد ؛ پس ابتدا دست راست و سپس چپ خود را رها و شل کنيد ،دقيقا مانند مراحل قبل ؛يعني تصورکنيد تمام اجزاي دست مورد نظر شل و سنگين شده .بهتر است از نوک انگشتان شروع کنيد و 5 بار به خود بگوييد دست چپم شل و سنگين شده است ،آرام و رها .

5>رها سازي کتفها و بازوها> کتفها و بازوهايتان را شل ، سنگين و بدون هيچ انقباضي قرار دهيد (همانطور که با اعضاي قبلي رفتار کرديد) ، مي توانيد تصور کنيد همينطور که بازوهاي شما سنگين، شل و گرم مي شوند به تدريج مثل خميري نرم ، روان به سوي پاهايتان در جريان است .

6>رها سازي سر> حال نوبت عضلات گردن ، فک ، چانه ، صورت ، لبها ، گونه ها ، پيشاني ، گوشها ، ماهيچه هاي زير چشم و موها رسيده است .تصور کنيد اختيار اين قسمتها دست شما نيست و همه شان شل ، گرم ، سنگين و مايع شده اند ؛ رهايشان کنيد و در ذهن ببينيد صورتتان آرام و آسوده شل شده است .

7>چسباندن پلکها> اکنون تصور کنيد پلکهايتان شديداً به هم چسبيده اند ، يعني تصور کنيد آنها را با قويترين چسب دنيا به هم چسبانده اند و شما در ذهن خود مجسم کنيد که نمي توانيد چشمهايتانرا باز کنيد آرام آرام عضلات صورت را شل کرده و رهايشان کنيد .

8>پاکسازي آلودگيها> در اين مرحله در ذهن و خيال خود تصور کنيد هوايي زلال و شفاف (ترجيحا قابل رويت) به درون ريه هايتان مي فرستيد به طوريکه اين هوا علاوه بر ريه ها ، به تمام سلولها و اتمهاي اجزاي ديگربدن نيز وارد شده و همه عضلات داخلي و ماهيچه ها و مغزتان را پاک پاک پاک ، صاف و زلال و شفاف مي کند و به همين دليل هواي وارد شده سياه رنگ مي شود ؛ پس در بازدم ، آن رنگ سياه که در واقع بيماريها ، نقطه ضعفها ، ناراحتي ها و مشکلاتتان است بيرون مي رود . اين تنفس شامل دم پاک و بازدم سياه رنگ را مرتب تکرار کنيد و تصور کنيد که با بيرون رفتن تنشها و بيماريها به صورت دود سياه ، لحظه به لحظه شادابتر و سرحالتر مي شويد و رفته رفته رنگ سِاه بازدمها نيز کمتر مي شود تا آنجا که هم دم و هم بازدمتان زلال و شفاف و پاک مي شوند و در واقع تمام سلولهاي بدنتان را پاک و تميز و جوانتر شده مي بينيد .

9>افزايش کيفيت آرامش> تصور کنيد کنار دريا در ساحلي بسيار زيبا يا کنار رودخانه اي جنگلي يا در باغي سرسبز و آرام يا روي تشکي نرم و لطيف يا قايقي راحت در وسط اقيانوسي آرام زير گرماي مطلوب خورشيد ونسيم خنک پرطراوتي(و خلاصه هر مکان و فضاي آرامشبخشي که بودن در آنجا را دوست داريد )دراز کشيده ايد ؛ احساس کنيد که نسيم دريا يا صداي آب شما را آرام و آرامتر مي کند ، خورشيد به صورت حرارتي مطبوع بر شما مي تابد و بدنتان را نوازش و گرم مي کند . حالا در ذهن بگوييد لحظه به لحظه آرامتر مي شوم ، دستهايم ، پاهايم ،کمرم ،سينه ام ،شکمم ،عضلات صورتم همه سنگين و سنگين تر مي شوند .دست چپم ، سنگين شده سنگين سنگين ، دست راستم شل و آرام شده سنگين سنگين ، گرم گرم ؛ هر نفسي که مي کشم مشکلات ، تنشها ،بيماريها و انقباضها از بدنم حذف ميشود و من آرام و راحتم ، پاهايم ، سينه ام و سرم سنگين و گرمند ، من راحتم من آرامم . در اوج نشاط وآرامش ، آسوده و راحت ، رها و آزاد و شاد و اميدوار .(دقت کنيد که تکرار اين کلمات و تصور کردن دوباره اجزاي بدن به صورتي آرام در افزايش کيفت آرامش شما بسيار مهم است).

10>تلقين خواسته ها> اين مرحله ، مرحله تلقين دقيقتر آمال است ؛ هر چه مي خواهيد و هر آرزوئي که داريد به صورت جمله اي کوتاه در ذهن خود بيان کنيد مثلا بگوئيد من هر لحظه به لحظه و روز به روز از هر لح

:: موضوعات مرتبط: آموزش هيپنو تيزم , ,
:: بازدید از این مطلب : 489

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

 

برای شروع حسابداری عملی دانستن مقداری تعاریف و اصطلاحات الزامی به نظر میرسه بخاطر همین سعی کردم تعاریف ابتدایی و اولیه رو به شکل زیر براتون ارائه بدم .


دفتر روزنامه :

تمامی معاملات روزانه واحد تجاری به ترتیب تاریخ وقوع در این دفتر به شکل خاصی که بعداً خواهیم گفت ثبت میشوند .
دفتر کل :

معاملات ثبت شده در دفتر روزنامه به صورت حداقل هفته ای یک بار به دفتر کل منتقل میشوند .
حساب :

به منزله پرونده ای مفصل از تغییراتی است، که در یک دارائی خاص یا یک بدهی خاص یا سرمایه صاحب مؤسسه، طی یک دوره زمانی معمولاً یک سال رخ می دهد و ابزار اصلی ثبت و خلاصه کردن اطلاعات مالی است.
حساب به شکل T :

معمولا برای خلاصه کردن هر حساب از شکل T استفاده میشود که به سمت راست آن بدهکار و به سمت چپ آن بستانکار میگویند .
عنوان حساب
بدهکار

بستانکار

 

 


بدهکار :

سمت راست هر حساب را بدهکار یا کیرنده انتفاع میگویند .
بستانکار :

سمت چپ هر حساب را بستانکار یا دهنده انتفاع میگویند .
دارایی :

شامل منابع اقتصادی واحد تجاری هستند که انتظار میرود درآینده منافعی برای مالکان آن واحد داشته باشد.
بدهی :

حقوق مالی اشخاص غیر از مالکان نسبت به دارائی های یک واحد اقتصادی را بدهی گویند.
سرمایه :

حق یا ادعای مالک یا مالکین نسبت به دارائی های یک واحد اقتصادی را، سرمایه گویند.
سال مالی :

در حسابداری معمولاً یک سال شمسی را بعنوان سال مالی انتخاب میکنند ولی گاهی از دوره های 3 ماهه، 6 ماهه و 9 ماهه نیز استفاده میشود که به آن دوره مالی میگویند .
معادله حسابداری : دارائی = بدهی + سرمایه
ثبت :

عبارت است از نگارش حسابداری یک رویداد مالی در حساب های مربوطه یه شکلی خاص .



:: موضوعات مرتبط: آموزش مقدماتي حساب داري , ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد



آموزش چت كردن در ياهو

براي چت كردن در ياهو ابتدا به يك آي دي ياهو نياز داريد

اگر آي دي داريد كه خيلي خوبه

ولي اگه نداريد به سايت ياهو رفته و روي گزينه sign up كليك مي كنيد

خب شما مي خواهيد يك آي دي رايگان بسازيد پس روي free mail كليك كرده تا فرم ثبت نام آماده شود فرم ثبت نام را به طور كامل پر مي كنيد در قسمت اسم آي دي، شما بايد نامي را انتخاب كنيد كه قبلا انتخاب نشده مثلا شما نمي توانيد آي دي هم نام با آي دي من بسازيد البته ياهو اين كار را به صورت خودكار براي شما انجام مي دهد خب پس از تكميل فرم ثبت نام شما صاحب يك آي دي هستيد

حال براي چت كردن به برنامه ياهو مسنجر نياز داريد

در برنامه ياهو مسنجر در كادر هاي مشخص آي دي و پسورد خود را وارد كرده حال به سه گزينه بر مي خوريد

اوليremember my id .....: اگر اين گزينه را انتخاب كنيد اين برنامه آي دي و رمز شما را به خاطر سپرده و ديگر براي هر بار آنلاين شدن نياز به وارد كردن اين دو نيستيد

دومي sign in autmatic: اين گزينه نيز اگر تيك خورده شود هر وقت شما به اينترنت وصل شويد خود به خود آي دي شما آنلاين شده و برنامه ياهو مسنجر باز مي شود

سومي sign in invisible: اين گزينه اگر تيك خورده شود وقتي شما آنلاين مي شويد كسي از حضور شما با خبر نمي شود يعني در واقع تصور همه دوستان شما اين است كه شما آفلاين هستيد

خب sign in را كليك كنيد تا وارد برنامه شويد:

خب اين برنامه خصوصيات فراواني دارد كه همه آنها را فرصت نمي شود توضيح داد اما به اختصار مي توان بعضي از آنها را توضيح داد

خب براي اينكه با دوستتان جت كنيد بايد آي دي او را اد كرده باشيد براي اين كار آي دي او را از او گرفته و در برنامه ياهو مسنجر گزينه Add contact را انتخاب كرده و در كادر آن آي دي دوستتان را وارد كرده و در نهايت دكمه finish را كليك مي كنيد.

حال مي بينيد در قسمت ID هاي شما آي دي دوستتان ظاهر شد

از اين پس هر وقت كه بخواهيد با او چت كنيد در صورتي كه او نيز آنلاين باشد يعني صورتك كنار آي دي او به رنگ زرد در آمده باشد مي توانيد با دابل كليك كردن روي آي دي او به چت با وي پرداخته و لذت ببريد

اگر خواستيد براي دوستتان فايلي را ارسال كنيد:

در صفحه چتي كه براي گفتگو با دوستتان باز كرده ايد از منوي action گزينه send file را انتخاب كرده و فايل مورد نظر را در كامپيوتر خود انتخاب مي كنيد و آن را براي دوستتانsend كنيد پس از قبول كردن دريافت فايل توسط دوستتان اين فايل براي او ارسال مي شود .

حال اگر بخواهيد به چت روم ها وارد شويد :

join to room را انتخاب مي كنيد تا ليست روم ها باز شود حال اينجا رومها بر اساس موضوع و مكان جغرافيايي چيده شده اند براي ورود به روم هاي ايران گزينه Regional را انتخاب كرده و سپس asia را كليك مي كنيد تا رومهاي آسيا باز شود خب مي بينيد كه تعداد زيادي روم با شماره هاي مختلف وجود دارد كه هر كدام براي يكي از شهر هاست

هر كدام از آنها را كليك كنيد صفحه اي باز مي شود در آنجا Enter chat را كليك مي كنيد وقتي كه كليك كرديد روم باز مي شود ولي فقط آي دي شما نمايش داده مي شود يعني در حقيقت شما هنوز وارد روم نشده ايد حال بايد لينكي را كه در صفحه سفيد روم نمايش داده مي شود كليك كنيد يك صفحه اينترنتي باز مي شود .

كد نمايش داده شده را در كادر مربوطه وارد مي كنيد و كليد اينتر را مي فشاريد حال شما مي توانيد در اين روم چت كنيد

هر وقت كارتان با ياهو مسنجر تمام شد گزينه sign out را انتخاب كنيد زيرا ياهو مسنجر با close بسته نمي شود و در حقيقت هنوز آي دي شما online است .



:: موضوعات مرتبط: آموزش چت در ياهو , ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

همه چيز درباره Gmail

گوگل كه خود از ديد اكثر كارشناسان، قويترين وسريعترين موتور جستجو در اينترنت مي باشد، هم اكنون قدم در ميدان رقابت E-mail گذاشته است.مطمئنا مديران دو سايت بزرگ سرويس دهنده ايميل يعني Yahoo Mail! و Hotmail ، برخلاف كاربران ازشنيدن خبر ارائه ايميل يك گيگابايتي توسط گوگل، به شدت بهت زده و نگران شده اند. چرا كه درصورت تحقق وعده هاي گوگل در مورد سرويس ايميل جديدش، به طور قطع ياهو و هاتميل اكثر كاربران خود را از دست خواهند داد. واهمه مسئولان ياهو بدانجا رسيد كه اين شركت وعده داده است كه حجم ميلباكس كاربران وفادار خود را كه اين سرويس را ترك نكنند، به 100 مگابايت افزايش خواهد داد. همچنين در اين مدت ، Yahoo ظرفيت ايميل برخي از كاربران خود را به طور شانسي و رندم به 100 مگابيت افزايش داد تا بتواند تا حدي اطمينان و اعتماد عمومي را به سوي خود جلب كند.

شركت گوگل براي ايميل رويايي و يك گيگابايتي خود نام «Gmail» را انتخاب كرده است و دامين Gmail.com را نيز براي آن در نظر گرفته است. ( البته از طريق آدرس http://gmail.google.com نيز مي توانيد وارد جيميل شويد ).
شعارهاي گوگل درباره سرويس ايميلش نيز جالب است: " شما 1000 مگابايت فضاي رايگان دراختيار داريد، پس نيازي به پاككردن حتي يك نامه هم نداريد" و "ما براي شما فضايي به گنجايش 500.000 صفحه ايميل درنظر گرفته ايم" .
البته سرويس ايميل گوگل با مخالفتهاي جدي نيزروبرو شد، به گزارش برخي خبرگزاريها، مخالفتهاي صورت گرفته از آنجا ناشي مي شود كه گوگل قصد دارد ايميلهاي دريافت شده توسط كاربران را، بررسي كرده و در زمينه هاي تبليغاتي از آنها بهره ببرد و اين روش يكي از راههاي درآمد شركت خواهد بود. به گزارش بخش خبر سايتIritn.com، به نقل از ZDNet، سناتور فيگورا گفت: "به نظر ما اين يك تعرض كامل به حريم خصوصي است،
اين موضوع شبيه به داشتن يك بيلبورد بزرگ تبليغاتي در وسط خانه است. وي در ادامه افزود ما از شركت گوگل درخواست كرده ايم تا در مورد اين سرويس ايميلشان تجديد نظر كنند." براي مثال كاربري كه پيامي درباره آنفولانزاي دوستش دريافت مي كند شايد در كنار آن آگهي هايي را براي معالجه سرماخوردگي و آنفولانزا نيز دريافت كند.

با وجود تمام مخالفت و در ميان بهت كاربران و شركتهاي رقيب، گوگل ارائه نسخه Beta و آزمايشي Gmail را آغاز كرد. براي اين منظور، دعوتنامه هايي براي برخي از افراد از جمله وبلاگرهاي قديمي و با سابقه ارسال شد و از آنها خواسته شد كه در Gmail ثبت نام كنند و مدتي با آن كار كنند و سپس نظرات، انتقادات و پيشنهادات خود را
پيرامون Gmail به مسئولان گوگل ارائه دهند. در اين ميان دو تن از هموطنان ما نيز براي تست Gmail دعوت شدند. پس از مدتي گوگل به منظور افزايش تعداد تست كنندگان اين سرويس، براي وبلاگر هاي فعال در سايت Blogger (كه اين سايت نيز متعلق به شركت گوگل مي باشد) نيز امكان ثبت نام در Gmail و استفاده از اين سرويس را مهيا كرد.

در ابتكاري جالب توسط گوگل، به تمام افراد عضو در Gmail دو عدد دعوتنامه سفيد تعلق گرفت كه از اين طريق افراد عضو مي توانستند دو نفر از دوستان خود را نيز به ثبتنام در Gmail دعوت كنند. ارزش اين دعوت نامهها به حدي رسيد است كه برخي به خريد و فروش آنها در سايت هاي حراجي مانند eBay مي پردازند به طوري كه خريد و فروش دعوتنامه هاي جيميل به تجارت پر سودي تبديل شد! به عنوان مثال چندي پيش يك دعوت نامه جيميل درسايت eBay به قيمت 202 دلار فروخته شد.

البته گوگل وعده داده است كه به زودي و پس از دريافت نظرات كاربران و برطرف كردن مشكلات احتمالي، اين سرويس را عمومي كند و ثبت نام را براي عموم آزاد كند. خب پس از مرور مقدمهاي كوتاه پيرامون سرويس ايميل Gmail ، در زير به بيان ويژگي‌ها، خصوصيات و امكانات بي‌نظير جي‌ميل مي پردازيم.

شروع كار با Gmail
چنانچه براي اولين وارد ميل باكس خود در Gmail شويد اولين چيزي كه نظر شما جلب خواهد كرد Inbox آن خواهد بود. اگر شما از سرويس پست الكترونيكي ياهو و يا سرويس هاي مشابه استفاده كرده باشيد، در اولين نگاه به Inbox سرويس Gmail ، متوجه زيبايي، سادگي و برخي تغييرات ماهرانه آن نسبت به رقبايش، خواهيد شد. ( اكثر كاربران معتقدند كه شكل و شمايل Gmail بهتر، ساده تر و زيباتر از رقبايش مي باشد ). برتري هاي جيميل از همين ابتدا آغاز مي شود، جيميل تمام نامه هاي رد و بدل شده بين دو نفر كه عنوان مشتركي دارند، را به صورت يكجا و تحت يك Conversations و يا گفتگو ، نمايش مي دهد. يعني وقتي شما پاسخ يكي از نامه هايتان را دريافت مي كنيد، در Inbox علاوه بر نام فرستنده و عنوان نامه، بخش كمي از متن نامه نيز به نمايش در مي آيد تا شما ديد كلي نسبت به آن نامه پيدا كنيد، حالا اگر بر روي نامه كليك كنيد، آن نامه و نيز تمام نامه هاي رد و بدل شده بين شما و اين شخص تحت عنوان يك گفتگو ليست مي شود.
پس از اينكه مدتي با Gmail كار كرديد و نامه اي را دريافت يا ارسال كرديد، متوجه سرعت بي نظير Gmail مي شود. سرعت Gmail اصلا قابل مقايسه با رقيبانش يعني ياهو و هات ميل نيست! چون در Gmail صفحات به طور كامل ريفرش و باز خواني نمي شوند، بنابراين سرعت بسيار بالاست. كافي است شما پس از نوشتن نامه، كليك كوچكي بر روي دكمه ارسال بكنيد؛ منتظر اتفاق خاص و يا باز شدن صفحه اي جديد نباشيد، نامه شما ارسال شده است...!


Gmail

امكانات
هنگامي كه وارد اكانت خود در Gmail مي شود؛ در بالاي صفحه يك Box جستجو خواهيد ديد. ساير قسمت هاي كه خواهيد ديد عبارتانداز: Compose Mail ( براي ارسال يك ايميل جديد ) ، Inbos ( پوشه حاوي نامه هاي جديد ) ، Starred ( پوشه حاوي نامه هاي ستاره دار و مهم شما ) ، Sent Mail ( پوشه حاوي نامه هاي ارسال شما ) ، All Mail ( پوشه حاوي آرشيو كليه ايميل هاي دريافتي و ارسالي شما ) ، Spam ( پوشه حاوي اسپم ها ) و Trash ( سطل زباله ).

همچنين شما يك قسمت جديد را با نام Labels مشاهده مي كنيد. اين بخش براي دسته بندي نامه هاي شما، كاربرد فراواني دارد و همانند پوشه هاي قابل تعريف توسط كاربر مي باشد (در سرويس هاي ايميل مشابه) كه البته مزيتي كه نسبت به آنها دارد اين است كه؛ شما مي توانيد يك نامه را توسط چندين برچسب، علامت گذاري كنيد ( به عنوان مثال يك نامه را هم در بخش Friendship علامت گذاري كنيد و هم در بخش Business ، در صورتي كه اگر از پوشه ها استفاده كنيد، نامه را فقط در يكي از آن ها مي توانيد قرار دهيد) فرض كنيد شما مسئول تبيلغات يك شركت هستيد و از طريق ايميل به دنبال يافتن سايتها و مجلاتي براي تبليغ شركت خود در آنها هستيد. قبل از هر چيز به بخش Labels رفته و يك برچسب جديد با نام Ads بسازيد. حال كافي است تمام نامه هاي ارسالي و يا دريافتي خود را پيرامون اين موضوع، با كليك بر روي منوي كشويي Apply Labes و سپس كليك روي Ads ، نشانه گذاري كنيد. حال هر زمان كه بخواهيد، مي توانيد با كليك بر روي برچسب Ads در بخش Labels ،
ليست تمامي نامه هاي پيرامون اين موضوع را يك جا مشاهده كنيد.به اين صورت امكان طبقه بندي نامه هاي شما به صورت كاملا تخصصي و كارآمد وجود دارد. همچنين شما ميتوانيد يك نامه را هر زماني كه بخواهيد به بخش آرشيو منتقل كنيد، براي اين كار كافي است نامه مورد نظر را انتخاب كرده و دكمه Archive را بزنيد. با آرشيو كردن نامه ها از شلوغ شدن Inbox جلوگيري مي شود و همچنين هر زماني كه بخواهيد ميتوانيد با
موتور فوق العاده قوي جستجوي گوگل، در ميان ايميلهاي خود به جستجو بپردازيد و نامه اي خاص را بيابيد. تمام نامه هايي كه آرشيو كردهايد و همچنين تمام نامه هاي ارسال، در پوشه All Mail در سمت چپ ميل باكس قابل دسترسي مي باشند.همان طور كه در بالا نيز اشاره شد، بخش Conversations يا همان گفتگو ها به شما اجازه مي دهد كه تمام نامه هاي رد و بدل شده و جديدترين نامه را به صورت كامل، در يك صفحه ببينيد. در صفحه باز شده يك گفتگو شما مي توانيد با كليك كردن بر روي عنوان هر كدام از نامه ها، متن كامل نامه را مشاهده كنيد. همچنين با كليك بر روي عبارت Expand All ، متن كامل تمام نامه هاي آن گفتگو قابل مشاهده مي باشد. با كليك بر روي Print conversation نيز مي توانيد از محتويات آن گفتگو به صورت خودكار، پرينت بگيريد.

همان طور كه پيشتر نيز گفتيم، يكي از پوشه هاي سمت چپ پوشه Starred مي باشد. اين بخش نيز يكي از ايده هاي جديد گوگل مي باشد كه تا كنون در سرويس هاي ايميل مشابه شاهد آن نبوده ايم. استفاده از اين بخش به اين صورت است كه؛ شما مي توانيد هر كدام از نامه هاي دريافتي را با كليك بر روي علامت ستاره كنار آن، نشانه دار و شاخص كنيد. حال، تمام نامه هايي كه به اين صورت نشانه دار شده اند در پوشه Starred قرار مي گيرند.
بنابراين شما مي توانيد براحتي نامه هاي مهم و كاري خودتان را نشانه گذاري نماييد و سپس در كوتاه ترين فرصت به آنها دست پيدا كنيد.يكي ديگر از قابليت هاي جالب Gmail ، پركردن خودكار آدرسهاي ايميل مي باشد. به اين
صورت كه وقتي شما مي خواهيد يك نامه جديد ارسال كنيد، در هنگام وارد كردن آدرس ايميل طرف مقابل، كافي است چند حرف اول آدرس ايميل آن شخص را تايپ كنيد، Gmail به طور خودكار تمام آدرس هاي ايميلي كه قبلا با آنها ايميل رد و بدل كرده ايد و با آن حروف آغاز مي شوند را، برايتان ليست ميكند و شما به راحتي مي توانيد آدرس ايميل مورد نظر را انتخاب كنيد و نيازي به تايپ كامل آدرس ايميل نيست. ( همانطور كه اشاره شد يا بايد آدرس ايميل در Addresse Book ميلباكس شما موجود باشد و يا اينكه قبلا از اين آدرس نامه دريافت كرده باشيد و يا به آن نامه ارسال كرده باشيد )

در ارتباط با Attachment يا همان فايل هاي ضميمه نامه نيز بايد بگوييم كه Gmail هيچ محدوديتي نسبت به تعداد فايل هاي الصاقي به نامه ارسالي ندارد، به عنوان مثال ما براي تست، 14 فايل به يك نامه اضافه كرديم و Gmail بدون هيچ مشكلي آن را ارسال كرد. اما بايد توجه داشت كه حداكثر حجم فايل هاي الصاقي به يك نامه، 10 مگابايت مي باشد. ( كه در مقايسه با رقيبانش Yahoo Mail و Hotmail چندين برابر مي باشد )

همچنين Gmail به يك Spell Checker قوي نيز مجهز است كه مي تواند نامه هاي انگليسي شما را قبل ازارسال، از حيث صحيح بودن لغات بررسي نمايد. اين Spell Checker با دقت بسيار بالايي عمل مي كند وهمچين اين قابليت را نيز دارا مي باشد كه شما بتوانيد لغات جديد را به ديكشنري آن اضافه كنيد.

Gmail يك قابليت بينظير ديگر نيز دارد و آن Keyboard Shortcuts مي باشد. بله، درست است كه شما مي توانيد از موس استفاده كنيد ولي Gmail به شما پيشنهاد مي كند از كليدهاي ميانبر استفاده كنيد. اگر شما در استفاده از اين كليدهاي ميانبر تبحر كافي را پيدا كنيد، آنگاه متوجه خواهيد شد كه Gmail چه نعمت بزرگي را در اختيار شما قرار داده است. شما مي توانيد با رفتن به بخش Settings و روشن كردن Keyboard Shortcuts ، از اين قابليت مفيد استفاده كنيد.
از اين پس شما مي توانيد تنها با فشردن يك دكمه روي كيبرد، يك ايميل جديد براي ارسال باز كنيد ( با فشردن دكمه C )، يك نامه را به آرشيو منتقل كنيد ( با فشردن دكمه Y ) ،به نامه جاري پاسخ دهيد، اسپم گزارش كنيد، جستجو كنيد و ...

سيستم فيلتر كردن نامه هاي تبليغاتي و يا اسپم Gmail ( يا همان Spam Filter ) بسيار خوب و مطمئن عمل مي
كند. به طوري كه مي توانيد اطمينان داشته باشيد تا حدي زيادي از شر اسپم ها در امان هستيد. شما به چند طريق مي توانيد يك نامه را به عنوان Spam گزارش كنيد؛ يا در Inbox نامه را انتخاب كرده و دكمه Report Spam را بزنيد و يا اينكه وقتي كه نامه را باز كرديد از منوي drop-down بالا ، Report as spam را انتخاب كنيد.

با كليك كردن بر روي Settings و رفتن به اين قسمت، شما مي توانيد تنظيمات Gmail را به سليقه خودتان تغيير دهيد. به عنوان مثال در اين قسمت مي توانيد تعداد Conversations هاي نمايش داده شده در هر صفحه را تنظيم كنيد، همچنين استفاده از كليد هاي ميانبر را روشن يا خاموش كنيد و همچين تنظيمات ديگري كه مي توانيد به دلخواه خود آنها را مرتب نماييد.

تبليغات در Gmail
تبليغات در Gmail به صورت دوست داشتني و تقريبا مفيدي مي باشد. اين تبليغات فايل هاي Flash ، فايل هاي متحرك و يا حتي عكس ثابت نيز نمي باشد. آنها متن هاي ثابت تبليغاتي مي باشند كه در سمت راست برخي از نامه هاي شما ظاهر مي شوند. اگر شما در نامه تان در مورد ويروس هاي كامپيوتري بحث و گفتگو كنيد، به طور مثال، شما تبليغات سايت ها و محصولات آنتي ويروس را در قسمت تبليغات Gmail خواهيد ديد. بنابراين اين تبليغات هميشه مضر و نفرت انگيز نيستند؛ بلكه ممكن است در برخي موارد، شما را در پيدا كردن محصول يا سايت مورد بحث كمك نمايد.

آن روي سكه
حالا كه تقريبا تمام ويژگي ها و امكانات مفيد Gmail را مرور كرديم، بگذاريد كمي هم آن روي سكه را ببينيم. Gmail با تمام مزيت هايي كه دارد، در برخي موارد كم و كاستي هايي نيز دارد، البته بايد توجه داشت كه Gmail در حال حاضر نسخه Beta مي باشد و به احتمال زياد در نسخه نهايي امكانات مورد نياز فعلي به آن اضافه خواهد شد. به عنوان مثال هم اكنون در Gmail راهي براي ذخيره كردن پيش نويس يك نامه وجود ندارد.( البته به جز نوشتن نامه و ارسال آن براي خودتان ) يا به عبارت ديگر هم اكنون Gmail يك پوشه Draf كم دارد! همچنين قسمت مديريت ايميل آدرسها مقداري ساده و قديمي است. Gmail بايد راهي را براي وارد كردن (Import) ايميل آدرس ها از سرويس هايي مثل Yahoo ، Hotmail ، Microsoft Outlook فراهم كند.
همچنين برخلاف Yahoo يا MSN Hotmail ، نسخه بتاي Gmail داراي Virus Scanner نمي باشد . البته انتظار مي رود كه گوگل پس از سپري شدن مدت نسخه بتاي Gmail ، يك آنتي ويروس بسيار قوي براي Gmail قرار دهد.
همچنين ما انتظار داريم در نسخه نهايي، يك اديتور پيشرفته براي Gmail قرار داده شود و نيز قسمتي براي گذاشتن امضا در پاي نامه هاي ارسالي، بوجود بيايد.

هم اكنون؛ و در مدتي كه Gmail در نسخه بتا مي باشد، تنها راه شما براي استفاده از اين سرويس ايميل، اين است كه يكي از دوستان شما كه در Gmail اكانت دارد، شما را به استفاده از اين سرويس دعوت كند. هر كاربر جديد Gmail ، مي تواند به رايگان دو نفر را به اين سرويس دعوت كند. مطمئنا شما نيز تمايل داريد كه از اين سرويس ايميل بي همتا با 1000 مگبايت فضا استفاده كنيد. پس منتظر دعوت يكي از دوستانتان باشيد. ما هم منتظر عرضه نسخه نهايي Gmail مي مانيم.



:: موضوعات مرتبط: همه چيز درباره gmail , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

 

مرورگر كرم گوگل

مرورگر جديد گوگل با نام كرم (Chrome) در دسترس كاربران قرار گرفت. بعد از اينكه مرورگر قدرتمند فاير فايكس با قابليت ها و سرعت بالاي خود عرصه را بر بازار اينترنت اكسپلورر تنگ كرد اينك گوگل هم وارد اين ميدان شده است و گفته مي شود اين مرورگر جديد كه همانند فاير فاكس به صورت كد باز (Open Source) عرضه شده است مي خواهد كامل كننده دو مرورگر قدرتمند مذكور شود. و شايد در آينده اي نه چندان دور اين مرورگر بلايي را سر فاير فاكس بياورد كه چندي پيش فاير فاكس بر سر اينترنت اكسپلورر آورد. خوب حال بايد ببينيم اين مرورگر كم حجم و پر سرعت گوگل چگونه در بين كاربران رواج پيدا مي كند و اوج مي گيرد. نسخه بتاي اين مرورگر براي نسخه هاي ويندوز در بيش از 100 كشور مختلف ارائه شده است و همچنين گوگل در نظر دارد جهت سيستم عامل هاي لينوكس و مكينتاش هم اين مرورگر را توسعه دهد. آنچه مسلم است نمي توان از كنار محصولات گوگل به راحتي و بدون توجه گذشت. و ديگر اينكه گوگل دانلود اين مرورگر را براي كاربران ايراني غير قابل انجام كرده است. البته حتماً گوگل از اين مسئه غافل است كه نرم افزار ها در ايران از طريق CD‌ انتشار پيدا مي كنند. چون از طرفي سرعت اينترنت براي دانلود نرم افزار براي عموم كاربران بسيار پايين است. و از طرف ديگر در ايران با كمترين قيمت مي توان يك CD حاوي انبوهي از نرم افزار هاي كم حجم و گاه گرانقيمت را با قيمت نازل تهيه كرد.



:: موضوعات مرتبط: مرور گر كروم , ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

وضعیت خاص آناتومیک خود ازشرایط متفاوتی برخوردارند تا انگیزش برای آمیزش را پیداکنند وبر آن وضعیت فائق آیند .وبا این عمل ادامه بقاء یابند .خداوند متعال متابولیسم بدن مار را بگونه ای آفریده است که درطول سال یک ترشح استخوانی ازجنس شاخ بر روی سرخود همانند پینه ترشح مینماید که دارای بیشترین بار مغناظیسی نسبت به سایر اجسام واشیاء است وبصورت تک قطبی است که آن را بنام مهره مار میشناسیم .

مهره مار درمارهای نر بار مثبت ومهره مار در مارهای ماده حامل بار انرژی منفی هستند که مانند آهنربایی متابولیک دوجفت را بسوی هم جذب نموده ومقربت برای ادامه نسل را باعث میگردد .اندازه این مهره ها حدودا به قدر 2 عدد لپه معمولی است .بعد از عمل جفت گیری این مهره ها ازسرمارجداشده وبرزمین میافتد اگرفردی بتواند این مهره ها را که متعلق به دو مار جفتگیری کننده را از آن خودنموده و40 روز باخود دارد مغناطیس طبیعی بدن با مغناطیس مهره مار هماهنگ شده وتقویت میشود سپس وفرد دارنده بواسطه آن میدانی بمراتب وسیع تر وقویتر نسبت به فرد عادی فاقد مهره مار حول خود ساتع مینماید که آثار بیشماری را برای آن ناشی میگردد.

1-بارمغناطیسی یادشده اعصاب را به طرزی ریلکس وآرام مینماید واسترس های آگاهانه واسترس های ناخودآگاه را میزداید که دارنده تا کنون آن را تجربه نکرده است .این آرامش ضمن ایجاد اعتماد بنفس وآثار دیگرش برفرد به افراد مرتبت با ایشان هم سرایت میکند ودراین حالت است که افراد هرچه مغرض تر وهرچه عصبانیترباشند باز به محض ملاقات حضوری با دارنده مهره مار در اثر آرامش ایجاد شده مثل موم رام میشوند وچون این حالت را مدام در حضورشما احساس میکنند شیفته شما میشوند ومدام دوست دارند در حضور شما باشند واز آرامش نایاب شما بهره مند گردند.

2- بدلیل خاصیت فوق العاده مغناطیسی در مقابل بسیاری از بیماریها مصون خواهید بود تاثیر بسیا ربالای آن در تسکین درد ها هم برای استفاده کننده وهم مخاطبانیکه درکنار شما هستند ونیزاثرقاطع آن بر ازبین بردن جوش های صورت وزیبا ترکردن چهره به اثبات رسیده است .

3- خاصیت مغناطیسی آن در ازبین بردن آثار سوء گوشی های تلفن همراه (موبایل ) ودکل های مخابراتی وتلوزیونی ونیز کابل های فشارقوی ولوازم خانگی وتمامی موارد ی از این دست دیگرخصوصیت منحصر به فرد مهره ماراست .

تجار وسیاست مداران وچهره های کاریزماتیک درسطوح بالا درکشورهای خاورمیانه خصوصا شیوخ وبزرگان عرب مهره مار را به عنوان راضی سر به مهر با خود دارنداما فناوری اطلاعات واینترنت شرایطی را فراهم نموده است تا هیچ کالایی سری ومختص افراد خاص باقی نماند .دربرخی مناطق همچون آذربایجان افراد محلی ای وجود دارند که نسل اندر نسل به تهیه مهره مار میپردازند .

کالا را درب منزل تحویل بگیرید ، سپس وجه آن را به مامور پست پرداخت کنید

پوشش سراسر ایران ، بیمه و گارانتی تعویض تمامی محصولات

مهره مار اصل

مهره مار چگونه به دست می آید ؟
مهره مار به دست مارگیران و حادثه جویان بسیار حرفه ای و از جان گذشته ای که روزها و شبها را در کوه ها و دشت ها سپری می نمایند به دست می آید . این مار گیران در مواقع مناسب و پس از جفت گیری مار موفق به بدست آوردن مهره مار می شوند .
مار ها پس از جفت گیری در یک مکان خاص و در طبیعت آزاد و در صورتی که به دور از چشم همگان باشد پس از اتمام جفت گیری قطعه ای استخوانی را در محل جفت گیری رها می سازند که به آن مهره مار یا محبت مار می گویند . این قطعه استخوانی از نیروی بسیار قوی مغناطیس حیوانی برخوردار بوده و دارنده آن دارای محبوبیت و مقبولیت بسیار می گردد . قطعات دیگر نیز در زمان های مناسب دیگر و پس از کشتن مارها به دست می آید .
بطور کلی خواص اصلی نیروی فوق العاده مار در مهره مار نهفته است و به همین دلیل گاهی تنها دوعدد مهره مار به انضمام نیش مار به فروش می رسد .
دو عدد دندان مار نیز خواص بسیار نیرومندی در ایجاد شانس و طالع نیکو داشته و دارنده آن ها از شانس و بخت بسیار خوبی برخوردار می شود.
چگونه بدانیم مهره مار اصل است یا خیر ؟
بطور کلی تاکنون هیچگونه گزارشی از ایجاد و فروش مهره مار تقلبی منتظر نشده است . ولی برای این که شما عزیزان از قابلیت های جادویی این مهره ها باخبر شوید باید بدانید که آزمایش اصالت مهره های مار به صورت زیر انجام می گردد :
آزمایش اصالت مهره های مار :
اگر دو عدد مهره مار اصل را در ظرفی حاوی سرکه خالص انگور ( تاکید میکنیم سرکه کاملا خاص انگور ) قرار دهید خواهید دید که این دو مهره مار پس از مدتی حرکت نموده به همدیگر نزدیک شده و به هم می چسبند! زمان حرکت کردن و به هم چسبیدن آن ها ممکن از از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر باشد و این هم به دلیل شرایط فیزیکی و روحی مار ها در زمان جفت گیری می باشد .
قابل ذکر است پس از انجام این آزمایش مهره های مار بکلی خاصیت جادویی خود را از دست می دهند .
( برای اطمینا ن می توانید دو بسته تهیه فرمائید )

کالا را درب منزل تحویل بگیرید ، سپس وجه آن را به مامور پست پرداخت کنید

پوشش سراسر ایران ، بیمه و گارانتی تعویض تمامی محصولات

در هر صورت اگر :

1- اگر می خواهیددر بین دوستان و آشنایان خود محبوبیت بیشتری داشته باشید !
2 - اگر می خواهید در بین دوستان وآشنایان همیشه محور بوده و به اصطلاح نگین جمع گفتگو و محفل دوستانه خود باشید!
3 - اگر می خواهید خوشبختی به شما رو کند !
4 - اگر می خواهید طعم خوش شانسی را با تمام وجود بچشید !
5 - اگر می خواهید حرف های شما و پیشنهادات خوب شماخیلی بیش از پیش مورد توجه جمع و مورد پذیرش آنها قرار گیرد !
6 - اگر می خواهید کاملا به صورت ناخود آگاه همه به طرف شما جذب شوند !
7 - اگر می خواهید در تمامی مراحل زندگی احساس پیروزی و خوش شانسی کنید !
8 - اگر می خواهید وضع مالی شما به سمتی که می خواهید رو کند و بهتر شود !
9- اگر می خواهید در مراحل شغلی خود پیشرفت داشته باشید !
10 - اگر می خواهید کسی که شما دوستش دارید او نیز به طرف شما کشش و تمایل پیدا کند . 11- اگر میخواهید در کجا و هر زمان محبوب باشید !
12 - اگر دوست دارید فردی متفاوت باشید که همه آرزو داشته باشند که مثل شما باشند !
13 - اگر می خواهید در مراحل درسی خود موفق بوده و پیشرفت کنید !
14 - اگرمی خواهید از اعتماد به نفس خیلی بیشتری نسبت به قبل برخوردار شوید !
15 - اگر میخواهید ایمانتان محکم تر شود وخدا را با احساس بیشتری درک کنید !
با مهره مار آرزوهای شما دست یافتنی می شود
مطمئن باشید این خرافات نیست



:: موضوعات مرتبط: مهره مار , ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

 

10 وب سايتي كه مي توانيد از آنها درآمد كسب كنيد.

امروزه اينترنت منبعي براي كسب و كار و ايجاد درآمد شده است. و حتي افرادي در خانه و فقط با يك كامپيوتر و خط تلفن زندگي خود را مي گذرانند و گاه درآمدهاي هنگفتي هم به جيب مي زنند. البته در اين ميان شركتهايي هستند كه از اين قضيه سوء استفاده مي كنند و اقدام به كلاهبرداري مي كنند. مثلاً از شما مي خواهند در ازاي قبول يك قرارداد بلند بالا اقدام به ارسال ايميل هاي تبليغاتي براي افرد مختلف بكنيد. و در ازاي آن مقداري پول دريافت كنيد. متن اين قرارداد آنقدر طولاني است كه عملاً كسي آن را نمي خواند. و بعد از اينكه اين كار را انجام داديد متوجه مي شويد خبري از پول نيست و وقتي به آن وب سايت مراجعه مي كنيد شرايطي را مي بينيد كه انجام آن از عهده شما خارج بوده است. براي جلوگيري از اين امر در اينجا 10 وب سايت محبوب براي كسب درآمد اينترنتي را به شما معرفي مي كنيم. با كار كردن با اين وب سايتها مي توانيد به صورت تمام وقت يا پاره وقت درآمد كسب كنيد.

1ــ Triond.com: در اين وب سايت مي توانيد مطلب بنويسيد و آنرا منتشر كنيد و پول در بياوريد.البته بايد به زبان انگليسي مسلط باشيد.

2ــ Snrinf.com: در اين وب سايت مي توانيد مقالات تحقيقي و درسي بنويسيد و پول در بياوريد در اين مورد هم دانستن زبان انگليسي لازم است.

3ــ Directfreelance.com: در اين سايت مي توانيد كارهاي خود را از قبيل مقاله، طرح گرافيكي، طراحي در زمينه هاي مختلف و حتي كارهاي ويرايشي را بفرستيد و صاحب درآمد شويد. شما بايد براي كار خود يك قيمت تعيين كنيد آنوقت اگر كار شما در آگهي انتخاب شود پول آن را دريافت خواهيد كرد.

4ــ Translatorsbase.com: اين وب سايت را مي توان خواهر وب سايت Directfreelance.com ناميد. با اين تفاوت كه شما براي پروژه هاي ترجمه قيمت تعيين مي كنيد. براي همه زبانها درخواست وجود دارد ولي بيشتر كارها براي زبانهاي فرانسه، انگليسي و اسپانيايي است.

5ــ Sologig.com: در اين وب سايت موقعيتهاي كاري براي افراد ليست شده است. در حقيقت شما با ليستي از كارفرمايان در ارتباط هستيد كه بدنبال متخصصان مستقل مي گردند. بعد از ديدن همه پروژه ها، پروژه مورد نظر خود را انتخاب مي كنيد و درخواست آنرا پر ميكنيد. آنگاه كارفرما تصميم مي گيرد كه شما را استخدام كند يا با شما قرارداد ببندد يا خير. در اين وب سايت موقعيت هاي كاري مختلفي يافت مي شود.

6ــ ebay.com: اين يك وب سايت حراجي است. در اين وب سايت مي توانيد چيزهاي مختلفي را به فروش برسانيد و در ازاي آن پول دريافت كنيد. خريداران بر روي كالاي شما قيمت مي گذارند و بالاترين قيمت برنده مي شود. بعضي افراد از ebay به عنوان منبع درآمد اصلي خود استفاده مي كنند و جالب است بدانيد اين وب سايت متعلق به يك ايراني است.

7ــ Universalclass.com: در اين وب سايت مي توانيد كلاسهاي غير حضوري برگزار كنيد به آموزش مشغول شويد. شما معلمي هستيد كه در كنترل كلاس است. از شاگردان خود پول دريافت مي كنيد اگر آنها به كلاس شما علاقمند باشند و در آن ثبت نام كنند. اين يك موقعيت بزرگ براي آموختن يك مهارت يا سرگرمي در كل دنياست.

8ــ Helium.com: در اين وب سايت مي توانيد مقاله هاي خود را ارائه دهيد.

9ــ Rentacoder.com: در اين وب سايت با كد نويسي براي نرم افزارها پول دريافت مي كنيد.

10ــ guru.com: اين وب سايت بزرگترين منبع كار اينترنتي است. در اين وب سايت هم مي توانيد كارفرمايان مختلفي پيدا كنيد كه از شما انجام يك پروژه را مي خواهند.



:: موضوعات مرتبط: وبلاگ هايي كه مي توانيد از آن ها كسب درامد كنيد , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

نكاتي براي ساخت بهتر وبلاگ

 

هيچ قانون سخت و قاطعي براي بوجود آوردن يك وبلاگ وجود ندارد. با رعايت چند نكته وبلاگ نويسان مي توانند ميزان مقبوليت وبلاگ خود را افزايش دهند.

 

به موضوع اهميت دهيد.

در يك وبلاگ موضوعات مختلفي مي تواند وجود داشته باشد ولي مطالب موجود در هر شاخه بايد متناسب با يك موضوع مشخص باشد. بازديد كنندگان وبلاگ شما وقتي وارد شاخه مورد علاقه خود مي شوند دوست دارند مطلبي متناسب با موضوع كه مورد پسند آنها قرار گرفته است پيدا كنند پس آنها را نااميد نكنيد. بيشتر خوانندگان وبلاگ علاقه اي به دانستن اينكه مثلاً شما براي صبحانه چه خورده ايد ندارند! اگر چه ممكن است براي آنها ميزان كالري يك صبحانه معمول جالب باشد. يك موضوع براي وبلاگ خود تعيين كنيد و به آن بچسبيد! در اين صورت مي توانيد مطمئن باشيد كه افرادي علاقه مند به موضوع انتخابي وجود دارند كه دوباره به وبلاگ شما سر مي زنند. چون شما همان چيزي را فراهم مي كنيد كه انها مي خواهند.

 

وبلاگ خود را آموزنده نگه داريد

اگر مي خواهيد اين احساس را در بازديدكنندگان ايجاد كنيد كه شما در يك علم يا رشته مسلط هستيد بايد هميشه در جريان اخبار در اين زمينه باشيد. اگر يك محصول را معرفي مي كنيد يا در زمينه اي مطلبي مي نويسيد آن را با حقايق بسنجيد قبل از آن كه آن را در اختيار بازديدكنندگان خود قرار دهيد. چون هميشه اعتبار شما در خطر است. اگر صحبتي داريد و مي خواهيد آن را بيان كنيد آن را خلاصه كنيد و سعي كنيد محتواي ان همانند يك سرمقاله باشد.

 

خبر قديمي ديگر خبر نيست

در حاليكه مي توانيد روي وبلاگ خود هر روز مطالب جديد قرار دهيد بسيار مهم است كه مطالبي كه ارائه مي دهيد به روز و دقيق باشد و نوشتن يك مقاله در مورد اتفاقي كه شش ماه پيش رويداده است مورد علاقه بسياري نخواهد بود و باز هم اعتبار وبلاگ خود را به خطر انداخته ايد.

 

به يك رويه وفادار بمانيد

يك برنامه تهيه كنيد و از آن پيروي كنيد. متوجه باشيد كه وبلاگ نويسي احتياج به زمان و كوشش زياد دارد. از تهيه مطالبي كه از شما انتظار نمي رود خودداري كنيد. يك انحراف موقت از موضوع كلي يا صحبت كردن در مورد يك روز تعطيل قابل درك است. اما خوانندگان با توجه به مطالبي كه قبلاً در وبلاگ شما ديده اند بازگشته اند و طبيعي است كه به دنبال مطالب مشابهي مي گردند. و همانطور كه مي دانيد هر روز وبلاگهاي جديدي بوجود مي آيند. پس مراقب بازديدكنندگان خود باشيد تا آنها را از دست ندهيد.

 

غني از كلمات كليدي

اگر هدف از بوجود آوردن وبلاگ بدست آوردن تعداد زيادي بازديدكننده است بايد تيتر وبلاگ شما شامل كلمات كه با موضوع وبلاگ مرتبط است باشد. براي جذب بيشتر بازديدكننده يك تيتر درشت از موضوع سايت داشته باشيد. هر آيتم بايد تيتري داشته باشد كه محاطبان را جذب كند و در عين حال گول زننده هم نباشد. توجه داشته باشيد كه تيتر شما نبايد بيش از 10 تا 15 حرف داشته باشد.

 

سادگي و وضوح

وبلاگ خود را طوري طراحي كنيد كه فهم آن ساده باشد و مراجعين به سادگي مطلب مورد علاقه خود را پيدا كنند خيلي ساده مطلبي را كه مي تواند باعث افزايش ميزان بازديدكنندگان سايت شما شود از چشم آنها پنهان نگه داريد.بخاطر داشته باشد كه وب يك رسانه بين المللي است و بعضي از كلمات و اصطلاحات را نمي توان به سادگي ترجمه كرد. بعضي از مواقع كه كم هم اتفاق نمي افتد براي فهميدن تيتر يك مقاله بايد مدت زيادي تلاش كرد.

 

تداوم

اگر محتويات وبلاگ شما به طور مداوم به روز شوند موتورهاي جستجو هم وبلاگ شما را در دوره هاي زماني كوتاهتري كند و كاو مي كنند.

 

تصحيح مطلب

فقط چند لحظه كوتاه لازم داريد تا از اشتباهي كه با دستپاچگي نوشته شده است جلوگيري كنيد. غلط هاي املايي را تصحيح كنيد تا در ذهن خوانندگان خود اثر منفي ايجاد نكنيد. به محتويات مطلب توجه كنيد چون هر چيزي كه شما در اينترنت قرار مي دهيد در اينترنت يافت مي شودپس قبل از قرار دادن هر مطلبي در مورد آن خوب فكر كنيد. كپي كردن مطلب از منابع اينترنتي كار قشنگي نيست و اثر مطلوبي در مخاطب ايجاد نمي كند. البته معرفي مقالات مفيد مرتبط با موضوع كيفيت كار را بالا مي برد. و شما به سادگي با قرار دادن يك لينك مي توانيد اين كار را انجام دهيد اين عمل علاوه بر اينكه كمكي به بازديدكنندگان است و اثر مثبتي در آنها مي گذارد باعث مي شود وبلاگ شما از طرف موتور هاي جستجو در رتبه بهتري قرار گيرد.

 

RSS

RSS وبلاگ شما را غني تر مي سازد. بسيار مهم است كه محتويات وبلاگ شما به صورت RSS تغذيه شود تا توزيع و خوانندگي وبلاگ افزايش يابد.




:: موضوعات مرتبط: نكاتي براي ساخت وبلاگ بهتر , ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

ماهواره در اینترنتكارت رسیور (DVBs Card)

تعاریف :
كارت رسیور (DVBs Card) = یا به اختصار كارت DVB وسیله ای است كه بر روی اسلات PCI كامپیوتر قرار می گیرد و همانند رسیور می تواند كانال های ماهواره ای را پخش (و البته ضبط) كند. برای دریافت اینترنت از طریق ماهواره نیز می توان از آن استفاده كرد. فرق آن با رسیور در اینترنال (داخلی) بودن ان است و البته منبع تغذیه جدا ندارد. این كارت ها با استفاده از برنامه هایی به اسم پلاگین به باز كردن كانال های كارتی می پردازند و از این نظر خیلی قوی هستند.
این كارت ها دارای دو نوع هستند:
كارت های دی وی بی سخت افزاری: این كارت ها به صورت جداگانه از كامپیوتر دارای سی پی یو هستند و خود كارت مستقلا به انجام وظایفش می پردازد و برای كامپیوتر هایی كه دارای سی پی یوی قدرتمندی نیستند مناسب است. از انواع ان می توان به كارت های بر پایه اسكای استار 1 (ss1 Base) مثل خود اسكای استار1 و یا نكزوس (Nexus) اشاره كرد.
كارت های دی وی بی نرم افزاری: این كارت ها برای انجام كارهایشان محتاج استفاده از سی پی یوی كامپیوتر هستند. این مدل كارت ها كه ارزان قیمت تر از نوع اول هستند (بیشتر از نصف قیمت) سی پی یو های قدرتمندی را طلب می كنند. (حداقل پنتیوم 4 ) این كارتها قابلیت سازگاری بسیار خوبی با پلاگین ها دارند. از انواع موجود در بازار ایران: كارتهای بر پایه توای هاین (Twin Haine Base) مثل خود تواین هاین، ویژن پلاس، پیناكل و ... و كارت های اسكای استار2 (SS2) و نوا (Nova).


اگه بدونین دانلود از ماهواره آن هم بصورت آفلاین و آن هم مفت و رایگان و آن هم با سرعتی فوق العاده زیاد چه حالی به آدم میده هیچ وقت از پای كامپیوتر بلند نخواهید شد .

اگه میخواین بدونین چطوری ؟ مطلب زیر را بخوانید :

قبل از هرچیز شما به یك كارت دی وی بی یا همان كارت رسیور كه قابلیت دریافت دیتا را دارد نیاز دارید . قیمت این كارت ها در بازار ایران از 57000 تومان شروع میشه و برو بالا ... مثل ویزن پلاس برد قرمز یا اسکای استار و یا کارتهایی مانند نوا و نکسوس ... .بعد از اینكه شما این كارت را تهیه كردید دیش ماهواره تان را به سمت ماهواره EutelsatW3 كه در 7 درجه شرقیه نشانه می روید . روی ترانسپوندر 11446 27500 VERTICAL رفته و اسكن كنید . از میان كانال های دیتا یافت شده كه علامت دیسكت سبز رنگ كنار آنها دیده می شود كانال streaming را انتخاب کنید .شما باید نرم افزار SKYNET را هم دانلود كرده باشید . این نرم افزار را با جستجو در گوگل می توانید پیدا كنید و به آسانی دانلود كنید كه حجم كمی هم دارد . بعد از دانلود كردن این برنامه محتویات آن را در پوشه modules برنامه progdvb که آخرین ورژن آن را می توانید از اینجا دانلود کنید بیاندازید . تکرار می کنم در داخل پوشه ای که گفتم نه جای دیگر چون در غیر اینصورت کار نخواهد کرد .

در ادامه كار بعد از اینكه برنامه SKYNET را دانلود كردید محتویات آن را داخل پوشه modules در دایركتوری برنامه progdvb بیاندازید . حال برنامه progdvb را اجرا كرده و از منوی services گزینه skynet را انتخاب كنید. پس از چند لحظه پنجره تمام صفحه ای باز خواهد شد كه در سمت چپ آن خطوط رنگی می بینید كه مدام در حال تكان خوردن و حركت هستند . آنها همان نشانگر های دانلود شما هستند . یعنی حالا شما واقعا در حال دانلود هستید .اكنون موقع حساس فرا رسیده است . شما باید بدانید در حقیقت چه دانلود می كنید . حالا دكمه G را از روی كیبرد بزنید . خواهید دید كه پنجره بزرگ اسكای نت به دو قسمت تبدیل شده است . در سمت چپ همان خطوط را خواهید دید ولی سمت راست كمی فرق كرده است . شما اسم هایی را می بینید كه از بالای صفحه تا پایین آن ادامه دارند . اینها در حقیقت پسوند های فایل های قابل دریافت هستند . مانند : mpg. avi. rar. zip. و غیره ...شما بادكمه های فلشی كیبرد می توانید روی آنها حركت كنید . خواهید دید كه آنها دارای دو پرانتز باز و بسته می باشند . برای انتخاب هر یك از فرمت های دلخواه برای دانلود با حركت دكمه های فلشی روی آن قرار گرفته و و به سمت چپ آن اسم حركت كنید و دكمه + را فشار دهید . برای لغو انتخاب آن دكمه - را فشار دهید . حال روی اولین پرانتز از سمت چپ رفته و كلید + را برای انتخاب حداقل سایز دانلود بر حسب بایت فشار دهید . در پرانتز سمت راست نیز با فشردن كلید + حداكثر سایز دلخواه را وارد كنید . برای كم كردن سایز از كلید - استفاده كنید .
حالا فایل های شما در كجای هارد ذخیره می شوند؟ بصورت پیش فرض در درایو G ذخیره می شوند . برای این منظور شما باید پوشه ای به نام inet در داخل این درایو ایجاد كنید . حال به داخل این پوشه رفته و دوباره پوشه ای دیگر به نام temp ایجاد كنید . فایل های دانلود شده نخست به داخل پوشه temp رفته و پس از كامل شدن یك سطح بالا آمده و از داخل این پوشه خارج شده و داخل پوشه inet قرار می گیرند . شما حالا موفق شده اید كه با سرعتی بیشتر از 350 كیلو بایت بر ثانیه آنهم بصورت سرعت واقعی و آفلاین و از همه مهمتر رایگان فایلها رو از اینترنت دانلود كنید . تنها عیب این كار اینه كه شما در مورد انتخاب فایل دلخواه ابتكاری ندارید و فقط فایلهایی رو دانلود می كنید كه یك نفر دیگر درخواست كرده . ولی آنقدر گستردگی این فایلها و تنوع آنها زیاد است كه عملا هیچ احساس ناراحتی نخواهید كرد.

نکته مهم این است که شما درصورتی قادر خواهید بود فایلهای دلخواه خودتان را دانلود کنید که اشتراک اینترنت ماهواره ای از یکی از نمایندگان آن در ایران داشته باشید . و در ضمن شما امکان فرستادن ندارید بلکه فقط امکان دریافت دارید و برای داشتن امکان فرستادن باید دارای ال ان بی مخصوصی باشید که هم قابلیت دریافت و هم قابلیت ارسال دیتا را داشته باشد . درصورتیکه شما دارای اشتراک اینترنت ماهواره ای باشید ولی دارای ال ان بی مخصوص و دارای قابلیت ارسال و دریافت نباشید ( یعنی دارای ال ان بی های معمولی و خانگی باشید ) این بار به خط تلفن نیاز خواهید داشت تا ارسال های شما و یا همان درخواست از طریق مودم و خط تلفن فرستاده شود و دریافت شما از طریق دیش ماهواره و ال ان بی خواهد بود . و شایان ذکر است که در این شرایط شما در باز کردن صفحات سرعتی معمولی خواهید داشت و این سرعت بالا فقط در هنگام دانلود فایل از اینترنت خواهد بود که تقریبا 350 کیلو بایت بر ثانیه است و شما می توانید با این سرعت باور نکردنی فایلهای خود را از اینترنت دانلود کنید . درضمن پهنای باند این کارتهای رسیور در حدود ۲ مگابایت بر ثانیه است که در این لحاظ کارتهای دی وی بی مختلف فرقی با هم ندارند و سرعت دانلود در تمامی کارتهای رسیور یکسان است



:: موضوعات مرتبط: ماهواره در اينترنت , ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

ستفاده از کلیدهای میان‏بر در آفیس 2007 و 2010 بدون به خاطر سپردن آن‏ها

 


کلیدهای میان‏بر، کلیدهایی هستند که در محیط ویندوز و یا نرم افزارهای تحت آن، باعث تسریع در انجام عملیات مختلف می‏شوند و کاربر را از استفاده از ماوس بی‏نیاز می‏کنند. خصوصیاتی که این کلیدهای میان‏بر دارند این است که بایستی هر یک از آن ها را به خاطر سپرد. به عنوان مثال باید همواره به خاطر داشته باشید که کلیدهای ترکیبی Ctrl+C عمل کپی را انجام می‏دهند و کلید Ctr+V عمل Paste را. اما در نرم‏افزارهای آفیس 2007 و همچنین 2010، نظیر Word یا Excel، قابلیتی بسیار جالب و کاربردی قرار گرفته است که باعث می‏شود بدون به خاطر سپردن این کلیدهای ترکیبی، بدون نیاز به ماوس و تنها به وسیله کیبورد، هر کاری که لازم است انجام دهید. این قابلیت که Key Tips نام دارد سرعت کار شما را بسیار افزایش می‏دهد.

بدین منظور:
یکی از نرم‏افزارهای آفیس نظیر Word 2007 یا 2010 را اجرا کنید.
حال کافی است کلید Alt را چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.
خواهید دید که بر روی تمامی منوها و دکمه‏های بالای صفحه، یک کاراکتر انگلیسی نقش بسته است.
به عنوان مثال بر روی تب Insert، حرف N حک شده است. با فشردن کلید N از روی کیبورد مستقیماً به این تب خواهید رفت و به محتویات آن دسترسی خواهید داشت. بر روی محتویات آن نیز حرف جدیدی نقش بسته است که با فشردن آن، عمل مربوط به آن انجام می‏شود.
فرض کنید ما قصد داریم بدون استفاده از ماوس، یک فایل را ذخیره کنیم. برای این کار کافی است ابتدا Alt را چند لحظه بگیریم و رها کنیم. سپس مطابق آن چه خود برنامه به ما می‏گوید ابتدا کلید F و سپس S را فشار دهیم.
دقت کنید در صورت هر گونه کلیک به وسیله ماوس، برنامه از حالت Key Tips خارج می‏شود.



:: موضوعات مرتبط: كليدهاي ميانبر در office , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

قفل کردن پوشه ها در xp بی هیچ نرم افزاری

امیدوارم که حال همتون خوب باشه من امروز میخوام از یکی از کشفیات خودم در زمینه قفل گذاری روی پوشه ها بدون استفاده از هیچ نرم افزلری بگم

تذکر: این کار فقط در ویندوز xp قابل انجامه

برای این کار مثل زیر عمل کنید.

1- از منوی Start روی Run کلیک کنید تا منوی Run ظاهر بشه خوب حالا توش تایپ کنید cmd و اینتر بزنید تا ms-dos promt ویندوز ظاهر بشه

2-خب حالابه درایوی که پوشه توشه برید

3-خب حالا فرمان ren رو اجرا کنید و یه فاصله بدید و اسم پوشه رو وارد کنید و بازم یه فاصله و ودوباره اسم پوشه رو وارد کنید واین فرق که بعد از اسم پوشه بدون هیچ فاصله ای یه نقطه بذارید و کد زیرو بدید

({2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0})

یعنی مثل این خط فرمان:

x:ren folder folder.{2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}

تذکر: به جای(x) اسم درایو و به جای folder اسم پوشه خودتونو بدید.

4-خب حالا اینتر کنید و تمام . توی محیط ویندوز به جایی که پوشه بوده برید اگه خوب کارتون رو انجام داده باشید فلدر به شکل یه قفل در اومده

5- برای برگردوندن این پوشه به حالت اولیه باید تمام مراحل رو انجام بدید فقط توی تغییر نام از اون کد استفاده نکنید یعنی اینطور :

x:ren folder.{2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0} folder



:: موضوعات مرتبط: قفل كردن پوشه , ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

موبایل که استفاده روز به روز از بیشتر می شود یک وسیله الکترونیکی حساس است که ممکن است به راحتی آسیب ببیند اما بعضی از عیب های آن به راحتی قابل تعمیر است بدون آنکه نیاز باشد آن را به تعمیرکار موبایل بسپارید.

عیب های باتری اصلی :


باتری اصلی از سلول های سری تشكیل شده اند و مواد شیمیایی داخل آن ها می تواند مشكلاتی به شرح پدید آورد.
الف) تخلیه سریع باتری
ب) خواب الكتریكی
ج) قطعی در مدار باتری

یكی از عیب های عمده فساد در باتری است و برحسب نوع تخلیه عیب یابی می شود.


الف) در حالتی كه باتری سریع شارژ و دشارژ شود
ب) در حالتی كه نرمال، شارژ و سریع دشارژ و سپس خاموش می گردد
▪ در حالت اول قطعه های مانند:
حد باتری، مقاومت فیوزی دویست و بیست در گوشی های خاص اشكال نرم افزاری در آی سی خاص
در حالتی كه باتری نرمال شارژ و سریع دشارژ شود ؛ با پیغامی مانند low change مواجه می شوید.
قطعه های مانند:
پاور آمپیلی فایر كه ولتاژ خود را از باتری می گیرد و در زمانی كه آی سی معیوب شود. باتری سریع تخلیه می شود.
▪اشكال دوم در خازن آنتالیوم مدار TX
▪اشكال سوم در خود باتری Backup است

خواب الكتریكی :


باتری نیاز به شوك دادن دارد كه از دستگاه منبع تغذیه استفاده می شود كه باید از طریق خاصی انجام شود.

دستگاه منبع تغذیه تقسیماتی را برای خود دارد:


▪ ولتاژ
▪ جریان
۱. شوك دادن به باتری شارژ مستقیم باتری
۲/۷=۲×۶/۳
۶۰۰ma
برای عمل شوك دادن سیم منفی را بر روی سیم پلیت منفی ثابت نگه داشته و سیم مثبت را به صورت ضربه ای به باتری می زنیم.
در كار شارژ مستقیم ما ولتاژ مستقیم را یك ولت اضافه می كنیم در ارتباط با قطعی در مدارباتری،‌اگر در داخل باتری سولفاتگی باشد و یا ارتباط داخلی قطع شود آن را تعویض می كنیم؛ ولی باید بدانیم كه در حالت قطعی مدار قرار داریم.
در دستگاه منبع تغذیه بر پایه دو پارامتر ولتاژ و جریان می توان كارهای خاصی را انجام داد. اگر باتری را به دستگاه منبع تغذیه باتری را وصل می كنیم و جریانی را نشان ندهد بنابراین قطعی نداریم. به همین علت باتری می بایست تعویض گردد.
در خواب الكتریكی حالتی به وجود می آید كه جریانی معادل شش دهم ۶/۰ آمپر یا ششصد میلی آمپر را مشاهده می كنیم و می توان به باتری شوك وارد كرد.

عیب های باتری Backup :


خود به خود خاموش كردن گوشی، خود بخود هنگ كردنِ گوشی و یا تخلیه سریع گوشی، از دست دادن تنظیم تاریخ، ساعت و یا مواردی مانند هنگ كردن گوشی در حین مكالمه از عیب های باتری به شمار می آید. دستگاه منبع تغذیه می تواند در روشن كردن باتری كمك نماید. عیب یابی موبایل

اولین حركت برای عیب یابی، پلیت های مثبت و منفی است


۱- پلیت و حرارت سنج
۲- پلیت BSI
برای تشخیص مثبت و منفی آن به وسیله تست بارز یا بوق می توان تشخیص داد آن پلیتی كه با منفی اتصال داشته باشد پلیت منفی و دیگری مثبت است.
این كار به وسیله دستگاه مولتی متر این كار انجام می شود . وقتی ارتباط برقرار شد بوق دستگاه بلند می گردد.
برای بررسی عمل نكردن ال سی دی گوشی باید آی سی‌های آن را بررسی كرد.
اگر به وسیله هیت گرفتن بر روی گوشی مشكل حل نشد، قطعه مورد نظرمی بایست تعویض شود.



:: موضوعات مرتبط: عيب يابي موبايل , ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

رموز موفقیت ایمیل‌های بازاریابی

یكی از كارآمدترین و كم‌خرج‌ترین ابزارهای بازاریابی، فرستادن ایمیل برای مشتریان بالقوه و مشتریان كنونی است. تعداد كمی از ابزارها و مجاری بازاریابی، اینچنین ارزان و پاسخگو هستند. یك نكته ساده، اهمیت این روش جلب و حفظ مشتری را به شما نشان می‌دهد و آن تعداد ایمیل‌های دریافتی در میل باكس شماست كه از طرف مشتریان بالقوه و آنهایی كه از خریدشان راضی‌اند برایتان فرستاده شده است. اگر ایمیل‌های ارسالی این كسب و كار مفید نبود كه صاحب و بازاریاب آن، اینقدر ایمیل دریافت نمی‌كرد!

دلایلی هست كه نشان از مزایا و منافع گوناگون ارسال ایمیل‌های فروش دارند. تعدادی از آنها را در زیر می‌خوانیم:

▪ چه برف ببارد، چه باران و تگرگ بیاید، ایمیل در هر حال می‌رسد! چه خواب باشید، در تعطیلات به سر ببرید و چه مشغول كار باشید، پیام‌های فروشتان، در غیاب خودتان، ارسال خواهند شد و مخاطبان بازار هدف آنها را دریافت خواهند داشت. و ایمیل‌ها مانند نمایندگان كسب و كارتان، برای شما كار می‌كنند و بهترین نمایش فروش را برای مخاطبان اجرا می‌نمایند.

▪ یكی از راههای اتلاف وقت در پروسه بازاریابی اینست كه در یك زمان، فقط یك مشتری بالقوه را مخاطب قرار داده تنها كالاها و خدماتتان را به او عرضه كنید. در این حالت فقط یك شانس فروش‌ هست ولی ایمیل‌ها می‌توانند یك كسب و كار را به هزاران نفر معرفی كنند و این كار تعداد فروش و درآمدتان را بالا برده روند رشد كارتان را هموار و تسریع خواهد نمود.

▪ ایمیل‌های فروش مخاطبان حقیقی كسب و كارتان را به شما می‌شناسانند. در ابتدای كار گیرنده‌های ایمیل‌ها، همگی اعضای بازار هدف نیستند. شما با دریافت پاسخ‌ها می‌توانید دریابید كه چه كسانی به كالاها و خدمات شما علاقه دارند و امكان دارد به مشتری تبدیل شوند و چه افرادی را باید از لیست گیرندگان ایمیل‌ها، حذف نمایید.
▪ دلیل چهارم مناسب بودن و كارایی این روش بازاریابی، دریافت سریع پاسخ‌هاست. در عرض یك تا دو هفته، ۸۰ تا ۹۰ درصد كسانی
كه می‌توانند مشتری باشند، به ایمیل كسب و كارتان جواب خواهند داد. اگر تیم بازاریابی سریع و دقیق واكنش نشان دهد، قادر خواهد بود درصد زیادی از این پاسخ دهندگان علاقه‌مند را به جرگه خریداران وارد كند. با توجه به تعداد پاسخ‌های دریافتی از هر بسته بازاریابی ایمیلی، می‌توانید میزان كارایی آن را دریابید.

▪ دلیل پنجم تا اندازه‌ای به علت پیشین مربوط است. اگر شما یك كاسب تازه كار باشید كه صاحب كسب و كاری كوچك است، نمی‌توانید حتی ذره‌ای از پولتان را هدر دهید و روی كاری وقت و هزینه صرف كنید كه بازدهی نداشته باشد. بازاریابی ایمیلی این امكان را برایتان فراهم می‌كند تا بسته‌های ایمیل‌هایتان را كدگذاری كنید تا مشخص شود كه تعداد پاسخ‌های دریافتی از كدامیك بیشتر است. چون این بازخوردها سریع حاصل می‌شوند، اصلاح و تقویت پروسه بازاریابی ایمیلی دشوار نخواهد بود.

▪ مخارج و هزینه‌ها مبحثی است كه همه كاسبان به آن توجه دارند. تدوین و به كار انداختن پروسه‌های بازاریابی نیز هزینه‌هایی در بردارد و در این میان بازاریابی ایمیلی از دیگر روش‌ها ارزان‌تر است. پاكت پستی الكترونیكی گنجایش زیادی دارد و هزینه پست آن هم بسیار ناچیز است. عكس‌ها، مقالاتی كه در روزنامه‌ها درباره خودتان و كسب و كارتان نوشته‌اید، اخبار موفقیت‌ها و عرضه محصولات جدید، ارائه تخفیف‌ها و امتیازات ویژه‌ای كه به منظور تشكر از خرید مستمر به مشتریان می‌دهید، كارت پستال‌های تبریك سال جدید یا مناسبت‌های دیگر و تصاویری زیبا كه نام شركت شما در پس زمینه یا گوشه آنها دیده می‌شود؛ از مطالبی هستند كه می‌توانید در این پاكت جای دهید. در نظر هم داشته باشید كه این بسته‌های ایمیلی می‌توانند به صندوق پستی الكترونیكی چند صد نفر داخل شوند.


▪ زمانی كه شخصی این ایمیل فروش را باز می‌كند، در آن واحد، فقط این ایمیل است كه پیش چشمانش قرار می‌گیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف می‌كند. وقتی كه ما آگهی‌های تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی را می‌بینیم و می‌شنویم، هر آگهی تنها مدت كوتاهی پیش چشمانمان قرار می‌گیرد یا به گوشمان می‌خورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین می‌شوند و دوام اثر هر یك كوتاه است. ایمیل‌های تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر كدام جداگانه توجه یك مشتری احتمالی را به خود معطوف می‌دارند.

▪ دلیل آخر این كه ایمیل‌ها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهی‌های صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس می‌كند كه روی آن بیشتر كنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یك دكمه محو می‌شوند ولی صاحب یك ایمیل، آن را متعلق به خود می‌داند و مدتی به آن خواهد پرداخت.

دلایل فوق همگی كارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم می‌زنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به كار گرفته شود، در افزایش درآمد یك كسب و كار بسیار موثر خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: رمز موفقيت هاي ايميل بازاريابي , ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

تیتر : موثرترين تمرينها براي بالا بردن تمركز حواس
خلاصه : شما در اين مقاله با قديمي ترين و موثرترين تمرينهاي تمركز حواس از جمله تمرکز بر نقطه سیاه تمركز بر شعله شمع.تمركز بر گل سرخ و... آشنا مي شويد
متن کل خبر : تمرکز بر نقطه سیاه
قدیمی ترین تمرکز که تاریخی بسیار کهن دارد و در بیشتر فرهنگهای باستانی و بومی و در میان قبایل بدوی و بسیاری از انجمنها و دسته های قدیمی وجود داشته، تمرکز بر نقطه سیاه است.
امروز نیز خیره شدن به نقطه سیاه و تمرکز بر آن، یکی از اساسی ترین تمرینهای مانیتیست ها و هیپنوتیست هاست. اشخاصی که تمرینات مختلف تمرکز بر نقطه سیاه را انجام داده اند در برتری و تأثیر گذاری نقطه سیاه توافق کامل دارند.

روش تمرکز
یک نقطه سیاه به قطر ۱ تا ۳ سانتیمتر بر روی یک زمینه سفید قرار دهید. اگر این را با مداد سیاه بر روی کاغذ می کشید، کاغذ شما نباید خط دار باشد. این نقطه را طوری روی دیوار نصب کنید که وقتی مقابل آن می نشینید، نقطه سیاه مقابل پیشانی شما باشد. به فاصله دو متری از دیوار بنشینید و در یک وضعیت راحت قرار بگیرید. به خاطر این که در طول تمرکز بر نقطه سیاه احساس ناراحتی نکنید و یا پایتان خواب نرود توصیه می کنیم روی صندلی بنشینید و در این وضعیت نقطه سیاه در فاصله دو متری شما و در مقابل پیشانی تان روی دیوار باشد.
برای ایجاد وضعیتی راحت تر و ریلکسیشن بیشتر می توانید چند نفس عمیق بکشید و پس از آن که به مغز خود اکسیژن فراوان رساندید، خود را برای این تمرین ذهنی و فکری آماده کنید و حتی بهتر آن است که ریلکس را نیز انجام دهید، عضلات چشم و صورت را رها کنید و پس از راحتی عمیق بلافاصله چشمها را باز کنید و به نقطه سیاه خیره شوید. قبل از آن که چشمها را باز کنید، می توانید به خود تلقین کنید که من بلافاصله پس از باز کردن چشمهایم، با اشتیاق و علاقه فراوان به نقطه سیاه خیره خواهم شد و تمام توجه و تمرکز خود را با تمام وجود به نقطه سیاه معطوف می کنم.
این که می گوییم بعد از ریلکس بلافاصله چشمهایتان را باز کنید به معنای آن نیست که تند و سریع چشمهای خود را باز کنید. پلکها را باید به آرامی باز کنید. کاملاً در نقطه سیاه فرو روید. به تدریج تمرکز خود را از وسط نقطه سیاه به حد فاصل نقطه سیاه و سفیدی کاغذ معطوف کنید. بهتر آن است که کم کم چشم خود را در این دایره سیاه حرکت دهید. این چرخش می تواند در جهت حرکت عقربه های ساعت یا بر خلاف جهت آن باشد.
پس از مدتی که این چرخش را دور تا دور این دایره انجام دادید، بلافاصله یکباره و ناگهانی به نقطه سیاه برگردید و به تمامی در آن خیره شوید. ممکن است این سیاهی برای لحظاتی تمام میدان بینایی شما را اشغال کند. اگر در این خیرگی و تمرکز و توجه، احساس کردید چشمهایتان می سوزد، پلکهای خود را کمی به حالت نیمه بسته در آورید و به اصطلاح چشم خود را ریز کنید. پس از این استراحت نسبی، چشم را بیشتر باز کنید و خیرگی را دوباره شروع کنید.
در این تمرین نگذارید که فکرتان به جاهای دیگر برود و هر وقت احساس کردید فکرتان منحرف شده است، مجدداً با تمرکز بیشتری به نقطه سیاه بیندیشید. پس از مدتی که در یک محیط ساکت و آرام با بدن ریلکس، به طور فعال این تمرین را انجام می دهید، می بینید که دقایق زیادی را بدون توجه به مسایل دیگر فقط در نقطه سیاه بوده اید. از آنجا که این تمرین را برای اولین بار انجام می دهید، ممکن است در ابتدا نقطه سیاه برایتان ناملموس باشد اما تداوم این تمرین کم کم شما را با نقطه سیاه مأنوس می کند.
در لحظاتی از این تمرین و حتی شاید در طول تمرین دیوار یا کاغذ سفیدی که نقطه سیاه روی آن است نیز در میدان دید شما قرار دارد. اما توجه و تمرکز شما در مرکز این میدان و روی نقطه سیاه است. ممکن است در طول تمرین شما اشکال یا سایه هایی را به صورت تصاویر خطوط یا نقاط مبهم روی دیوار یا اطراف نقطه سیاه ببینید. این مسأله کاملاً طبیعی است و نباید شما را نگران کند یا از ادامه تمرین باز دارد.
این تمرین نیز تشابه فراوانی با تمرین نقطه سیاه دارد؛ اما برتری آن این است که می توان به افکار خود نیز اجازه جولان دهیم و حتی آنها را روی دوایر می گسترانیم. برای این تمرین روی یک زمینه سفید، نقطه ای به قطر یک سانتی متر بکشید و سپس با استفاده از یک پرگار به قطر۲ سانتیمتر دایره ای دور آن رسم کنید. بعد با حفظ همان مرکز پرگار، دایره هایی به قطر۳، ۴، ۵، ۶، و ۷ سانتیمتر بکشید. سپس این دایره ها را با مداد سیاه پر رنگ و ضخیم تر کنید، به شکلی که حالت منظم خود را از دست ندهند. مجدداً این را روی دیوار نصب کنید. در فاصله ۲ متری آن قرار بگیرید. ارتفاع آن تا حد پیشانی شما باشد. تمرین را شروع کنید. بدن را ریلکس نمایید و چند نفس عمیق بکشید. ابتدا روی بزرگ ترین دایره نگاه کنید. برای این منظور نگاهتان را طوری در وسط قرار دهید که وسط، مبهم باشد و دایره بزرگتر در حوزه دید شما قرار گیرد. طوری که گویی نقطه تمرکز شما همان دایره بزرگتر باشد. حتی می توانید تمامی دوایر کوچکتر داخلی را یک نقطه سیاه رسم کنید و به بزرگترین دایره فکر کنید. پس از حدود ۴۰ ثانیه به دایره دوم بیایید و همین کار را در همین مدت زمان روی دایره دوم انجام دهید. حالا به دایره سوم، چهارم، پنجم و … بیایید. روی هر دایره ۴۰ ثانیه تمرکز می کنید و همین طور به دوایر داخلی تر می آیید. بهتر آن است که همین طور که به داخل می آیید، مدت زمان توقف خود را روی هر دایره چند ثانیه افزایش دهید. این کار را آن قدر ادامه دهید که به نقطه سیاه برسید و سپس روی نقطه سیاه، مانند تمرین قبل تمرکز کنید. حدود ۳ الی ۵ دقیقه در نقطه سیاه متمرکز باشید. سپس بدون انحراف فکر و بر هم زدن توجه و تمرکز، این بار همین مسیر را برگردید. یعنی: دایره به
دایره از داخل به بیرون بروید، دایره ها را به ترتیب و با آرامش و تأنی نگاه کنید و روی هر دایره ۴۰ ثانیه متمرکز باشید.

تمرکز بر شعله شمع
تمرکز بر نقطه نورانی یا شعله شمع هم قدمتی کمتر از نقطه سیاه ندارد. راه اساسی پرورش تمرکز و پرورش فکر در تمرینهای یوگا و هیپنوتیزم، تمرکز بر شعله شمع است.

اگرچه معمولاً تمرکز بر شعله شمع برای افراد، جذاب و گیراست و با علاقه بیشتری هم آن را دنبال می کنند، شما توجه داشته باشید که این گیرایی و جذابیت کاملاً نسبی است. یعنی ممکن است هر کس برای خود تمرینی را مؤثرتر تشخیص دهد یا از آن نتیجه بهتری بگیرد. ما ضمن توضیح متداولترین روشهای تمرکز، به شما پیشنهاد می کنیم که بیشتر به تمرینی بپردازید که برای شما مؤثرتر است و از جذابیت بیشتری برخوردار است. با این همه، تجربه نشان داده است که افراد از همنشینی با شعله شمع و تمرکز بر آن اظهار رضایت فراوان می کنند.

روش تمرین
فضای اتاق را تاریک کنید و شمعی روشن نمایید. مسلماً اگر این تمرین را در شب انجام دهید، به شرط آن که خوابتان نبرد، مؤثرتر است. شعله شمع را تا آنجا بالا بیاورید که وقتی می نشینید بتوانید به طور افقی به آن نگاه کنید.
طبق معمول ابتدا چشمها را ببندید، تمرین ریلکس و تنفس آگاهانه و عمیق را انجام دهید. عضلات را رها کنید اما ستون فقرات صاف باشد. به آرامی چشمهای خود را باز کنید و به شعله شمع خیره شوید. صرفاً به شعله و آتش نگاه نکنید. بلکه فضای پیرامون شعله را که به صورت هاله ای روشن، دور تا دور شمع دیده می شود نگاه کنید. در مرحله اول، بیش از یک تا دو دقیقه این تمرین را انجام ندهید. پس از این زمان، پلکها را ببندید و عضلات صورت را به ویژه، ریلکس کنید. در ریلکس عضلات صورت، به آرامش عضلات چشم توجه کنید. حالا همین کار را با چشمهای بسته در ذهن خود انجام دهید. شعله شمع را در ذهنتان مجسم کنید و به آن خیره شوید. پس از آن یکی دو دقیقه پلکها را به آرامی باز کنید و با نگاه خیره خود به شعله شمع هجوم ببرید. هر وقت احساس کردید که فکرتان منحرف شد، کافی است به قسمتی از شعله شمع توجه و تمرکز کنید. حرکت، تغییرها، نوسانها و تغییر رنگ آن قسمت از شعله را در نظر بگیرید. بعد از دو دقیقه دوباره به آرامی چشمها را ببندید، صورت را ریلکس کنید و به تجسم ذهنی شعله شمع مشغول شوید. این رفت و برگشت را چندین بار انجام دهید تا این که چشمهایتان کاملاً خسته شوند.
نکته ای را که باید تأکید کنیم این است که این تمرین و تمرینهای نظیر آن را با بی حوصلگی و فشار و زور انجام ندهید بلکه با اشتیاق فراوان، تمرین کنید. اگر بتوانید با نگاه کردن به دور شعله شمع هاله های نورانی را از هم مجزا کنید و هر بار به یکی از این هاله ها تمرکز کنید عالی است. تمرین را پس ازیک نگاه سه دقیقه ای به شعله شمع خاتمه دهید و پس از آن چشمها را ببندید و دراز بکشید.

تمرکز بر گل سرخ
تمرکز بر گل سرخ، یکی از معروفترین و متداولترین تمرینهای مراقبه یا مدیتیشن است بدون ذکر مانترا. یعنی بدون تمرکز و بدون تمرکز در گل سرخی که در دست دارید، غرق شوید. این تمرین اساس تقویت تمرکز فکر است. یعنی تمرکز بر هیچ، تمرکز غیر ارادی که زیر بنای تمرکز فکر است. شما آگاهانه نگاه می کنید و خیره می شوید اما پس از آن تمرکز ارادی انجام نمی دهید بلکه نگاهتان را در گل سرخ رها می کنید. این تمرکز به هیچ، به تمرین نیاز دارد که البته تمرینی بسیار گیرا و لذت بخش است. همین طور می توانید در یک پارک بنشینید، به گوشه ای از طبیعت خیره شوید و حالتی وانهاده به خود بگیرید. منظره ای را نگاه می کنید، بدون فکر و بدون تمرکز. هم عضلات راحتند و هم نگاه. شما هر وقت بتوانید این توانایی “تمرکز نداشتن” را در خود ایجاد کنید، خود به خود توانایی “تمرکزداشتن” خود را بهبود بخشیده اید. در واقع توانایی تمرکز نداشتن، عبارت است از دیدن یک مجموعه، بدون تمرکز به چیزی خاص. در عدم تمرکز، تمام تلاش تمرین کننده به مشاهده برابر و یکسان همه چیز معطوف می گردد و هر جزیی از این مجموعه به اندازه دیگر اجزا مشاهده می شود و شما آن قدر در این تلاش غرق می شوید که بر هیچ فکر خاصی هم تمرکز ندارید و فکر شما اسیر جزییات تصویر نمی شود. شما در “کلیت” منظره ای غرق شده اید و همه چیز این منظره پیش چشم شما برابر و یکسان است.
همیشه در برنامه های خود، در بین تمرینات تمرکز، تمرین عدم تمرکز را نیز انجام دهید. انجام متناوب این تمرینها با هم در پیشرفت و موفقیت شما تأثیری چشمگیر خواهد داشت. با تمرین عدم تمرکز حواس، شما احساس خواهید کرد که خیلی عمیق تر از قبل مفهوم تمرکز را در می یابید و دستیابی به تمرکز برای شما خیلی آسان تر از قبل است. در واقع در تمرین عدم تمرکز شما در خود خلأیی ایجاد می کنید که برای تمرین تمرکز شما را آماده و مهیا می کند. ما توصیه می کنیم هر وقت می خواهید تمرکزی جدی داشته باشید، مثلاً می خواهید کتابی را با تمرکز عالی بخوانید یا مسأله ای را با تمرکز عالی برای خود حل و فصل کنید، ابتدا تمرین وانهادگی و عدم تمرکز را انجام دهید.

تمرین پرش آگاهانه فکر
آخرین تمرینی که برای تمرکز فکر به شما توصیه می کنیم تمرین پرش آگاهانه فکر است. شما به این شکل یاد می گیرید که هر زمان که روی یک موضوع خاص فکر می کنید، به سرعت فکر خود را بر موضوعی دیگر متمرکز کنید. برای این منظور شما آرام و ریلکس می نشینید و به یک موضوع فکر می کنید. هر موضوعی را که دلتان می خواهد انتخاب کنید و به آن توجه کنید. این موضوع می تواند تصویری عینی و یا تجسمی ذهنی داشته باشد. مثلاً به ماه فکر کنید که در تاریکی آسمان، روشن است و نور می دهد. بعد از چند دقیقه که کاملاً فکر خود را متوجه تصویر نمودید، خیلی سریع برگردید و فوراً به یک موضوع مورد علاقه دیگر فکر کنید. مثلاً به یک درخت. مراقب باشید وقتی به درخت فکر می کنید، فکر قبلی یا تصویر ماه به ذهنتان نیاید و کاملاً به جزییات درخت فکر کنید. بعد از چند دقیقه به فکر خود جهش دهید و به موضوع سومی فکر کنید. توجه داشته باشید که روی هر سوژه باید حدود دو دقیقه توقف کنید. این تمرین اگر چه ممکن است در ابتدا کمی مشکل باشد و افکار و تصاویر قبلی برایتان مزاحمت ایجاد کنند، اما خیلی زود پس از چند روز تمرین برایتان راحت می شود.

 

 

 

 

 

 

راههای افزایش تمرکز


عدم تمركز حواس»، موضوعى است كه بسيارى از جوانان از آن رنج مى‏برند و دلايل مختلف و متعددى دارد. همان طور كه خود مى‏دانيد، تمركز حواس در هر كارى از جمله مطالعه و درس خواندن - از ضروريات قطعى است. تمركز حواس، حالتى ذهنى و روانى است كه در آن حالت، تمام قواى حسى، روانى و فكرى انسان روى موضوع خاصى متمركز مى‏شود و تضمين كننده امر يادگيرى و انجام صحيح كارها و رهايى از خطرات احتمالى است. به هر حال در يك جمع‏بندى كلى، مى‏توان گفت: بيشتر افراد به دلايل عمده زير، با عدم تمركز فكر و حواس مواجه مى‏شوند:
1. كسانى كه خود را به انجام دادن كار يا مطالعه درسى مجبور مى‏كنند؛ در حالى كه تمايل درونى چندانى به آن ندارند. در اين صورت تمام قواى ذهنى و روانى‏شان به طور خودكار از آن موضوع پرت مى‏شود و دچار حواس‏پرتى مى‏گردند. چنين افرادى ممكن است مدت‏ها با بى‏علاقگى كارهايى انجام مى‏دهند يا به دنبال درس يا رشته تحصيلى خاصى، تلاش‏هايى كنند و به عبارت ديگر خود را مجبور به انجام دادن آن كار يا مطالعه مى‏بينند.
2. فشارهاى روانى نيز از عوامل عمده تشتت فكرى است. بيشتر افراد زمانى كه با مسأله‏اى مواجه مى‏شوند، اگر معتقد باشند زمان كافى براى حل آن ندارند و يا توانايى حل مسأله و كسب توفيق را در خود نبينند، دچار نگرانى و اضطراب مى‏شوند و در نتيجه اين نگرانى‏ها، ترس از شكست، افكار منفى عدم اعتماد به نفس و خيال‏بافى‏هاى منفى‏گرايانه، توان عمل و ابتكار و خلاقيت را از آنان سلب مى‏كند و به جاى اينكه روى موضوع خاص تمركز كنند، بر ترس و احتمال شكست خود تمركز مى‏كنند و يأس و نااميدى بر آنها چيره شده و موجب حواس‏پرتى مى‏شود.
3. گاهى برخى حوادث و اتفاقات، فضاى روانى فرد را دچار اختلال مى‏كند (نظير آنچه در زندگى شخصى، تحصيلى، خانوادگى، اجتماعى و اقتصادى و... رخ مى‏دهد)، امكان تمركز حواس را از بين مى‏برد.
4. گاهى عدم رعايت بهداشت مطالعه و اصول و قوانين آن و بهره نگرفتن از روش مناسب مطالعه، باعث خستگى جسمى و روانى شده و آمادگى روانى لازم براى مطالعه و درس خواندن از بين مى‏برد. در نتيجه احساس بى‏علاقگى و به دنبال آن عدم تمركز حواس بر او مستولى مى‏شود.
5. تكثر و تعدد فعاليت‏هاى فرد مخصوصا اگر در توان انسان نباشد، باعث عدم تمركز حواس مى‏شود.

راه‏هاى مقابله با عوامل حواس‏پرتى:
براى مقابله با هر يك از عوامل فوق كه هر كدام به گونه‏اى مانع تمركز حواس مى‏شود - بايد به راه‏كار خاص و مناسب با آن توجه نمود. در عين حال نكات زير مى‏تواند به عنوان راه‏كارهاى كلى، مؤثر واقع شود:
1. در ابتدا و قبل از هر چيز، براى تمام فعاليت‏هاى درسى و غيردرسى برنامه‏ريزى كنيد. اوقات شبانه‏روز را در يك جدول زمان‏بندى شده از هنگام بيدارى تا موقع خواب، يادداشت نموده و براى هر كارى، زمان خاصى و مناسب آن را معين نماييد، سعى كنيد طبق همان برنامه تنظيم شده به انجام دادن همان فعاليت مشخص (كلاس، مطالعه، استراحت، عبادت، ورزش و...) بپردازيد. حتى زمان معين و مشخصى را در طول روز، براى انديشيدن درباره موضوعات مختلف با تخيلات و افكار مزاحم، اختصاص دهيد. اين كار حداقل دو فايده مهم دارد:
الف. نظم و انضباط در تمام فعاليت‏ها حتى در انديشه‏ها و افكارتان - راه پيدا مى‏كند كه خود بسيار ارزشمند است.
ب. اگر افكار مزاحم در غير زمان معين، به سراغتان آمد و باعث حواس‏پرتى شما شد، مى‏توانيد به خود وعده بدهيد كه زمان انديشيدن در اين باره، فلان زمان خاص و معين است. تأكيد مى‏كنيم براى هر كار و فعاليتى وقت مشخص معين كنيد و در آن وقت به هيچ امرى غير از آن كار نپردازيد.
2. اصول و قوانين لازم براى يك مطالعه سودمند را بشناسيد و آن را به دقت رعايت فرماييد. ما نيز در اينجا به چند مورد اشاره مى‏كنيم:
الف. با مد نظر قرار دادن هدف خويش از مطالعه و درس خواندن، احساس نياز به مطالعه را در خودتان شعله‏ور سازيد.
ب. به هنگام مطالعه يا حضور در كلاس، از افكار نا اميد كننده، كسل كننده و غيرمنطقى بپرهيزيد و همواره اميد، قدرت و توانايى را در ذهن خود حفظ كنيد.
ج. هميشه براى مطالعه يا سر كلاس، كاغذ و قلمى داشته باشيد و نت‏بردارى كنيد يا خلاصه‏اى از مطالب را يادداشت كنيد تا در فضاى روانى درس و مطالعه قرار داشته باشيد، نه اينكه به دنبال افكار و ذهنيات خود باشيد.
د. با پيش‏مطالعه وارد كلاس شويد و پرسش‏هايى كه درباره درس به ذهنتان مى‏رسد، بلافاصله از استاد بپرسيد و به خود اجازه ندهيد سؤال مطرح شده، ذهنتان را به خود مشغول دارد و به تدريج از فضاى روانى كلاس خارج شويد. با اين روش ساده، مى‏توانيد فرايند تدريجى و محتواى درسى كلاس را پى‏گيرى كنيد و خود را در فضاى درسى يا مطالعه قرار دهيد.
ه. زمان و مكان مطالعه، بايد از نظر فيزيكى و روانى از شرايط مناسب برخوردار باشد و هرگونه عاملى را كه مى‏تواند باعث حواس‏پرتى شود (نظير سر و صداها، سرما و گرما، نور كم يا خيلى شديد و...) از محيط مطالعه خود حذف كنيد.
3. در صورتى كه تعدد كارها و فعاليت‏هاى غيردرسى، باعث عدم تمركز مى‏شود، آنها را به حداقل ممكن برسانيد و به خود بگوييد: در اين دوره و زمان، مهم‏ترين وظيفه و كار من مطالعه و درس‏خواندن و ارتقاى سطح علمى است و فعاليت‏هاى جانبى متعدد، مزاحم وظيفه اصلى من است.
4. اگر مشكلات شخصى، اجتماعى، خانوادگى و... باعث عدم تمركز حواستان مى‏شود؛ بدانيد كه:
الف. زندگى فردى هيچ‏كس، خالى از مشكل نيست و ذهن هيچ فردى خالى محض نيست. از طرف ديگر با صرف فكر كردن و مشغوليت ذهنى درباره چنين مشكلاتى، هيچ دردى دوا نخواهد شد. پس به خود تلقين كنيد كه هنگام درس يا مطالعه، ذهن خود را از آن مسائل برهانيد.
ب. به هنگام مزاحمت آن افكار، به خود قول بدهيد در اين باره خواهم انديشيد (و زمانى را براى اين كار در شبانه‏روز اختصاص دهيد).
ج. در صورت امكان به اتفاق يكى از دوستان خود، مطالعه يا مباحثه كنيد.
5. در صورتى كه موضوع يا موضوعات خاص و محدودى، باعث حواس‏پرتى شما مى‏شود، به دنبال راه حل مناسب آن باشيد؛ چرا كه آن موضوع خاص، در حكم علت عدم تمركز حواس شما است. پس براى مقابله با آن بايد ابتدا علت و عامل اصلى را شناسايى كنيد و در پى حذف يا تقليل آن برآييد، ولى اگر موضوعات متعدد مختلف باعث حواس‏پرتى مى‏شود. به نكات چهارگانه بالا توجه نماييد.
6. براي اطلاعات بيشتر ر.ک:
- تقويت و تمرکز فکر، ترجمه هوشيار - رزم آزما، انتشارات سپنج
- اسرار تمرکز فکر، علي اکبر محمدزاده، انتشارات طلايه

 


 



:: موضوعات مرتبط: راه هاي بالا بردن تمركز , ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد


راز و رمز های مهم هاردیسک و پارتیشن و فرمت کردن

هارددیسک به صورت فیزیکی از چند دیسک مغناطیسی تشکیل شده است که در فواصل بسیار کوچک روی همدیگرانباشته شده اند ویک محور مرکزی آنها را در جای خود ثابت نگه می دارد.این صفحات حول این محور می چرخند و می توانند اطلاعات مغناطیسی را در هر دو روی خود ثبت کنند. برای خواندن و نوشتن اطلاعات روی صفحاتهدهایی تعبیه شده اند که قابل حرکت هستند. برای درک بهتر موضوع،دستگاه های گرامافون را در نظر بگیرید که یک صفحه داخل آن میچرخد و هد روی صفحه گذاشته می شود. منتها این مقایسه خیلی هم درست نیست؛ چرا که در گرامافون فقط یک هد وجود دارد که آن هم باصفحه تماس فیزیکی دارد. در حالی که درهارد دیسک چنین نیست( برای هر صفحه یک هد گذاشته شده و تماس فیزیکی هم ندارند )دیگر این که هد، در گرامافون به صورت مارپیچی به طرف مرکز صفحه حرکت می کند. در حالی که در هارد دیسک، هدها با آزادی کامل به جلو و عقب می روند. چرش صفحات و جلو- عقب رفتن هد،باعث می شود که هر نقطه از دیسک قابل دسترسی باشد. اسرار فرمت کردن برای این که هارد دیسک قابل استفاده باشد،قبل از هر چیز باید فرمت شود.فرمت کردن هارد آن را به وضعیت« صفر» می برد تا اطلاعات روی آن قابل ذخیره و بازیابی شوند. معمولا سازنده هارد دیسک یک فرمت اولیه یا اصطلاحا «سطح پایین» روی هارد انجام می دهد وشما فقط باید فرمت سطح بالا روی آن انجام دهید تا سیستم فایلی روی آن قابل اعتماد باشد. فرمت سطح پایین ساختار فیزیکی اولیه دیسک راشکل می دهد.یعنی تراک ها، سکتورها و سیلندرها را می سازد. تراک مثل شیارهای روی صفحات گرامافون هستند. با این تفاوت که شیارها درصفحه گرامافون به صورت مارپیچی به مرکزصفحه منتهی می شوند، ولی در هارد دیسک، شیارها هم مرکزی هستند و هر چه به مرکز نزدیک تر می شویم، دایره کوچک تر می شود. هر شیار با یک خط فرضی که از مرکز صفحه بیرون کشیده شده ( شبیه به پره های چرخ یک دوچرخه) به چند سکتورتقسیم می شود. هر سکتور می تواند اندازه مشخصی از اطلاعات را نگهداری کند. هر چه از مرکزصفحه به طرف بیرون می رویم. سکتور بزرگ تر شده ودر نتیجه اطلاعات بی که شیارها هم روی صفحه وهم پشت صفحه تشکیل می شوند. به عبارت دیگر،پشت و روی صفحه قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارد. شیارهایی که از مرکز صفحه فاصله یکسانی دارند،در تمام صفحات تشکیل دهنده هارد دیسک از بالا به پایین سیلندر یا استوانه را تشکیل می دهند. بنابراین، هر هارد دیسک به تعداد شیارهای هر صفحه خود سیلندر دارد. با دسته کردن تعدادی از این سیلندرهایی که در مجاورت یک دیگر قرار دارند ، پارتیشن ساخته می شود.به عبارت دیگر وقتی هارد دیسک را پارتیشن بندی می کنید،در واقع قسمتهای لوله ای شکل را روی صفحات هارد جدا می کنید.قطر هر لوله بستگی به سایز پارتیشن شما دارد. مثلا در هارد دیسکی که فقط یک پارتیشن دارد، قطر این لوله به اندازه کل مساحت صفحه هارد دیسک است فرمت منطقی بعد از این که هارد دیسک خود را به چند پارتیشن تقسیم کردید، باید هر یک را به صورت منطقی ( logical ) فرمت کنید تا اطلاعات روی آن ها قابل ذخیره باشند.فرمت کردن منطقی هارد دیسک یا پارتیشن، سیستم فایل ( file system ) را روی آن سوار می کند ، سیستمی برای نگهداری و سازمان دادن به اطلاعات شما. برای درک فرض کنید .بخواهید کتابخانه ای را بر پا کنید. ابتدا باید ساختمانی را که برای کتابخانه در نظرگرفته اید قفسه گذاری کنید تا کتاب ها داخل قفسه ها نگهداری شوند.بعد باید شیوه ای را برای مرتب کردن کتابها اتخاذ کنید تادسترسی به هر کتاب به سرعت وسهولت امکان پذیرباشد.این شیوه می تواند به این صورت باشد که مثلا کتابها را به ترتیب حروف الفبای عناوین آنها پش سر هم داخل قفسه ها بگذارید. یا این ترتیب می تواند براساس مثلا نام نویسندگان باشد.قفسه بندی کتابخانه مثل پارتیشن بندیها هارد دیسک وشیوه انتخابی شما درنگهداری کتابها،مثل فرمت کردن منطقی هارد دیسک است. هیچ کتابخانه ای نمی تواند بدون قفسه بندی سیستم فهرست نویسی دوام بیاورد. سیستم عامل کامپیوتر هم بدون سیستم بایگانی قابل استفاده نیست.


پارتیشن بندی

فکر می کنم حالا درک روشنی از مسئله پارتیشن بندی داشته باشید.پس حالا باید دانسته های خود را به مرحله عمل برسانید. برای ساختپارتیشن جدید هم می توانید از همان ابتدای کار هنگام نصب ویندوز
اقدام کنید. هم می توانید بعد از نصب ویندوز به کمک برنامه های مخصوص پارتیشن بندی این کار را انجامدهید.روش اول باعث میشود کل هارد شما پاک و همه چیز از نو ساخته شود. بنابراین اگر از قبل اطلاعاتی رویهارد خود دارید که نمی خواهید از دست بدهید، باید از آن ها بک آپ بگیرید. سپس سی دی بوت ویندوز اکس پی را داخل درایو گذاشته و در برنامه Setup دستور العمل پارتیشن بندی هارد را دنبال کنید. برای کمک به شما، این دستورالعمل را در کادری جداگانه با تصاویر مربوطه توضیح داده ام. اگر نمی خواهید اطلاعات خود را با پارتیشن بندی از دست بدهید، بهتر است از نرم افزارهای مخصوص اینکار استفاده کنید. برنامه های زیادی دراین زمینه وجود دارند که به صورت رایگان از اینترنت قابل دریافت هستند، ولی تقریبا هیچ یک از آن ها نمی توانند سیستم NTFS را پارتیشن بندی کنند. سیستم NTFS نوعی سیستم بایگانی است که در کارایی ویندوزاکس پی نقشمهمی دارد. بنابراین بهتر است از نرم افزارهای جدی تر و معروف تر در این زمینه استفاده کنید. یکی از این نرم افزارها Partitions Magic نام دارد که در انجمن جدیدترین نرم افزار های روز معرفی شده است .

 

تبدیل سیستم فایل

بسیاری از ابزارهای پارتیشن بندی قابلیتی دارند که بدون از بین بردناطلاعات می تواند سیستم بایگانی پارتیشن شما را تغییر دهد. اگر تا به حال از سیستم بایگانی FAT32 استفاده می کردید و هیچ دلیل خاصی



:: موضوعات مرتبط: راز و رمز های مهم هاردیسک و پارتیشن و فرمت کردن , ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

چه می شد وقتی کالایی وارد کشور می شد، علاوه بر حقوق گمرکی، تهیه بروشور و راهنما به زبان فارسی برایشان الزامی می شد.
چه می شد اگر هر کالا یا شیوه یی که رسم می شود، فرهنگ کاربردی آن نیز همراه آن اعلام شود. حال بخوانید ۱۰ نکته ضروری که بایستی در مکالمه با تلفن همراه به خاطر سپرد.


۱) وقتی در جلسه، بانک، تاکسی، مترو، اتوبوس، رستوران و یا سایر مکان های شلوغ هستید، تلفن خود را روی حالت پیغام گیر بگذارید تا پیغام ها را ضبط کند.
۲) اگر در طول یک جلسه یا موقعیت مشابهی باید با تلفن همراه صحبت کنید، عذرخواهی کنید و جای خلوتی برای حرف زدن پیدا کنید.
۳) آرام صحبت کنید. با داد زدن آتن بهتری نصیبتان نخواهد شد. برخی آدم ها وقت حرف زدن با تلفن بی سیم معمولاً بلندتر از حالت عادی حرف می زنند و اغلب توجه ندارند که این رفتارشان چه قدر می تواند برای دیگران ناخوشایند باشد.
۴) وقتی در حضور دیگران حرف می زنید با عصبانیت حرف نزنید. مکالماتی که احتمالاً احساسی هستند باید در جایی انجام شوند که مزاحم یا مخل آرامش دیگران نباشد.
۵) وقتی درباره مسائل خصوصی یا برخی موضوعات کاری بحث می کنید با احتیاط حرف بزنید. هیچ وقت معلوم نیست چه کسانی صدای شما را می شنوند.
استفاده از تلفن همراه
استفاده از تلفن همراه

۶) اگر برایتان مقدور نیست که تلفنتان را خاموش کنید، از سیستم هایی (مانند لرزاننده) استفاده کنید که به شما اجازه می دهد بدون آنکه مزاحمتی فراهم کنید در دسترس باشید. در مکان هایی مثل سینما یا اماکن مذهبی، سیستم لرزشی، بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران، شما را از برقراری تماس آگاه می کند.
۷) از سرویس ارسال متن استفاده کنید. این سرویس سریع و بی صدا در حال حاضر به طور گسترده در حوزه مشاغل کاربرد پیدا کرده و موجب حفظ جریان مبادله اخبار و اطلاعات می شود، بدون آنکه نیازی به جواب دادن تلفن یا گوش کردن به پیغام گیر باشد.
۸) افرادی را که در حضور شما هستند باید بر تلفن هایی که می خواهید بزنید یا می خواهید جواب بدهید ارجح بشمارید. اگر منتظر تلفنی هستید که امکان به تعویق انداختنش وجود ندارد، به موقع به اطرافیان خود اطلاع بدهید و وقتی تلفن زنگ زد عذرخواهی کنید.
۹) اگر فردی با تلفن همراهش دارد در جمع ایجاد مزاحمت می کند، توجه نکنید و تنهایش بگذارید.
۱۰) مقررات عدم مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی را رعایت کنید. وقتی وسیله نقلیه تان در حال حرکت نیست به تلفن ها بپردازید. در ترافیک سنگین یا در شرایط رانندگی خطرناک تلفن نزنید و به تلفن جواب ندهید. از گوشی های بی نیاز از دخالت دست استفاده کنید تا حواستان بیشتر به حفظ ایمنی باشد. و حفظ ایمنی همیشه مهمترین زنگی باشد که در گوش شما طنین انداز می شود.



:: موضوعات مرتبط: ده نكته در استفاده از تلفن همراه , ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

جهت درمان اسکارآکنه باید اول جوش فعال را متوقف نماییم ومطمئن شویم که بیمار، حداقل جوش عمیقی نزد و بعد اقدامات لازم جهت صافترکردن فرو رفتگی‌ها را شروع نماییم که این امر معمولا توسط داروی خوراکی و یا موضعی و یا ترکیب آنها با هم امکان پذیر است…

در حال حاضر روشهای درمانی موثر برای اسکار آکنه میتواند یک با ترکیبی از چند روش زیر باشد:
۱- میکرودرم ابژون:
که هرچه اسکارها عمیق تر باشند تکرار بیشتری نیاز دارد. ولی جهت اسکارهای بسیار عمیق توصیه نمی شود. دراین روش جوش فعال ، تیرگی محل جوش ها نیز بهبود می یابد و همزمان اسکارها سطحی تر می شوند. این روش یک کار فیزیکی بوده وتقریبا هیچ عارضه ای ندارد و فرد میتواند بلافاصله به محل کار خودبرگردد.

۲- JPL :
دراین روش که اصطلاحا به آن لیزرJPL گفته می شود، کلاژن‌سازی پوست تحریک میشود و اسکارها سطحی‌تر می شوند و با تکرار آن پوست صاف می شود . ضمن اینکه، کمک به بستن منافذ، کاهش قرمزی و کاهش جوش فعال نیز میشود. این روش نیز عارفه خاصی ایجاد نمی کند و فرد بلافاصله به سر کار برسر کار برگردد( بدون نیاز به پانسمان ).

۳- CO2 لیزر:
در این روش جوش فعال باید قبلا درمان شده باشد و فرد تقریبا هیچ جوش فعال روی صورت نداشته باشد. دراین روش احتیاج به بیحسی موضعی میباشد. این روش به مهارت و تجربه زیاد پزشک نیاز دارد. بیمار پانسمان میشود که تا ۱۰ روز ادامه دارد و پس از آن پوست صاف تر و صورتی رنگی ایجاد می شود که این قرمزی پوست می تواند از ۱ تا چند ماه ( ۳-۲ ) دامه یابد و پس از آن کاملا از بین می رود وپوست یکدست وهم رنگ می شود که حتما باید دراین روش پس ازبهبودی زخم ها از ضد آفتاب استفاده شود تا محل زخم ولیزر شده تیره نشود.

* نکته مهم در لیزر پوست این است که بهبود ، اسکارها بستگی به عمق آنها دارد.
اسکارهای سطحی تقریبا کاملا صاف میشوند ولی اسکارهای عمیق تر فقط ۶۰% بهبودی دارند ولی فرد می تواند پس از ۶ ماه لیزر را مجدد انجام دهد. یا اینکه از روش های میکرودرم ابرژن وjpl جهت بهبودی بیشتر استفاده نمایند.
ازعوارض دیگرلیزرco2 به جزقرمزی میتواند pip باشد که آن تیره شدن محل لیزر شده است که بیشتردرافراد، خیلی تیره ویا کسانی که زیاد درمعرض آفتاب قرار می گیرند رخ میدهد. که درصورت بروزاین مشکل می توان با میکرودرم ابرژن و دارو آنرا از بین برد.
جدیداً دستگاه لیزر فرکشنال می تواند اسکار آکنه را طی ۳ تا ۵ جلسه بدون هیچ گونه عوارضی از بین ببرد.

چند ماسک موثر برای از بین بردن آثار جوش

بعضی از افراد دارای پوست بسیار حساسی می باشند و اگر زخم یا جوشی در روی آن پدید آید جای آن پس از بهبودی به صورت لکه در بدن و در روی پوست باقی می ماند برای معالجه این لکه های حاصل از خون مردگی می توان از روشهای زیر استفاده کرد:

محل جوش را با مخلوط عسل و ویتامین “E” به صورت روغن و یا پودر در جوز به مدت ۲۰ دقیقه بپوشانید و سپس با آب ولرم بشویید و بعد آب سرد به صورت بپاشید، این روش را هفته ای یکبار انجام دهید تا آثار جوش ها کاملا از بین برود. مخلوط آب اسفناج و سفیدآب ، آثار جوش های صورت را از بین می برد. به محل جوشها می توان مخلوط عسل و زرده تخم مرغ و روغن زیتون مالید و یک ساعت روی صورت قرار داده و بعد آن را با آب ولرم بشویید. این عمل را یک روز درمیان تکرار کنید تا آثار جوش ها از بین برود.

برگ کلم یا برگ ترب یا پونه را کوبیده و ضماد اندازید، یا زرنیخ واشق را با آب کوبیده با سرکه، ضماد گذارید. شاه بلوط، مازو، اقاقیا هر یک از اینها را که می خواهید کوبیده و با آب گرم خمیر کرده و ضماد اندازید، مواظب باشید که محل جوش شکافته نشود. برگ جعفری و برگ تلفونی را کاملا له کنید این مخلوط له شده را به اضافه کمی عسل به صورت ماسک به پوست خود بمالید، این عمل را هر روز به مدت ۴۰ دقیقه تکرار کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید تا آثار جوش ها از بین برود. (کمپرس با جوشانده تخم جعفری نیز برای از بین بردن آثار جوش ها مفید می باشد.)

اثر آب بر روی جوش های چرکی
در دوره اولیه وقتی که جوش ها هنوز کوچک هستند با یخ از گسترش آنها جلوگیری کرده ، بدین ترتیب که با قرار دادن کیسه یخ روی دمل، از رشد آنها جلوگیری نموده و بعد آنها را کمپرس داغ می کنید. مسئله مهم به وجود آمدن سیستم سریع گردش خون در محل جوش می باشد چرا که این گردش سریع خون باعث تعویض شدن چرک و مواد سمی محل جوش با مواد سالمی که در خون است ، شده و در نتیجه جوش ها زودتر و بهتر از بین می روند.



:: موضوعات مرتبط: چگونه جاي جوش را از بين ببريم , ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

 

چگونه از وبلاگ نويسي كسب درآمد كنيم؟

 

امروزه كسب درآمد در اينترنت براي افرادي تازه كار در دنياي اينترنت به خصوص اگر توانايي هاي ديگري هم داشته باشند بسيار ساده تر از گذشته شده است و گزينه هاي بيشتري هم براي كسب درآمد بوجود آمده است فقط كافيست يك وبلاگ داشته باشيد و شروع كنيد البته به دليل تحريم هاي اعمال شده عليه ايرانيان وبلاگ ها و وب سايت هاي فارسي براي كسب درآمد از روش هاي معمول دچار دردسر هايي هستند و در برخي موارد اين كار غير ممكن شده است. اما اگر مي توانيد به زباني غير از فارسي مانند انگليسي يا عربي مطلب بنويسيد و شخصي در خارج از كشور داريد كه مي توانيد به او اعتماد كنيد تا براي شما يك حساب بانكي معتبر همراه با آدرس خودش باز كند، در اين صورت بايد بگويم يك بازار جهاني منتظر شماست فقط كافيست يك وبلاگ بسازيد و شروع به نوشتن كنيد. به هر حال فكر مي كنم بد نباشد مروري بر روش هاي كسب درآمد موجود داشته باشيم.

برنامه هاي تبليغاتي- در سال هاي اخير تعداد شركت ها و سازمانهايي كه از طريق ديگر وب سايت هاي و وبلاگ ها تبليغ مي كنند بسيار زياد شده است بدين ترتيب يك وبلاگ نويس كه معمولاً سرمايه زيادي هم ندارد بدون احتياج به بازاريابي مشتري خود را پيدا خواهد كرد و فقط با ارائه يك شماره حساب معتبر بين المللي و پر كردن يك فرم ثبت نام و پس از بررسي هايي كه از طرف ارائه دهنده تبليغات صورت مي گيرد كسب درآمد خواهد كرد در اين نوع تبليغات دارنده وبلاگ تبليغات متني را را براي بازديدكنندگان خود نمايش مي دهد و با هر كليكي كه بازديدكنندگان روي تبليغات متني مي كنند مبلغي به حساب وبلاگ نويس واريز مي شود. معروفترين سرويس از اين نوع Adsense است كه متعلق به غول اينترنتي گوگل مي باشد البته گوگل ايرانيان را تحريم كرده و نمي توانند از اين سرويس استفاده كنند. و از موفق ترين برنامه هاي تبليغات متني كه اخيراً به اين جمع اضافه شده اند مي توان به Chitika’s eMiniMalls و WidgetBucks و Text Link Ads اشاره كرد.

و از ديگر شركت هايي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند مي توان به

Azoogle Ads, Intelli Txt, DoubleClick, Tribal Fusion, Adbrite, Clicksor, AdHearUs, Kanoodle, Pheedo, TextAds, Bidvertiser, Fastclick,Value Click

اشاره كرد.

و اخيراً BlogAds به عنوان اولين سرويس ارائه دهنده تبليغات متني اختصاصي براي وبلاگ ها راه اندازي شده است.

 

تبليغات RSS - يكي از روش هاي جديد كه برخي وبلاگ نويسان از آن كسب درآمد مي كنند تبليغات RSS است. و برخي از وبلاگ نويسان از اين طريق به موفقيت هاي كوچكي دست پيدا كرده اند. اما هنوز بنده نشنيده ام كه وبلاگ نويسي به اين شيوه درآمد هنگفتي بدست آورده باشد. اما فكر مي كنم در آينده منبع درآمد خوبي باشد.

حمايت مالي- در اين روش يا خودتان شركت يا فردي را پيدا مي كنيد كه محصولاتش را در وبلاگ خود تبليغ كنيد و يا آن شركت وبلاگ شما را پيدا مي كند و سفارش تبليغ مي دهد و به اين ترتيب با پرداخت هزينه اي شما براي او به روش هاي مختلف تبليغات مي كنيد حتي بعضي از شركت ها كل فضاي تبليغاتي يك وبلاگ را خريداري مي كنند مثلاً اگر كل تبليغاتي كه به صورت ساليانه مي توانيد در يك وبلاگ انجام دهيد 2 ميليون تومان باشد، اين مبلغ را دريافت كرده و براي يك سال اختصاصاً براي آن شركت تبليغ مي كنيد. كه در اين روش هم تبليغات دهنده سود مي برد ( چون بدون رقيب و اختصاصي تبليغ مي كند و در عين حال مي تواند از تخفيف هاي معمول براي تبليغات بلند مدت و پرتيتراژ رسم است استفاده خواهد كرد.) و هم وبلاگ نويس چون انرژي خود را بر روي بهينه سازي وبلاگ خود مي گذارد. يكي ديگر از روش هاي معمول اين است كه كمپاني هاي بزرگ مبلغي را به نويسندگان وبلاگ هاي پر بازديد پرداخت مي كنند تا براي معرفي محصول جديد آنها مطلب بنويسد و به اين ترتيب آنرا به بازديد كنندگان خود معرفي كنيد. فكر مي كنم اين روش در ايران كارايي زيادي داشته باشد چون ما در ايران قانون محكمي براي حمايت از نويسندگان اينترنتي نداريم و حاصل زحمات چندين ساعته و تخصص چندين روزه در عرض چند ثانيه به وفور كپي مي شود و در اينترنت پخش مي شود به عنوان مثال مطالبي كه در ياد بگير دات كام منتشر مي شود بسته به موضوع آن پس از مدتي تا 50 كپي از آن در وبلاگ ها و وب سايت هاي مختلف يافت مي شود (حتي بعضي از وب سايت هاي دولتي كه داراي بودجه هاي سنگيني هستند و در اينجا از آنها نام نمي برم بدون ذكر منبع، مقالات ياد بگير دات كام را كپي مي كنند .) خوب حداقل به اين روش براي نويسندگان هم فرصت مناسبي فراهم مي شود تا امرار معاش كنند. و البته بيشترين سود را توليد كننده يا صاحب كالا خواهد برد.

برنامه هاي Affiliate (واسطه اي) - در اين روش يك شركت به عنوان واسط بين فروشنده اصلي (صاحب كالا) و فروشنده جزء (وبلاگ نويسان و صاحبان وب سايت ها) عمل مي كند و به ازاي فروش هر كالا درصدي از سود به فرشنده جزء يا وبلاگ نويس پرداخت مي شود. اين شيوه بيشتر به نفع صاحب كالا است چون حتي اگر جنسش فروخته نشود براي آن تبليغات مجاني كرده است. اما روي ديگر سكه وبلاگ نويسان و صاحبان سايت ها هستند كه اگر شركت واسط معتبر باشد درآمد نسبتاً خوبي مي توانند داشته باشند در ايران هم اين روش متداول ترين روش براي كسب درآمد است. اما وبلاگ نويسان و صاحبان سايت هاي ايراني كه از اين روش استفاده مي كنند معمولاً كلاه گشادي از طرف شركت هاي واسط سرشان مي رود و از آنجا كه اين شركت ها روش هاي تبليغات هرمي براي خود دارند متاسفانه با جستجو در اينترنت تعريف تمجيد هاي دروغين زيادي در مورد آنها خواهيد يافت و چون يك وبلاگ نويس ظاهراً هزينه اي براي تبليغ متحمل نشده است (در حاليكه وقت گرانقدر خود و هزينه اتصال به اينترنت را از دست داده است. ) معمولاً شكايتي از اين شركت ها نمي شود بنابراين آنها همچنان به كلاه برداري خود ادامه مي دهند و كسي جلوي آنها را نمي گيرد. خلاصه بايد بگويم وبلاگ نويسان زيادي به اين روش در كشور ما مورد سوء استفاده قرار گرفته اند و مي گيرند. البته در دنيا شركت هاي معتبر و قانوني هم وجود دارند كه از آنجمله مي توان به Amazon, Linkshare, Clickbank, Commission Junction اشاره كرد. و سود نسبتاً مناسبي هم به وبلاگ نويسان پرداخت مي كنند.

دارايي هاي ديجيتال - روزانه تعداد وبلاگ هايي كه كار هاي ديجيتال خود مي فروشند بيشتر مي شود كه از آنجمله مي توان به e-book ها و دوره هاي آموزشي و سمينار هاي از راه دور اشاره كرد. كه البته اين روش هم نياز به اجراي دقيق قانون كپي رايت دارد.

شبكه وبلاگ نويسي - يكي از روش هاي موثر كه امروزه زياد به چشم مي خورد. اتحاد چندين وبلاگ كوچك است. به اين صورت كه چندين وبلاگ نويس درباره موضوعي مشترك يا نزديك به هم شروع به نوشتن مي كنند. و به يكديگر لينك مي دهند و گاه هر كدام از آنها دو يا چند وبلاگ را به طور همزمان اداره مي كنند. و براي جذب حاميان مالي هم به صورت مشترك بازار يابي مي كنند و وقتي كه يك مشتري پيدا كردند به صورت گروهي براي فروش كالا يا خدمات او كار مي كنند. اين افراد به صورت گروهي كار مي كنند بنابراين يك شبكه قوي بوجود آورده اند كه هم خواننده را راضي نگه داشته اند و هم مي توانند به طور موثري تبليغات كنند و حامي مالي خود را راضي نگه دارند البته درآمد آنها هم تقسيم مي شود ولي آنها مي توانند از روش ها متنوعي براي كسب درآمد استفاده كنند. عده اي هم كه وب سايت دارند افرادي را استخدام مي كنند كه وبلاگ نويسند و از آنها مي خواهند درباره وب سايت آنها مطلب بنويسند و به سايت آنها لينك بدهند. و به اين صورت يك شبكه حمايتي مي سازند.

موقعيت هاي شغلي - در سراسر دنيا رسم است كه وبلاگ نويسان موفق توسط روزنامه ها، مجلات، وب سايت هاي بزرگ و ساير سازمان هاي خصوصي يا دولتي استخدام مي شوند يا قرار داد هايي با آنها بسته مي شود و خدمات آنها براي يك دوره مشخص خريداري مي شود. به اين ترتيب براي وبلاگ نويسان موقعيت هاي شغلي جديد و مناسبي بوجود خواهد آمد.

هديه گرفتن - در بعضي از كشورها از جمله آمريكا رسم است كه وبلاگ نويساني كه مطالب مفيدي مي نويسند از خوانندگان و موسسات پاداش مي گيرند گاه اين پاداش ها و جوايز آنقدر زياد مي شود كه شخص مي تواند بقيه عمر خود را فقط وبلاگ نويسي كند. نمونه موفق اين افراد «جيسون كوكته» است.

تجارت - بعضي از وبلاگ نويسان مقالات زيادي درباره انواع كالا و برند هاي مختلف مي نويسند و آنها را نقد مي كنند و در كنار اين مقالات يك فروشگاه اينترنتي راه مي اندازند و به اين ترتيب براي خود يك تجارت كوچك راه مي اندازند. براي اينكه با اين روش درآمد مناسب داشته باشيد بايد يك وبلاگ يا وب سايت بزرگ و بسيار فعال داشته باشيد كه مرتب به روز رساني مي شود.

مشاوره - يكي از راه هاي كسب درآمد به كمك وبلاگ نويسي گرفتن حق مشاوره است. اگر تخصصي داريد مي توانيد در مورد آن تحققيق كنيد و اطلاعات بيشتري بدست آوريد سپس مقالات زيادي بنويسيد و در ازاي دريافت وجه با توجه به تخصص خود به آنها مشاوره بدهيد توجه داشته باشيد كه بايد در زمينه اي كه مي خواهيد مشاوره خود را بفروشيد بايد صلاحيت داشته باشيد تا دچار مشكلات بعدي نشويد.

سخنراني - اگر فردي هستيد كه به راحتي مقاله مي نويسد پس احتمالاً مي توانيد خوب هم سخنراني كنيد پس مي توانيد جلسات آموزش و سميتار برگزار كنيد و براي مدعوين سخنراني كنيد و از طريق فروش بليط كسب درآمد كنيد و البته اعتبار زيادي هم كسب خواهيد كرد.



:: موضوعات مرتبط: چگونه از وبلاگ نويسي كسب درآمد كنيم , ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

۱) اندازه تایر، رینگ و تیوپ را طبق استاندارد وسیله نقلیه خود انتخاب نمایید.
توصیه پیشگیرانه در رانندگی
توصیه پیشگیرانه در رانندگی

۲) از حمل مسافر خارج از حد استاندارد خودداری نمایید.
۳) از خوردن و آشامیدن، صحبت با دیگران و مكالمه با تلفن همراه در هنگام رانندگی بپرهیزید.
۴) به هنگام بارش برف و باران و شب‏ها مراقبت بیشتری از عابران به عمل آورید.
۵) به هنگام رانندگی از قراردادن كودكان در بین دو صندلی جلو و در بغل و روی زانوی خود بپرهیزید.
۶) در حین رانندگی مراقب باشید تا كودكان سرودست خود را از اتومبیل بیرون نیاورند.
۷) چنانچه نور بالای اتومبیلی از مقابل یا آینه موجب آزار چشمان شما گردید درصدد مقابله برنیایید.
۸) هرگز اتومبیل خود را در اختیار افراد كم تجربه و فاقد گواهینامه رانندگی نگذارید.
۹) همواره در هنگام رانندگی گواهینامه، كارت خودرو و مدارك بیمه اتومبیل خود را همراه داشته باشید.
۱۰) اگر راننده‏ای راه شما را سد نمود، درصدد تلافی برنیایید.
۱۱) در حین رانندگی مراقب حال كودكان و افراد كهنسال باشید.
۱۲) هرگاه راننده ‏ای بدون توجه به مقررات از شما سبقت گرفت با او رقابت نكنید.
۱۳) به هنگام عصبانیت، خستگی و عدم تمركز حواس از رانندگی اجتناب نمایید.
۱۴) در مناطق روستایی حاشیه جاده‏ها بیشتر مراقب باشید. چرا كه در این مناطق روستاییان جهت تردد از موتوسیكلت یا دوچرخه‌هایی استفاده می‏كنند كه بعضاً فاقد سیستم روشنایی و علائم شب‏نما می‌باشد.



:: موضوعات مرتبط: توصيه پيشگيرانه در رانندگي , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

عدم تمركز حواس»، موضوعى است كه بسيارى از جوانان از آن رنج مى‏برند و دلايل مختلف و متعددى دارد. همان طور كه خود مى‏دانيد، تمركز حواس در هر كارى از جمله مطالعه و درس خواندن - از ضروريات قطعى است. تمركز حواس، حالتى ذهنى و روانى است كه در آن حالت، تمام قواى حسى، روانى و فكرى انسان روى موضوع خاصى متمركز مى‏شود و تضمين كننده امر يادگيرى و انجام صحيح كارها و رهايى از خطرات احتمالى است. به هر حال در يك جمع‏بندى كلى، مى‏توان گفت: بيشتر افراد به دلايل عمده زير، با عدم تمركز فكر و حواس مواجه مى‏شوند:
1. كسانى كه خود را به انجام دادن كار يا مطالعه درسى مجبور مى‏كنند؛ در حالى كه تمايل درونى چندانى به آن ندارند. در اين صورت تمام قواى ذهنى و روانى‏شان به طور خودكار از آن موضوع پرت مى‏شود و دچار حواس‏پرتى مى‏گردند. چنين افرادى ممكن است مدت‏ها با بى‏علاقگى كارهايى انجام مى‏دهند يا به دنبال درس يا رشته تحصيلى خاصى، تلاش‏هايى كنند و به عبارت ديگر خود را مجبور به انجام دادن آن كار يا مطالعه مى‏بينند.
2. فشارهاى روانى نيز از عوامل عمده تشتت فكرى است. بيشتر افراد زمانى كه با مسأله‏اى مواجه مى‏شوند، اگر معتقد باشند زمان كافى براى حل آن ندارند و يا توانايى حل مسأله و كسب توفيق را در خود نبينند، دچار نگرانى و اضطراب مى‏شوند و در نتيجه اين نگرانى‏ها، ترس از شكست، افكار منفى عدم اعتماد به نفس و خيال‏بافى‏هاى منفى‏گرايانه، توان عمل و ابتكار و خلاقيت را از آنان سلب مى‏كند و به جاى اينكه روى موضوع خاص تمركز كنند، بر ترس و احتمال شكست خود تمركز مى‏كنند و يأس و نااميدى بر آنها چيره شده و موجب حواس‏پرتى مى‏شود.
3. گاهى برخى حوادث و اتفاقات، فضاى روانى فرد را دچار اختلال مى‏كند (نظير آنچه در زندگى شخصى، تحصيلى، خانوادگى، اجتماعى و اقتصادى و... رخ مى‏دهد)، امكان تمركز حواس را از بين مى‏برد.
4. گاهى عدم رعايت بهداشت مطالعه و اصول و قوانين آن و بهره نگرفتن از روش مناسب مطالعه، باعث خستگى جسمى و روانى شده و آمادگى روانى لازم براى مطالعه و درس خواندن از بين مى‏برد. در نتيجه احساس بى‏علاقگى و به دنبال آن عدم تمركز حواس بر او مستولى مى‏شود.
5. تكثر و تعدد فعاليت‏هاى فرد مخصوصا اگر در توان انسان نباشد، باعث عدم تمركز حواس مى‏شود.

راه‏هاى مقابله با عوامل حواس‏پرتى:
براى مقابله با هر يك از عوامل فوق كه هر كدام به گونه‏اى مانع تمركز حواس مى‏شود - بايد به راه‏كار خاص و مناسب با آن توجه نمود. در عين حال نكات زير مى‏تواند به عنوان راه‏كارهاى كلى، مؤثر واقع شود:
1. در ابتدا و قبل از هر چيز، براى تمام فعاليت‏هاى درسى و غيردرسى برنامه‏ريزى كنيد. اوقات شبانه‏روز را در يك جدول زمان‏بندى شده از هنگام بيدارى تا موقع خواب، يادداشت نموده و براى هر كارى، زمان خاصى و مناسب آن را معين نماييد، سعى كنيد طبق همان برنامه تنظيم شده به انجام دادن همان فعاليت مشخص (كلاس، مطالعه، استراحت، عبادت، ورزش و...) بپردازيد. حتى زمان معين و مشخصى را در طول روز، براى انديشيدن درباره موضوعات مختلف با تخيلات و افكار مزاحم، اختصاص دهيد. اين كار حداقل دو فايده مهم دارد:
الف. نظم و انضباط در تمام فعاليت‏ها حتى در انديشه‏ها و افكارتان - راه پيدا مى‏كند كه خود بسيار ارزشمند است.
ب. اگر افكار مزاحم در غير زمان معين، به سراغتان آمد و باعث حواس‏پرتى شما شد، مى‏توانيد به خود وعده بدهيد كه زمان انديشيدن در اين باره، فلان زمان خاص و معين است. تأكيد مى‏كنيم براى هر كار و فعاليتى وقت مشخص معين كنيد و در آن وقت به هيچ امرى غير از آن كار نپردازيد.
2. اصول و قوانين لازم براى يك مطالعه سودمند را بشناسيد و آن را به دقت رعايت فرماييد. ما نيز در اينجا به چند مورد اشاره مى‏كنيم:
الف. با مد نظر قرار دادن هدف خويش از مطالعه و درس خواندن، احساس نياز به مطالعه را در خودتان شعله‏ور سازيد.
ب. به هنگام مطالعه يا حضور در كلاس، از افكار نا اميد كننده، كسل كننده و غيرمنطقى بپرهيزيد و همواره اميد، قدرت و توانايى را در ذهن خود حفظ كنيد.
ج. هميشه براى مطالعه يا سر كلاس، كاغذ و قلمى داشته باشيد و نت‏بردارى كنيد يا خلاصه‏اى از مطالب را يادداشت كنيد تا در فضاى روانى درس و مطالعه قرار داشته باشيد، نه اينكه به دنبال افكار و ذهنيات خود باشيد.
د. با پيش‏مطالعه وارد كلاس شويد و پرسش‏هايى كه درباره درس به ذهنتان مى‏رسد، بلافاصله از استاد بپرسيد و به خود اجازه ندهيد سؤال مطرح شده، ذهنتان را به خود مشغول دارد و به تدريج از فضاى روانى كلاس خارج شويد. با اين روش ساده، مى‏توانيد فرايند تدريجى و محتواى درسى كلاس را پى‏گيرى كنيد و خود را در فضاى درسى يا مطالعه قرار دهيد.
ه. زمان و مكان مطالعه، بايد از نظر فيزيكى و روانى از شرايط مناسب برخوردار باشد و هرگونه عاملى را كه مى‏تواند باعث حواس‏پرتى شود (نظير سر و صداها، سرما و گرما، نور كم يا خيلى شديد و...) از محيط مطالعه خود حذف كنيد.
3. در صورتى كه تعدد كارها و فعاليت‏هاى غيردرسى، باعث عدم تمركز مى‏شود، آنها را به حداقل ممكن برسانيد و به خود بگوييد: در اين دوره و زمان، مهم‏ترين وظيفه و كار من مطالعه و درس‏خواندن و ارتقاى سطح علمى است و فعاليت‏هاى جانبى متعدد، مزاحم وظيفه اصلى من است.
4. اگر مشكلات شخصى، اجتماعى، خانوادگى و... باعث عدم تمركز حواستان مى‏شود؛ بدانيد كه:
الف. زندگى فردى هيچ‏كس، خالى از مشكل نيست و ذهن هيچ فردى خالى محض نيست. از طرف ديگر با صرف فكر كردن و مشغوليت ذهنى درباره چنين مشكلاتى، هيچ دردى دوا نخواهد شد. پس به خود تلقين كنيد كه هنگام درس يا مطالعه، ذهن خود را از آن مسائل برهانيد.
ب. به هنگام مزاحمت آن افكار، به خود قول بدهيد در اين باره خواهم انديشيد (و زمانى را براى اين كار در شبانه‏روز اختصاص دهيد).
ج. در صورت امكان به اتفاق يكى از دوستان خود، مطالعه يا مباحثه كنيد.
5. در صورتى كه موضوع يا موضوعات خاص و محدودى، باعث حواس‏پرتى شما مى‏شود، به دنبال راه حل مناسب آن باشيد؛ چرا كه آن موضوع خاص، در حكم علت عدم تمركز حواس شما است. پس براى مقابله با آن بايد ابتدا علت و عامل اصلى را شناسايى كنيد و در پى حذف يا تقليل آن برآييد، ولى اگر موضوعات متعدد مختلف باعث حواس‏پرتى مى‏شود. به نكات چهارگانه بالا توجه نماييد.
6. براي اطلاعات بيشتر ر.ک:
- تقويت و تمرکز فکر، ترجمه هوشيار - رزم آزما، انتشارات سپنج
- اسرار تمرکز فکر، علي اکبر محمدزاده، انتشارات طلايه

 



:: موضوعات مرتبط: تمركز حواس , ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

تغییر پارتیشن ها در ویندوز ویستا
بعضی از نرم افزارهای مربوط به پارتیشن بندی روی ویندوز ویستا کار نمیکنه اما ویندوز ویستا خوشبختانه برنامه ای به اسم Disk management داره که میتونه به شما در کار کردن با پارتیشن ها کمک کنه.

این یک راهش هست که بشه کار کرد ولی اگر این راه هم جواب نده راه دیگه وجود داره

شما قصد دارید فضای درایوتون رو افزایش بدین به ترتیب زیر عمل کنید:

1- Start رو کلیک کنید
2- وارد Control panel بشید
3- System and Maintenance رو انتخاب کنید
4- administrative tools رو کلیک کنید

 

5- computer management رو کلیک کنید و بعد Disk management رو انتخاب کنید.
با شکلی شبیه به شکل زیر مواجه میشید. و در این برنامه امکان حذف، اضافه، تغییر سایز، فرمت کردن پارتیشن ها رو دارید. مثلا ما میخوایم درایو E که 8 گیگ فضا داره رو افزایش بدیم و تو این مثال از فضای Disk1 استفاده میکنیم که به E اضافه کنیم



6- روی درایو مورد نظرتون راست کلیک کنید و Expand رو انتخاب کنید
7- یه پنجره باز میشه شما Next رو کلیک کنید.
8- حالا یه پنجره دیگه باز میشه که میتونید از فضاهای خالی پارتیشن های دیگه بردارید و به درایو مورد نظرتون اضافه کنید.
ما میخواستیم از E رو از 8 گیگ ارتقا بدیم. اینجا تمام فضای خالی Disk1 به درایو E اضافه میشه و چون تنها این مورد وجود داشته ویستا خودش انتخابش کرده اما اگر باز هم وجود داشته باشه در قسمت Available لیست میشن که شما میتونید انتخابشون کنید.
اگر میخواید به اندازه مشخصی از یک پارتیشن بردارید و به پارتیشن دیگه اضافه کنید در قسمت Select amount of space in M.B میزان مورد نظرتون رو وارد کنید و بعد از اطمینان Next رو کلیک کنید.
9- با پنجره مبنی بر تایید کارهایی که انجام دادین مواجه میشید که در صورت اطمینان از نحوه عملکردتون دکمه Finish اگر نیاز به تصحیحات دارید دکمه Back و دوباره از اول و در صورت انصراف Cancel رو انتخاب کنید.
10- زمانی که مراحل کار با موفقیت طی شد مجدد وارد Disk management بشید و ببنید که فضای مورد نظر افزایش پیدا کرده یا نه
الان تو این شکل درایو E که 8 بود شده 16


تموم شد Disk management رو ببندین.


شما قصد دارید فضای درایوتون رو کم کنید به ترتیب زیر عمل کنید:
1- Start رو کلیک کنید
2- وارد Control panel بشید
3- System and Maintenance رو انتخاب کنید
4- Administrative tools رو کلیک کنید

 

5- computer management رو کلیک کنید و بعد Disk management رو انتخاب کنید.
با شکلی شبیه به شکل زیر مواجه میشید. و در این برنامه امکان حذف، اضافه، تغییر سایز، فرمت کردن پارتیشن ها رو دارید. مثلا ما میخوایم درایو E که 16 گیگ فضا داره کم کنیم

 

6- واسه این کار روی پارتیشن مورد نظر (E) راست کلیک میکنیم و بعد گزینه Shrink رو انتخاب میکنیم.
7- یه پنجره به شکل زیر ظاهر میشه که شامل این گزینه ها هست:
Total size before Shrink in Mb: فضای کلی پارتیشن قبل از Shrink کردن بر حسب مگابایت نشون میده
Size of available shrink space in Mb : حداکثر فضایی که شما میتونید Shrink کنید (از داریوتون کم کنید) – ویستا به طور پیش فرض این مقدار رو میذاره اگر میخواید خودتون یک مقدار دیگه وارد کنید باید گزینه زیر رو پر کنید
Enter the amount of apace to shrink in Mb: میزان فضای مورد نظرتون بر حسب MB وارد کنید تا به این اندازه از درایو کم بشه
Total size after shrink in Mb‌ : فضای باقی مونده روی درایو بعد از Shrink کردن رو نشون میده
اگر با اعدادی که وارد کردین موافقید و مطمئن دگمه Shrink رو بزنید.


8- زمانی که همه مراحل با موفقیت انجام شد توسط ویستا – مجدد به disk management برگردین و مشاهده کنید که فضای مورد نظر از داریو مورد نظرتون کم شده یا نه
در این مثال درایو E که 16 بود الان شده 8

تموم شد.
اگر روش بالا جواب نداد این راه دوم هست

در صورتی که Disk management جواب نده یا بعضی از قسمت های به صورت خاکستری و غیرقابل انتخاب باشه میتونید از Diskpart استفاده کنید، که روی ویندوز ویستا از قبل وجود داره ولی در ویندوز XP نیاز به نصب هست این برنامه به شما امکان کار کردن روی پارتیشن ها رو توسط دستورات خط فرمان Dos میده.
نحوه کار به این صورت هست:
1- Start رو کلیک کنید
2- درون Run/ search بنویسید diskpart
3- در ویندوز ویستا ممکنه از شما سوال بشه که مطمئن به اجرای این برنامه هستید شما Continue رو بزنید
4- طبق مرحله 1 تا 3 که پیش برید الان باید command prompt با کنسول diskpart باز شده باشه.
واسه اینکه ببنید تا diskpart چه کارهایی میتونید روی پارتیشن ها انجام بدین help رو تایپ کنید و بعد اینتر بزنید. برای راهنمایی گرفتن در مورد دستور مشخص باید قبل نام help دستور رو بنویسید (مثلا select help)

قبل از اینکه بخواید فضای پارتیشن ها رو تغییر بدین باید اول پارتیشن مورد نظر رو انتخاب کنید که برای این کار دستور list volume رو باید تایپ کنید و اینتر بزنید. در کنار هر ولوم یک عدد قرار گرفته که اون عدد معرف اون پارتیشن هست (ID)


بعد از تعیین ID (عدد نوشته شده کنار volume) توسط دستور select volume پارتیشن مورد نظر رو انتخاب کنید (select volume ID) – الان با انتخاب volume مورد نظرتون میتونید دستورات diskpart رو روش اعمال کنید.


Extend
برای افزایش فضای یک پارتیشن از این دستور باید استفاده کنید. دو آرگومان برای این دستور بیشتر از بقیه آرگومان ها کاربرد داره که شامل size و disk هست

آرگومان size= : به میزان عددی که برحسب MB جلوی دستور وارد کنید به پارتیشن مورد نظر اضافه میکنه
آرگومان Disk= : فضای مورد نظر را از دیسکی که انتخاب کردین به پارتیشن انتخابی شما اضافه میکنه.

در صورتی که دستور extend بودن آرگومان نوشته بشه به طور پیش فرض تمامی فضاهای خالی موجود رو به پارتیشن اضافه میکنه.

مثال:
Extend size=2024: 2 گیگ به فضای پارتیشن انتخابی شما اضافه میکند
Extend size=2024 disk=1: 2 گیگ فضا از دیسک 1 برداشته و به پارتیشن مورد نظر شما اضافه میکند.
Extend: تمامی فضاهای خالی موجود رو به پارتیشن مورد نظر انتقال میده.

Shrink
برای اینکه بخواید فضای پارتیشن مورد نظرتون رو کم کنید باید از دستور shrink استفاده کنید. که شامل 2 آرگومان هست. Desire= و minimum=

آرگومان desire= : فضای پارتیشن مورد نظر رو به اندازه ای که بر حسب mb وارد کردین محدود میکنه
آرگومان minimum= : تا حد امکان فضای پارتیشن رو کم میکنه ولی از عددی که جلوی اون وارد کردین که بر حسب mb هست کمتر نمیشه (این رو شک دارم فکر کنم اینطوری باشه)

اگر از دستور shrink بدون آرگومان استفاده کنید، (بازم فکر کنم مطمئن نیستم ) که تا حد ممکن فضای پارتیشن رو کم میکنه یه همچین چیزی

اگر بخوایم ماکسیمم فضای مورد نظر رو کم کنید از دستور shrink querymax استفاده میکنیم.

مثال:
Shrink desire=2024: در صورت امکان از فضای پارتیشن 2 گیگ کم میکنه
Shrink minimum=2044: حداقل 2 گیگ از فضای پارتیشن کم میکنه ولی اگر امکان پذیر نباشه انصراف میده
Shrink: تا حداکثر فضای ممکن رو کاهش میده.



:: موضوعات مرتبط: تغيير پارتيشن در ويندوز ويستا , ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

جستجو براي همه چيز رايگان

هنگامي كه در اينترنت بدنبال خدمات يا محصولات رايگان مي گرديد با انبوهي از سايتهاي اينترنتي روبرو مي شويد كه در نتايج جستجوي شما ظاهر مي شوند ولي بسياري از آنها چنين خدماتي ارائه نمي كنند و فقط براي بالا بردن تعداد بازديدكنندگان خود دست به ترفند هايي مي زنند تا شما را به سايت خود هدايت كنند. در اين راستا وب سايت هاي زير براي كمك به شما دوستان ارائه مي شود.


مجموعه اي از خدمات و محصولات مجاني در اينترنت HotFreeSite
نرم افزار ها و محصولات رايگان كه مي توانيد از آنها استفاده حرفهاي كنيد Free Bee
ليستي از وب سايتها كه محصولات و خدمات مجاني ارائه مي كنند. Freemachine
يك دايركتوري قابل جستجو از محصولات رايگان Prospector

 



:: موضوعات مرتبط: جست وجو براي همه چيز رايگان , ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

 

جستجوي اينترنتي براي تصاوير

موتورهاي جستجوي زيادي وجود دارند كه تصاوير را فهرست كرده اند. بعضي از آنها وابسته به موتوهاي جستجوي معروف هستند و از آنها كمك مي گيرند و بعضي به طور مستقل فعاليت مي كنند. بعضي عكاسهايي كه در اينترنت وجود دارند را فهرست كرده اند و بعضي مجموعه اي اختصاصي از عكس در وب سايت خود دارند موتورهاي جستجوي تصوير بسيار متنوع تر از موتورهاي جستجوي عادي هستند. در اين حال يك سؤال پيش مي آيد آيا قوانين كپي رايت اجازه مي دهند از اين عكس ها براي ساختن گرافيك، كارت تبريك يا حتي استفاده در وب سايت خود استفاده كنيد؟ اكنون به بررسي تعدادي از اين موتورهاي جستجو مي پردازيم.

GO

در پورتال GO تصاويري قابل جستجو و قابل دسترسي را در آدرس http://www.go.com/gallery

در اين وب سايت مجموعه اي از عكسهاي اين كمپاني و عكسهايي از ميليونها صفحه وب قابل دسترسي است.

اين موتور جستجوي تصوير علاوه بر نام و توضيحات نهفته در عكس به موضوع صفحه هم براي پيدا كردن عكس مورد نظر شما توجه مي كند و در نهايت ابعاد و آدرس و توضيحاتي در مورد تيتر صفحه اي كه عكس را از آن برداشته ايد در اختيار شما قرار مي دهد.

عكس هايي كه با عنوان pictures NOW در اين وب سايت مي يابيد، مي توانيد براي استفاده شخصي و وب سايت شخصي خود استفاده كنيد ولي حق فروش آنها را نداريد.

گالري عكس ياهو!

در آدرس http://gallery.yahoo.com به گالري عكس ياهو با بيش از چهارصد هزار عكس دست مي يابيد. عكس ها دسته بندي شده اند و با توجه به نام و توضيحات عكس مي توان آنها را جستجو كرد. اين عكسها بوسيله Corbis.com و براي استفاده محدود در ياهو تهيه شده اند. براي استفاده شخصي غير تجاري بايد براي هر عكس 3 دلار ناقابل پرداخت كنيد. ولي به هيچ قيمتي نمي توانيد از اين عكسها استفاده تجاري كنيد. مگر اينكه از طريق Corbis.com اقدام كنيد.

Excite

در آدرس http://www.excite.com/search/photosearch مي توانيد به جستجوي تصاوير بپردازيد. در اين وب سايت هم مي توانيد در ميان عكس هاي اعضاي سايت به جستجو بپردازيد و هم در ميان عكس هاي جديد، اما نمي توانيد اين كار را همزمان انجام دهيد. منبع عكسهاي اعضا از webshots است كه مجموعه اي منحصر به فرد از ميليونها عكس است. اين عكس ها براي ساخت عكس پشت زمينه يا screen savar تهيه شده اند بنابراين از كيفيت بالاتري نسبت به عكس هاي ديگري كه در اينترنت يافت مي شوند دارند.

در مورد كپي رايت اين عكس ها هيچ بيانيه آشكاري از طرف webshots صادر نشده است.

عكس ها را مي توانيد با توجه به طبقه بندي آنها يا بوسيله جستجو پيدا كنيد.

جستجوي عكس در Altavista

در آدرس http://www.altavista.com/cgi-bin/query?pg=q&stype=simage به قسمت جستجوي عكس آلتاويزتا دست مي يابيد. كه از چند مجموعه عكس مانند Corbis, Getty Images و CD Now استفاده مي كند.

Ditto.com

Ditto.com يك موتور جستجوي عكس ويژه است كه روش آن با همه رقبا متفاوت است. يك بانك اطلاعاتي از عكسهاي موجود در اينترنت ساخته است كه مي تواند با توجه به نوع فايل، حجم فايل، عمق رنگ، طول، عرض و تاريخ عكس مورد نظر شما را بيابد.

بعد از پيدا كردن عكس مورد نظر با كليك بر روي آن دو پنجره جديد براي شما گشوده مي شود. كه پنجره كوچكتر شامل عكس مورد نظر و يك پنجره كل صفحه اي را كه عكس در آن واقع شده است را نمايش مي دهد. هدف Ditto.com فراهم كردن اطلاعات متني در مورد عكس است.

و در پايان

جستجوي تصوير كار پيچيده اي است. و هنوز تصاوير بسياري در اينترنت وجود دارند كه از فهرست موتورهاي جستجو دور مانده اند و يا مجموعه تصاويري وجود دارند كه موتورهاي جستجو اجازه دسترسي به آنها را ندارند و آنچه در اين مقاله گفته شد به شما كمك مي كند تا تجارب خود را براي پيدا كردن تصاوير مورد نظر خود در اينترنت افزايش دهيد. ولي همانطور كه بارها خاطر نشان شده است، خود را به يك موتور جستجو محدود نكنيد.



:: موضوعات مرتبط: جستجوي اينترنتي براي تصاوير , ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد


این آموزش شاید بیشتر به درد افرادی بخورد که وبلاگ یا سایت گالری تصاویر داشته باشند و تمایل دارند تصاویرشان در صفحات اولیه موتورهای جستجو دیده شود و افراد بیشتری را بدین طریق به سایت خود جذب کنند ، چرا که قصد داریم نحوه یافتن تصاویر مورد استفاده شما در موتورهای جستجو را شرح دهیم.

شما وقتی دنبال تصویر خاصی در سایتهای جستجو هستید ، موتور های جستجو ابتدا به دنبال کد ضمیمه تصاویر شما برای یافتن عبارت مورد جستجو می گردند ، سپس نام فایل تصویر در اولویت است و نهایتا نام وبلاگ و توضیحات مربوطه ای که در آن صفحه ، تصویر در آن قرار گرفته مورد جستجو واقع می شود.
پس برای بهتر دیده شدن تصاویر شما در موتورهای جستجو ابتدا کد ضمیمه تصویر را هنگام قرار دادن تصویر در وبلاگ یا سایت خود اعمال کنید، سپس نام فایل تصویری را در صورت امکان به نام مناسبی تغیر دهید و در نهایت در سایت یا وبلاگ خود برای آن مطلب ارسالی که عکس شما در آن قرار خواهد گرفت ، از برچسب یا تگ استفاده کنید.

حال اینکه چطور این مراحل را انجام دهیم :
۱- ابتدا فایل تصویر مورد نظر را با اسم مناسب در یک فضا آپلود کنید ( در سایت هایی که مخصوص آپلود تصاویر هستند اکثرا بعد از آپلود تصویر ، نام فایل به حروف و اعداد تبدیل میشوند، پس اگر فضای شخصی دارید از آن استفاده کنید تا تغیر اسم فایل نداشته باشید)

۲- هنگام درج تصاویر در مطلب ارسالی شما حتما کد ضمیمه (alt) را وارد کنید بدین صورت که پس از کلیک روی آیکون اضافه کردن تصویر به مطلب ،عبارت کد ضمیمه را قرار دهید. مثلا در سیستم بلاگفا کد ضمیمه تصویر با عنوان متن تصویر یا در میهن بلاگ با عبارت متن جایگزین یا در پرشین بلاگ از دو عبارت عنوان تصویر و توضیحات استفاده شده است.
پس از درج کد ضمیمه تصویر اگر به قسمت کدنویسی مطلب ارسالی خود رجوع کنید بدین صورت خواهد بود:

"tozihat"

وجود کد ضمیمه برای تصاویر یک مزیت دیگر هم دارد ، وقتی موس را روی تصویری که کد ضمیمه دارد ببرید، متن توضیح شما برای آن تصویر برای چند ثانیه نمایش داده می شود.

توجه کنید که اگر تصاویری در وبلاگ یا سایت خود نمایش می دهید که جنبه خصوصی دارند و تمایل به نمایش آنها در موتورهای جستجو ندارید هیچ یک از مراحل بالا را انجام ندهید تا موتورهای جستجو به راحتی نتوانند تصاویر شما را درخود ثبت و در صفحات اولیه جستجو ها نمایش دهند.



:: موضوعات مرتبط: تصاوير شما در جست و جو گرها , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد


تجارت با چين,خريد از چين,واردات از چين
وب سایت تجارت ایران چین
www.irantd.com

قابل توجه تولید کنندگان ، شرکتهای بازرگانی و علاقمندان به تجارت با چین

بانک اطلاعاتی تجاری کامل در مورد چین و ارائه کننده بهترین خدمات برای تجارت با چین

بانیان این شرکت در سال 76 با هدف گسترش فعالیتهای بازرگانی خارجی شروع به کار نمودند ابتدا از کشورهای خاور میانه شروع و در مدت زمان کوتاهی فعالیت بازرگانی خودرا به آسیای دور ، میانه ، شرق و کشورهای آفریقایی گسترش دادند .

در زمان حال که بحث قیمت ، کیفیت ، خدمات پس از فروش ، آشنایی با بازار بومی هر منطقه و کشور و داشتن اطلاعات کافی در تجارت ، حرف اول را میزنند ، تنها شرکتها و افرادی می توانند موفق شوند که به موارد بالا توجه داشته و آنها را دارا باشند.

با توجه به روند رو به رشد تجارت ایران و چین ، این شرکت با تکیه بر زحمات و تلاش مستمر چند ساله خود ضمن ایجاد ارتباط تنگاتنگ و مستحکم با کشور پهناور چین ، با هزاران کارخانه تولیدی ، شرکتهای بازرگانی و تجاری چین ارتباط برقرار کرده است . و با تکیه بر اطلاعات و تجارب چند ساله خود در مورد تجارت خارجی آماده خدمات زیر در مورد کشور چین می باشد :

1 - مشاوره و مذاکره با شرکتها و کارخانجات چینی و فراهم کردن زمینه های لازم برای عقد قرارداد ، خرید و واردات

2 - آماده کردن مدارک لازم برای اخذ نمایندگی کالاهایی که نیاز به اخذ مجوز برای واردات دارند

3 - گرفتن پروفرما ، فاکتور از شرکتها و کارخانجات چینی در کوتاهترین زمان ممکن ، مناسبترین قیمت و انجام خریدهای مورد نیاز از چین

4 - استعلام قیمت از شرکتهای مختلف و وارد کردن کالاها به ایران با قیمت تمام شده مناسب و متناسب با بازار داخلی و قابل رقابت با وارد کننده های رقیب در ایران و با حداقل هزینه ها

5 - آماده کردن اجناس در چین ، بازرسی قبل از بارگیری ، تماس با شرکتهای حمل و نقل ، کشتیرانی و گرفتن حداقل قیمت در کوتاه ترین زمان ممکن

6 - آماده کردن مدارک لازم برای انجام مراحل ترخیص و تحویل گرفتن کالاها در گمرکات ایران و انجام عمل ترخیص با کارمزد مناسب

7 - بارگیری از بنادر ایران به مقصد نهایی ( بعد از ترخیص )

8 - درصورت نیاز ، کمک به فروش کالاها در داخل ایران

9 - کمک و مشاوره به افرادی دارای سرمایه کافی بوده و تمایل به واردات و تجارت با چین ، یا ایجاد یک خط تولید در ایران دارند و یا دنبال یک پروژه پر سود ، جدید و ابتکاری از چین و یا تمایل به سرمایه گذاری در پروژه های با توجیه اقتصادی را دارند

تخصصات این شرکت در موارد زیر می باشد که برای خرید و واردات آنها از چین بصورت سفارشی می توانید با ما تماس بگیرید:

1 - انواع ماشین آلات راه سازی ( شامل انواع لودر ، مینی لودر ، بولدوزر ، انواع بیل مکانیکی لاستیکی و بیل مکانیکی زنجیری ، گریدر ، غلطک و غیره )

2 - ماشین آلات ساختمانی ( شامل پمپ بتن ثابت و پمپ بتن موبایلی ، بتونیر ، تاور کرین ، انواع جرثقیلهای معمولی و جرثقیلهای موبایلی ، میکسر و غیره )

3 - انواع ماشین آلات کشاورزی ( شامل انواع تراکتور ، تیلر و کولتیواتور ، خرمنکوب ، کمباین ، انواع ادوات کشاورزی

4 - انواع موتور سیکلت معمولی ، موتور سیکلت برقی ، سه چرخه و قطعات یدکی آنها

5 - انواع دستگاه های تراش CNC ، پرس ، برش و غیره

6 - انواع کامیون ، کامیونت ، تریلی و دامپر

7 - انواع لیفتراک ( 3 و 5 تنی با موتورهای چینی و ژاپنی ) و بالابر در مدلها و ظرفبتهای مختلف

8- انواع قفلهای هوشمند الکترونیکی

9 - انواع وسایل و تجهیزات بادی ، پلاستیکی و فلزی مورد اسفاده در پارک

10 - انواع ماشینهای بسته بندی

11 - انواع دربهای ضد سرقت

12 - انواع قالبهای پلاستیکی و فلزی برای تولیدات مختلف

13 - سیم لاکی آلومینیومی با روکش مس

14 - انواع تزیینات داخل ساختمان ( از جنس پلی استیرن )

15 - انواع وسایل بهداشتی ساختمانی از قبیل توالت فرنگی ، وان جکوزی ، سرویس کابین و دستشویی و حمام ، و غیره

16 - انواع شیرآلات ساختمانی هوشمند و معمولی

17 - انواع سنگ شکن های ثابت و سیار ( موبایلی )

18 - ماشینهای تولید کننده انواع آجر سفال ، آجرهای صنعتی و مدلدار

19 - خط تولید لاتکس

20 - خط تولید سیم جوش CO2

21 - خط تولید بلوکهای سقفی سبک و مواد اولیه پلی استیرن EPS

22 - خط تولید چرم مصنوعی

23 - خط تولید شانه تخم مرغ

24 - خط تولید و بازیافت ضایعات پلاستیک و لاستیکهای فرسوده

25 - خط تولید کامل آب معدنی ( فول و نیمه اتوماتیک )

26 - خط تولید انواع دستمال کاغذی و نوار بهداشتی

27 - خط تولید انواع ورق کارتن (3-5-7 لایه ) و مقوا

28 - خط تولید انواع لوازم خانگی از قبیل یخچال ، فریزر ، لباسشویی ، کولر گازی ، ظرفشویی ، اجاق گاز و غیره

29 - و ماشین آلات دیگر شامل ماشینهای حمل زباله ، حفاری و غیره

30 - انواع ماشین آلات مورد نیاز در خط تولید انواع کارخانه ها و یا خط کامل تولید و مونتاژ

الف - در ضمن ، کسانیکه در زمینه های دیگری به غیر از موارد گفته شده فعالیت دارند ، در صورتیکه در مورد خرید و واردات از چین جدی بوده و به صورت عمده قصد فعالیت را دارند ، این شرکت بهترین مشاوره و خدمات را می تواند ارائه دهد

ب - در ضمن بسته هایی حاوی آدرس ، شماره تلفن ، فاکس و ایمیل هزاران کارخانه و شرکتهای مختلف چین در دسترس می باشد که علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت مراجعه و با آنها بیشتر آشنا شوند

نکته مهم :

گرفتن قیمت روز یک کالایی خاص از یک شرکت معتبر ، اخذ پروفرما ، گرفتن مشخصات فنی کالا از چین رایگان نبوده و تابع پرداخت هزینه از طرف درخواست کننده می باشد

- فروش ویژه لودر 5 تنی XG958

این شرکت برای تکمیل کادر خود نیار به اشخاص ایرانی مسلط به زبان چینی جهت ترجمه در شهرهای مختلف چین دارد



:: موضوعات مرتبط: تجارت با چين , ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

تجارت الکترونیک

این واژه تعاریف مختلفی دارد كه به شرح زیر می‌باشد:
1- تجارت الكترونیك را می‌توان، انجام هرگونه امور تجاری و بازرگانی بصورت وصل-خط2 و از طریق شبكه جهانی اینترنت بیان كرد. این امور می‌تواند شامل عمده‌فروشی و خرده‌فروشی در كالاهای فیزیكی و غیرفیزیكی، ارائه سرویس‌های مختلف به مشتریان و دیگر موارد تجاری می‌باشد.
2- تجارت الكترونیك نامی عمومی برای گستره‌ای از نرم‌افزارها و سیستم‌هاست كه خدماتی نظیر جستجوی اطلاعات، مدیریت تبادلات، بررسی وضعیت اعتبار، اعطای اعتبار، پرداخت بصورت برخط، گزارش‌گیری، مدیریت حسابها را در اینترنت بعهده می‌گیرند. این سیستمها زیربنای اساسی فعالیتهای مبتنی بر اینترنت را فراهم می‌آورند.
3- تجارت الكترونیك عبارت از مبادلهء تجاری بدون استفاده از كاغذ است كه در آن نوآوریهایی مانند مبادلهء الكترونیكی داده‌ها، پست الكترونیك، تابلو اعلانات الكترونیك، انتقال الكترونیك وجه و سایر فن‌آوریهای مبتنی بر شبكه بكار برده می‌شود. تجارت الكترونیك نه تنها عملیاتی را كه در انجام معاملات بطور دستی و با استفاده از كاغذ صورت می‌گیرد. به حالت خودكار درمی‌آورد بلكه سازمانها را یاری می‌كند كه به یك محیط كاملاً الكترونیك قدم بگذارند و شیوه‌های كاری خود را تغییر دهند. 3تجارت الکترونیک
ب) پست الكترونیكی: ارسال نامه بصورت الكترونیكی در چند سال اخیر بسیار پررونق و جذاب شده است و نه تنها مشكلات ارسال نامه بصورت سنتی را ندارد بلكه ویژگیهای قابل توجهی بدین شرح دارد: اول اینكه رسیدن نامه به مقصد موردنظر با توجه به شرایط موجود كاملاً تضمین شده و شما نیز هیچگونه نگرانی از این بابت نخواهید داشت. دوم زمان ارسال نامه كمتر از چند ثانیه طول می‌كشد و در واقع زمان دریافت واقعی، بستگی به زمان مراجعه طرف مقابل به صندوق پستی خود دارد. سوم اینكه با توجه به امكانات بالقوه كامپیوتری، ارسال نامه‌های متعدد ولی با یك مضمون به اشخاص و شركتهای مختلف بسیار آسان می‌باشد. سرویس دهنده‌های پست الكترونیك به دو دسته تقسیم می‌شوند. اول گروهی كه سرویس‌دهندهء اینترنت در داخل كشور هستند و ما با مراجعه به آنها علاوه بر اینكه اجازه دسترسی به اینترنت را خواهیم داشت می‌توانیم یك آدرس پست الكترونیكی نیز دریافت كنیم. اشكال این روش در این است كه اگر سرویس‌دهنده بنا به دلایلی وجود خارجی خود را از دست بدهد، آدرس پست الكترونیكی، از بین خواهد رفت. روش دوم، استفاده از سرویسهای ارائه دهنده پست الكترونیكی بین‌المللی بصورت رایگان می‌باشد. یكی از مزایای این روش این است كه تا وقتی اینترنت وجود دارد. این سایتها نیز حضور خواهند داشت و دوم اینكه بابت سرویسی كه آنها در اختیار شما قرار می‌دهند، پولی را دریافت نخواهند نمود.
ج) بانكداری‌الكترونیكی: بانكداری الكترونیكی شامل انجام تمام فرآیند مالی بانكها از طریق مبادلهء الكترونیكی داده‌هاست كه ارائه خدمات به مشتریان را سرعت بخشیده و انجام عملیات بانكی با دقت بیشتری انجام می‌پذیرد.

در ارتباط با بحث بانكداری الكترونیكی باید به سه سئوال زیر پاسخ داده شود:


1- چگونه تكنولوژی بانكداری الكترونیكی می‌تواند در بهینه‌سازی ادارهء امور بانكی مؤثر واقع شود.
2- چگونه استفاده از اینگونه تكنولوژیها، چرخه‌های كاری را در بانكها تغییر خواهد داد.
3- چگونه بانكداری الكترونیكی می‌تواند ضامن سودآوری بانكها در آینده باشد.

البته پاسخ به سئوالات فوق تنها پس از رعایت مباحث زیر میسر خواهد بود:


الف) لحاظ نمودن الزامات و توقعات مشتریان حقیقی و حقوقی سیستم بانكی كشور در مناطق مختلف
ب) در نظر گرفتن فعالیت رقبای داخلی و خارجی در رابطه با تكنولوژی و خدمات
ج) تعیین توان فعلی بانكها در این زمینه و تعیین پیش نیازها
د) رعایت كلیهء انتخابهای ممكن، با توجه به الزامات عملكردی در زمینهء دقت، ایمنی و سهولت خدمات
هـ) تعیین، تدوین و پیاده‌سازی كلیهء تغییرات مورد نیاز در فازهای اجرایی منطبق بر وضعیت و توان بانكها



:: موضوعات مرتبط: تجارت الكترونيك , ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

تجارت الکترونیک

این واژه تعاریف مختلفی دارد كه به شرح زیر می‌باشد:
1- تجارت الكترونیك را می‌توان، انجام هرگونه امور تجاری و بازرگانی بصورت وصل-خط2 و از طریق شبكه جهانی اینترنت بیان كرد. این امور می‌تواند شامل عمده‌فروشی و خرده‌فروشی در كالاهای فیزیكی و غیرفیزیكی، ارائه سرویس‌های مختلف به مشتریان و دیگر موارد تجاری می‌باشد.
2- تجارت الكترونیك نامی عمومی برای گستره‌ای از نرم‌افزارها و سیستم‌هاست كه خدماتی نظیر جستجوی اطلاعات، مدیریت تبادلات، بررسی وضعیت اعتبار، اعطای اعتبار، پرداخت بصورت برخط، گزارش‌گیری، مدیریت حسابها را در اینترنت بعهده می‌گیرند. این سیستمها زیربنای اساسی فعالیتهای مبتنی بر اینترنت را فراهم می‌آورند.
3- تجارت الكترونیك عبارت از مبادلهء تجاری بدون استفاده از كاغذ است كه در آن نوآوریهایی مانند مبادلهء الكترونیكی داده‌ها، پست الكترونیك، تابلو اعلانات الكترونیك، انتقال الكترونیك وجه و سایر فن‌آوریهای مبتنی بر شبكه بكار برده می‌شود. تجارت الكترونیك نه تنها عملیاتی را كه در انجام معاملات بطور دستی و با استفاده از كاغذ صورت می‌گیرد. به حالت خودكار درمی‌آورد بلكه سازمانها را یاری می‌كند كه به یك محیط كاملاً الكترونیك قدم بگذارند و شیوه‌های كاری خود را تغییر دهند. 3تجارت الکترونیک
ب) پست الكترونیكی: ارسال نامه بصورت الكترونیكی در چند سال اخیر بسیار پررونق و جذاب شده است و نه تنها مشكلات ارسال نامه بصورت سنتی را ندارد بلكه ویژگیهای قابل توجهی بدین شرح دارد: اول اینكه رسیدن نامه به مقصد موردنظر با توجه به شرایط موجود كاملاً تضمین شده و شما نیز هیچگونه نگرانی از این بابت نخواهید داشت. دوم زمان ارسال نامه كمتر از چند ثانیه طول می‌كشد و در واقع زمان دریافت واقعی، بستگی به زمان مراجعه طرف مقابل به صندوق پستی خود دارد. سوم اینكه با توجه به امكانات بالقوه كامپیوتری، ارسال نامه‌های متعدد ولی با یك مضمون به اشخاص و شركتهای مختلف بسیار آسان می‌باشد. سرویس دهنده‌های پست الكترونیك به دو دسته تقسیم می‌شوند. اول گروهی كه سرویس‌دهندهء اینترنت در داخل كشور هستند و ما با مراجعه به آنها علاوه بر اینكه اجازه دسترسی به اینترنت را خواهیم داشت می‌توانیم یك آدرس پست الكترونیكی نیز دریافت كنیم. اشكال این روش در این است كه اگر سرویس‌دهنده بنا به دلایلی وجود خارجی خود را از دست بدهد، آدرس پست الكترونیكی، از بین خواهد رفت. روش دوم، استفاده از سرویسهای ارائه دهنده پست الكترونیكی بین‌المللی بصورت رایگان می‌باشد. یكی از مزایای این روش این است كه تا وقتی اینترنت وجود دارد. این سایتها نیز حضور خواهند داشت و دوم اینكه بابت سرویسی كه آنها در اختیار شما قرار می‌دهند، پولی را دریافت نخواهند نمود.
ج) بانكداری‌الكترونیكی: بانكداری الكترونیكی شامل انجام تمام فرآیند مالی بانكها از طریق مبادلهء الكترونیكی داده‌هاست كه ارائه خدمات به مشتریان را سرعت بخشیده و انجام عملیات بانكی با دقت بیشتری انجام می‌پذیرد.

در ارتباط با بحث بانكداری الكترونیكی باید به سه سئوال زیر پاسخ داده شود:


1- چگونه تكنولوژی بانكداری الكترونیكی می‌تواند در بهینه‌سازی ادارهء امور بانكی مؤثر واقع شود.
2- چگونه استفاده از اینگونه تكنولوژیها، چرخه‌های كاری را در بانكها تغییر خواهد داد.
3- چگونه بانكداری الكترونیكی می‌تواند ضامن سودآوری بانكها در آینده باشد.

البته پاسخ به سئوالات فوق تنها پس از رعایت مباحث زیر میسر خواهد بود:


الف) لحاظ نمودن الزامات و توقعات مشتریان حقیقی و حقوقی سیستم بانكی كشور در مناطق مختلف
ب) در نظر گرفتن فعالیت رقبای داخلی و خارجی در رابطه با تكنولوژی و خدمات
ج) تعیین توان فعلی بانكها در این زمینه و تعیین پیش نیازها
د) رعایت كلیهء انتخابهای ممكن، با توجه به الزامات عملكردی در زمینهء دقت، ایمنی و سهولت خدمات
هـ) تعیین، تدوین و پیاده‌سازی كلیهء تغییرات مورد نیاز در فازهای اجرایی منطبق بر وضعیت و توان بانكها



:: موضوعات مرتبط: تجارت الكترونيك , ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

پسورد جدید آپدیت آنتی ویروس Nod32
بازدید : 46024602 مرتبه
تاریخ : شنبه 7 خرداد 1390
آخرین کدهای مورد نیاز جهت بروز رسانی NOD32


Username: EAV-44119993
Password: ab6t8fud6v

Username: EAV-44418130
Password: jfnpjcnc26

Username: EAV-44616882
Password: 7khrrmje3f

Username: EAV-44662873
Password: xrpb44jkfp

Username: EAV-44662880
Password: uxx6jdfubn

Username: EAV-44662889
Password: jhkb2adkkh

Username: EAV-44679941
Password: xe24rxf4u8

Username: EAV-44695913
Password: 4m2fj7hbmd

Username: EAV-44702266
Password: c6mu7m7uu8

Username: EAV-44770006
Password: j528dtaucd



:: موضوعات مرتبط: پسورد جديد آپديت انتي ويروس نات 32 , ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

Icon17 ترفندهای پارتيشن بندي

روش کار با برنامه Partition Magic برنامه Partition Magic يكی از بهترين برنامه های پارتيشن بندی است که بنا به ادعای سازندگانش برنامه استاندارد پارتيشن بندی محسوب ميشه.
يه راست ميرم سر اصل موضوع: اصلا پارتيشن مجيک به چه درد ميخوره؟
1- جايگزينی بسيار عالی برای برنامه Fdisk ماکروسافت که تحت داس اجرا ميشه.
2- قابليت تغير اندازه پارتيشن ها بدون از دست دادن اطلاعات داخل اونها.
3- چسباندن چندين پارتيشن به يکديگر و يا تبديل يک پارتيشن به چند پارتيشن.
4- فرمت کردن و پارتيشن بندی در کمتر از 1 سوت و نيم (تقريبا نصف سه سوت)
5- خيلی کارهای ديگه...
برای اطلاع از موارد بالا و خیلی موارد دیگر در ادامه مطلب با من همراه باشید.

برای شروع کار لازم است چند مورد را یادآوری کنم:

چه کسايی ميتونن با Partition Magic کار کنن؟
اولا اين رو بدونيد که درسته که اين برنامه يک برنامه کاملا حرفه ای است، ولی اينقدر کارکردن باهاش راحته که همه ميتونن ازش استفاده کنند. افراد با آی کيو حدود گل کلم به بالا ميتونن از اين برنامه استفاده کنن. ولی اين رو هم بدونيد که اين برنامه ميتونه اينقدر خطرناک باشه که کل اطلاعات هارد ديسک شما رو از بين ببره. پس با دقت باهاش کار کنيد و کاری رو که مطمئن نيستيد چيه انجام ندين.

اصلا پارتيشن چی هست؟
ای بابا، نشد ديگه! پارتيشن در لغت به معنی تقسيم کردن و مجزا کردنه. درست مثل پارتيشن توی ساختمونها و اداره ها که يه قسمت رو از قسمت ديگه جدا ميکنه، توی هارد ديسک کامپيوتر هم ميشه قسمتهای مجزايی ساخت که اطلاعات داخل اونها از يکديگه جدا باشن. حتی ميشه نوع ذخيره فايلها در هر پارتيشن مجزا باشه.(اينو بعدا توضيح ميدم) از مزايای چندين پارتيشن داشتن اينه که اگه اطلاعات يک پارتيشن در اثر ويروس و يا به علت سهل انگار از بين بره، اطلاعات بقيه پارتيشنها باقی ميمونه. ديگه اينکه ميشه چندين سيستم عامل روی يک کامپيوتر داشت. مثلا خيليها ويندوز XP و ويندوز 98 يا ME رو باهم دارند.

File System چیست ؟
فرض کنيد که توی خونه يک کمد دارين که سه تا کشو داره. هر کشو هم مال يک نفره. هر کسی يکجوری وسايلش رو داخل کشو قرار ميده. يکی وسايل رو مرتب کنار هم ميچينه. يکی وسايلش رو مرتب پشت سر هم داخل کشو چيده و هر چيزی معلومه کجا قرار داره. يکی هم وسايلش رو درهم ريخته داخل کشو. يکی هم کشوهاش خالی و مرتبه و تمام وسايلش رو ريخته وسط اطاق!
طريقه چيدن وسايل داخل کشو رو ميشه به سيستم مديريت فايل در هارد ديسک تشبيه کرد. شما اطلاعاتتون رو بر روی هارد داخل فايلها و شاخه های مختلف ذخيره ميکنيد. اين فايلها در جاهای مختلف هارد ذخيره ميشن و شما ممکنه چندتايی از فايلها رو پاک کنيد و مجدد فايل جديد جای اونها بريزيد. اين وظيفه File System هست که به ويندوز بگه کجای هارد خالی هست و اطلاعات رو کجا ذخيره کنه و فايلی که ميخواهيد پاک کنيد از کجای هارد ديسک پيدا کنه.

چند نوع File System داریم ؟
File System های مختلفی وجود داره که مهمترينهاش رو توضيح ميدم:

1-FAT يا File Allocation Table سيستمی بود که از زمان داس مورد استفاده بود و به FAT 16 مشهور بود. اين سيستم که هنوز هم ويندوزهای مختلف ميشناسنش و اطلاعات داخلش رو نشون ميدن، در زمان خودش خيلی خوب بود. ولی بعدها که هارد ديسکهای ظرفيت بالا به بازار اومد. ديگه نميتونست مديريت مناسبی برای حجمهای بالا ارايه کنه. از محدوديتی كه FAT 16 داشت اين بود كه نميشد پارتيشنهايی بزرگتر از 2 گيگابايت داشت. به همين خاطر از ويندوز 98 به بعد، يك سيستم ديگه اومد به نام FAT 32 .

2- FAT 32، كه نسخه تكميل شده FAT16 است، با ويندوز 98 به بازار اومد و خيلی از اشكالات FAT16 رو از بين برد. FAT 32 ميتونه پارتيشنهايی به بزرگی 2 ترابايت ( 2000 گيگابايت) داشته باشه ولی هنوز محدوديت حجم فايل وجود داره. يعنی حداكثر اندازه يك فايل ميتونه 4 گيگابايت باشه. اين فايل سيستم رو هنوز تمامی سيستم عاملهای ماكروسافت (البته از ويندوز 98 به بالا) ميشناسن.

3- NTFS يا New Technology File System كه با ويندوز NT به بازار اومد و ميتونست اشكالات FAT يا FAT32 را برای هاردهای بزرگ پوشش بده و به عنوان يك فايل سيستم برای هاردهای ظرفيت بالا و هاردهای سرورها شد. از خصوصيات اين فايل سيستم ميشه به عدم محدوديت اندازه فايل و پارتيشن و جلوگيری از نوشتن اطلاعات بر روی نقاط معيوب هاردديسك (Bad Sector)، قابليت رمزگذاری بر روی اطلاعات و محدود كردن دسترسی بر اساس كاربر اشاره كرد. پارتيشنهايی كه از اين فايل سيستم استفاده ميكنن رو فقط ميشه توی ويندوزهای NT، 2000، XP و NET. استفاده كرد. يعنی در ويندوز 98 يا ME نميتونيد اطلاعات داخل اونها رو بخونيد يا بنويسيد. (البته برنامه های كمكی برای اين كار وجود داره)

4- Linux Ex2/ Ex3دو فايل سيستم معروف لينوكس هستند كه به صورت پيش فرض در نسخه های مختلف لينوكس استفاده ميشه. اگر تا بحال فقط از ويندوز استفاده كردين احتمالا اين فايل سيستم رو تا به حال نديدين. خصوصيت بارز اون امكان داشتن پارتيشن تا اندازه 4 ترا بايت (4000 گيگابايت) و قابليت بازيابی بسيار بالای اطلاعات است. هيچكدام از سيستمهای عامل ماكروسافت تا به حال امكان استفاده از پارتيشنهای لينوكس رو در اختيار نگذاشتن، يعنی اطلاعات داخل اونها رو نميشه (البته نرم افزارهای خاصی برای اين كار هست) خواند و نوشت.

5- انواع ديگر: فايل سيستمها به همين تعداد محدود نميشن. تقريبا هر سيستم عاملی برای خودش يك فايل سيستم مجزا داره، مثلا Novel يا Os/2 هر كدوم فايل سيستم خودشون رو دارن ولی كسی كه با ويندوز كار ميكنه، كمتر با اونها سر و كار داره.

انواع پارتيشن ها:
به طور كلی در يك تقسيم بندی ديگه ميشه پارتيشنها رو به 3 دسته تقسيم كرد:

1- Primary كه معمولا پارتيشن اصلی و اوليه محسوب ميشه برای اينكه سيستم عاملهای ماكروسافت (منظورم انواع Dos و Windows است) بتونن اجرا (Boot) بشن لازمه كه حداقل يك پارتيشن از اين نوع وجود داشته باشه و اسم اون هم C باشه. ممكنه شما هم ويندوز را توی پارتيشن ديگری نصب كرده باشين، ولی حتما بايد يك پارتيشن Primary داشته باشين كه اسمش هم C باشه. ويندوز توی اين پارتيشن يك سری فايل سيستمی ميريزه كه اگه نباشه ويندوز اجرا نميشه. (مثلا توی ويندوز XP فايلهای Boot.ini, NTDETECT.COM از فايلهای سيستمی هستند كه توی پارتيشن C ريخته ميشن)

2- Extended در اصل اين نوع پارتيشن خودش يك جور پارتيشن Primary محسوب ميشه كه به عنوان يك ظرف برای پارتيشن های Logical به كار ميرن. اگه هارد ديسك شما بيشتر از يك پارتيشن داشته باشه، حتما يكی از اين پارتيشنها داره. (توی برنامه پارتيشن مجيك با رنگ آبی آسمانی نشون داده شده.)

3- Logical وقتی بخواهيم بيش از يك پارتيشن داشته باشيم، بايد بعد از پارتيشن اصلی (Primary) يك پارتيشن Extended داشته باشيم و داخل اون رو ميتونيم به هر تعداد پارتيشن كه بخواهيم تقسيم كنيم. معمولا پارتيشنهای D , E و .. كه همه دارند از اين نوعه. البته نوع File System اين پارتيشنها ميتونه متفاوت باشه و مثلا يك پارتيشن Logical از نوع Fat32 و يكی از نوع NTFS داشت

 

 


مخفی کردن پارتیشن ها
يقينا شما اطلاعات يا فايلهايی داريد که نمی خواهيد ديگران به آن دسترسی پيدا کنند و يا نميخواهيد که کاربر بتواند CdRom و يا Floppy استفاده كند . در این ترفند قصد دارم که به شما مخفی کردن پارتیشن های هارد را آموزش دهم.


مسير : HKEY_Current_UserSoftwareMicrosoftWindowsCurrent VersionPoliciesExplorer
نوع : Binary Value
دستور : NoDrive
مقدار : طبق مقاديري كه در زير داده شده است.
مخفی کردن یک پارتیشن
مثال :
مخفی کردن درایو C : مقدار= 00 00 00 04
مخفی کردن درایو I : مقدار= 00 00 01 00
مخفی کردن بیشتر از یک پارتیشن
برای مخفی کردن چند پارتیشن، مقادیر آنها را با هم جمع کرده و اگر ستونی از مجموع پارتیشنها چهار یا سه رقمی شد طبق فرمول زیر مقادیر را جایگزین میکنیم .
[ Hex : A=10 - B=11 - C=12 - D=13 - E=14 - F=15 ]
مثال 1 )
مخفی کردن درایو C : مقدار = 00 00 00 04
مخفی کردن درایو E : مقدار = 00 00 00 10
مخفی کردن درایو J : مقدار = 00 00 02 00 +
-----------------------------------
مخفی کردن درایو C و E و J: مجموع= 00 00 02 14
مثال 2 )
مخفی کردن درایو C : مقدار = 00 00 00 04
مخفی کردن درایو F : مقدار = 00 00 01 00 +
-----------------------------------
مخفی کردن درایو C و I: مجموع = 00 00 01 04
مثال 3)
مخفی کردن درایو C : مقدار = 00 00 00 04
مخفی کردن درایو D : مقدار = 00 00 00 08 +
-----------------------------------
مخفی کردن درایو C و D: مجموع = 00 00 00 012 ===>> 0C 00 00 00
مثال 3)
مخفی کردن درایو C : مقدار = 00 00 00 01
مخفی کردن درایو F : مقدار = 00 00 00 20
مخفی کردن درایو G : مقدار = 00 00 00 40
مخفی کردن درایو H : مقدار = 00 00 00 80 +
-----------------------------------
مخفی کردن درایو C و F و G و H:مجموع= 00 00 00 141 ===>> E1 00 00 00
مخفی کردن کلیه پارتیشن ها از A تا Z
درایو A-Z : مقدار = FF FF FF 03


 



:: موضوعات مرتبط: پارتيشن , ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

برترين سرويس هاي وبلاگ غير ايراني

بلاگينگ و وبلاگ نويسي يكي از مرسوم ترين روش هاي بيان عقايد است كه بوسيله آن هر كسي در هر مقام و موقعيتي فرصت ارائه نظر و افكارش را پيدا مي كند. و هموطنان ما هم از اين فرصت اينترنتي استقبال گسترده اي كرده اند. كه اين موضوع باعث افتخار همه ايرانيان است ولي غير از چند سرويس دهنده وبلاگ ايراني كه بعضاً خوب هم عمل كرده اند. سرويس دهندگان ديگري هم وجود دارند كه امكانات مناسبي در اختيار كاربران قرار مي دهند ولي در بين هموطنان ما خيلي شناخته شده نيستند لذا وظيفه خود دانستيم برترين اين خدمات دهندگان غير ايراني را در اين زمينه در اختيار خوانندگان عزيز ياد بگير دات كام قرار دهيم.

ClearBlogs.com در اين بلاگ به سادگي و سرعت مي توانيد مطالب عكس ها و... خود را ارسال كنيد و به نمايش بگذاريد.

Blogger.com اين سرويس توسط گوگل ارائه مي شود كه براي همه شناخته شده است.

Createblog.com سرويس وبلاگي با ديد ايجاد اجتماعات اينترنتي

Studio at Home بهترين پلت فرم براي يك وبلاگ را ارائه مي نمايد.

LiveJournal يك ابزار ارتباطي ساده كه به شما اجازه مي دهد عقايد خود را ابراز كنيد و به دوستان خود متصل شويد

BlogLive

OwnJournal.com

Blogster در دو دقيقه وبلاگ خود را ايجاد نماييد.

Blog.com در سه مرحله ساده وبلاگ نويس شويد.

Blogates با سرعت هر چه تمام وبلاگ خود را ايجاد نماييد.



:: موضوعات مرتبط: برترين سرويس هاي وبلاگ غير ايراني , ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد

 

ايميل ياهو را با Out Look XP،2003 چك كنيد.

بيشتر هموطنان ما از ايميل Yahoo استفاده مي كنند. و با توجه به اينكه تعداد ايميل ها ممكن است زياد باشد و براي ديدن آنها به روش سنتي زمان زيادي لازم است استفاده از نرم افزار Out Look كار با ايميل را تا حد زيادي راحت كرده و در وقت شما صرفه جويي مي شود. البته قبل از انجام اين مراحل حتماً يك آنتي ويروس به روز نصب كنيد و مرتباً آنرا Update نمائيد چون با Out Look احتمال ويروسي شدن كامپيوتر شما بالا مي رود.

دارندگان ايميل Yahoo مي توانند با رفتن به آدرس http://mailplus.mail.yahoo.com و ثبت نام در آنجا به عنوان يك كاربر سرويس Mailplus اجازه استفاده از Out Look را براي مديريت پيغام هاي خود در Yahoo خواهيد داشت.

نعد از اينكه به عنوان يك كاربر Mailplus شناخته شديد با انجام مراحل زير مي توانيد به ايميل خود دست پيدا كنيد.

براي انجام تنظيمات Out Look مراحل زير را انجام دهيد:

از منوي Tools، گزينه Email Account را انتخاب كنيد.

گزينه Add a new email account را انتخاب كرده و روي Next كليك كنيد.

POP3 را انتخاب كرده و روي Next كليك كنيد.

اطلاعات زير را وارد كنيد.

اطلاعات كاربر

نام: نام خود را وارد كنيد البته هر اسمي كه دوست داريد در بالاي email هاي شما كه مي فرستيد ظاهر شود.

آدرس email: خود را به طور كامل وارد كنيد. (مانند Yadbegir@yahoo.com)

اطلاعات سرور

__ در قسمت

(incoming mail server(pop3

اين عبارت را وارد كنيد.

Pop.mail.yahoo.com

ــــ در قسمت

Outgoing mail serve (SMTP)

اين عبارت را وارد كنيد.

smtp.mail.yahoo.com

اطلاعات Login

__ Yahoo ID :User Name خود را وارد كنيد بدون yahoo.com@

مثلاً اگر ايميل شما Yadbegir@yahoo.com است ID شما مي شود Yadbegir

__ Password: رمز عبور Yahoo خود را وارد كنيد.

5. براي گزينه Log on using secure password authentication (SPA علامت تيك را قرار ندهيد يا اگر تيك دارد آن را برداريد.

6. روي باكس More setting كليك كرده و به قسمت Outgoing server برويد.

7. در برابر My outgoing server (smtp) requires authentication اگر تيك ندارد تيك قرار دهيد.

8. اگر دوست داريد يك كپي از email هاي خود در سرور ياهو داشته باشيد قسمت Advanced را انتخاب كرده و براي گزينه Leave a copy of massage on the server يك تيك بگذاريد.

9. روي OK كليك كنيد.

10. روي Next كليك كنيد و سپس روي Finish كليك كنيد.



:: موضوعات مرتبط: ايميل ياهو را با Out Look XP،2003 چك كنيد. , ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد


:: موضوعات مرتبط: ايميل ياهو را با Out Look xp, 2003 چك كنيد. (قسمت دوم) , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد


:: موضوعات مرتبط: آنچه بايد مودير يك سايت بداند , ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ميلاد


:: موضوعات مرتبط: آشنايي با google site map , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 خرداد 1390 | نظرات ()